Gå til innhold

Kan man dø av sobril?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min går på sobril 25mg, og jeg er litt bekymret for henne siden hun tidligere har tatt noen overdoser med andre medisiner. Hun sier at hun får bare en pakke i gangen av legen og at hun ikke kan dø av å ta alle, men er det sant? Jeg kan ingenting om slike medisiner, men jeg er bekymret for at hun skal få en dårlig periode og ta medisiner igjen. Hvis hun gjemmer unna litt og litt kan hun dø da, om hun samler en stund? Vi bor ikke sammen så jeg kan ikke sjekke skuffene hennes og sånn. Er det noen her som vet?

Anonym poster: 2c34b80bda1f3a871d6244a49e2910ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen hennes hvis du er bekymret for henne!

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Fra felleskatalogen:

"Overdosering/Forgiftning: Oksazepam har en aktiv OH-gruppe som formidler hurtig glukuronsyrebinding og som gir redusert toksisitet. Oksazepam har ikke vist noen skadelig innvirkning på blodbilde, lever eller nyrefunksjon. Overdosering av oksazepam er normalt ikke livstruende med mindre den er kombinert med andre CNS-depressive stoffer inkl. alkohol. Symptomer ved overdosering er sterkt individuelle og doseavhengige og kan variere fra døsighet, forvirring, ataksi og hypotensjon til respirasjonsdepresjon og koma. Behandling: Ventrikkeltømming. Kull. Symptomatisk behandling. Flumazenil kan være nyttig som antidot. Se Giftinformasjonens anbefalinger N05B A04."

"Kontraindikasjoner: Sjokktilstander og koma ved intoksikasjoner med alkohol og medikamenter. Søvnapné. Myasthenia gravis."

Stor forsiktighet må utvises ved alkohol, altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...