Gå til innhold

Hva skal jeg si til venninnene mine?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest slumbergirl

Jeg skal egentlig til Beitostølen på en årlig tur med masse venninner, nære og ikke så nære, om et par uker men har ikke særlig lyst da jeg ikke vil røpe min lille hemmelighet til dem helt enda. Jeg er 9 uker på vei og har lyst til å vente til det minst har gått 12 uker. MEN HVA GJØR JEG?

Det er alltid veldig sosialt på disse turene som innebærer endel alkohol, After Ski, ut om kvelden etc. Jeg ser det som eneste mulighet å kansellere da jeg vet jeg ikke greier å "lure dem" når vi først er der. De er også nysjerrige i utgangspunktet på om "vi" (jeg og mannen) har blitt gravide enda, så jeg vet de vil følge med for å finne det ut (uansett hvor dumt det høres ut). Kan dere her inne gi meg noen lure råd på hva jeg skal gjøre. Jeg blir gjerne hjemme i byen men da må jeg mest sannsynlig bli "syk" et par dager før og kansellere.....æsj, dette er så vanskelig, men jeg har så utrolig liten lyst til å røpe oss enda.

Noen tips :-) taes imot med takk!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med på turen, men fortell venninnene dine at du har fått en eller annen infeksjon/betennelse og må gå på pencilin.

Som kjent lar ikke alkohol og antibiotika seg kombinere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en slem hoste. Hostesaften Cocylan virker dempende på pusterefleksen om den brukes sammen med alkohol, dermed livsfarlig å blande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ta deg rett og slett et glass rødvin, si at du ikke er helt i form, smånipp til glasset og hell ut mesteparten.

... på afterski og vorspiel er det relativt enkelt å jukse med drikkingen da. Ta deg en tur ut på do og hell ut det du har i glasset med jevne mellomrom. Verre når man sitter rundt et bord i timesvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Blir kanskje ikke det mest populære svaret, men hvorfor ikke si det? Det er jo en gledelig nyhet både for deg og for dem og så slipper du å være stresset og bekymret over at de skal finne det ut?

Jeg er bare i 6. uke (fra i morgen) og valgte å si det til mine venninner i dag. Mye fordi jeg tenker at det er noe jeg har lyst til å dele med dem og fordi de har barn fra før og kan gi meg støtte og råd underveis og vet hva som skjer med meg.

Uansett - ha en fin skitur :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kanskje ikke det mest populære svaret, men hvorfor ikke si det? Det er jo en gledelig nyhet både for deg og for dem og så slipper du å være stresset og bekymret over at de skal finne det ut?  

Jeg er bare i 6. uke (fra i morgen) og valgte å si det til mine venninner i dag. Mye fordi jeg tenker at det er noe jeg har lyst til å dele med dem og fordi de har barn fra før og kan gi meg støtte og råd underveis og vet hva som skjer med meg.

Uansett - ha en fin skitur  :klem2:

Hvorfor kommer denne typen svar hver eneste gang noen spør om tips til hvordan de kan holde det hemmelig?? Hvis man spør etter tips har man bestemmt seg for nettopp å IKKE fortelle det. Jeg kjenner folk som har fortalt det i samme øyeblikk som de fikk positiv test, og andre som har ventet til de var godt over 12 uker, dette er et personlig valg og begge valg er like naturlige for de det gjelder. For min del var det ikke aktuallt å si det tidlig, fordi jeg har mistet før og husker hvor glad jeg var for at ingen visste det da.

Til du med hovedinlegget: Cosylan tipset er veldig godt, fordi denne hostesaften overhodet ikke kan blandes med alkohol. En annen "usynlig" ting er at du kan ha fått bestennelse i en arm/håndmuskel (forutsatt at du trener eller på annen måte kan ha blitt utsatt for belastning) som du bruker betennelsesdempende pilelr for. Dette har jeg brukt, og de måtte ikke blandes med alkohol i det hele tatt.

Ellers kan du jo holde deg alkoholfri uten å si det, pass på å gå alene til baren og bestill munkholm/alkoholfri rødvin. Er det andre med deg, bestill noe vanlig og nipp til det. ta evn med deg glasset på do slik at det stadig kan bli tommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slumbergirl

Takk for masse fine tips!! :-)

Problemet mitt er at jeg har brukt "antibiotika-trikset" på de samme jentene for en måneds tid siden så de vil neppe gå på den en gang til...de var allerede tvilsomme da....jeg må le litt for det er så typisk mine venninner å leke detektiv, de skal finne ut av alt og er mistenksomme med en gang!!! Jeg vet det "murrer" allerede blant dem om at jeg kan være gravid....hmmmm!!

Nei, enten får jeg si det, men det er ikke bare nære venninner så jeg tror nok ikke jeg kommer til å la dette være første gangen jeg "lekker" ut nyheten (selv om den er veldig gledelig!)

Jeg får nok holde fortet hjemme, "bli syk", og stå over dette året! Det er jo ikke så farlig når grunnen er så hyggelig som den er... :-)

Men takk til dere for alle ideene/tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en slem hoste. Hostesaften Cocylan virker dempende på pusterefleksen om den brukes sammen med alkohol, dermed livsfarlig å blande.

Ivertfall ingen god ide, da den hostesaften har rødtrekant og inneholder morfin.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivertfall ingen god ide, da den hostesaften har rødtrekant og inneholder morfin.... :roll:

Kjære vene, jeg sa jo hun skulle bruke den som unnskyldning, ikke at hun skulle drikke den :roll:

Forøvrig inneholder den ikke morfin, men det morfinliknende stoffet etylmorfinhydroklorid. Dette virker beroligende på senteret for hosterefleks i hjernen, men er ellers ikke så farlig eller avhengighetsdannende som morfin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt ærligt hvorfor ikke bare sige det som det er ? har ikke helt fattet al den hemligheds krammeri rundt det at være gravid.

Er er den opfatning at uanset hvad så er det stygt at lyve, og vil man ikke ud med sandheden kan du jo nøjes med at sige at du ikke vil drikke, voksen mennesker med lidt mellem ørene presser ikke ander ud i noget de ikke vil efter min mening.

p.s synes nu at denne tråden har været her før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så alt for godt hvilken situasjon du er i. Er selv 10 uker i dag, og har foreløpig kun fortalt det til min beste venninne, mine foreldre og ett par på jobb - er sykemeldt og da var det greit å fortelle hvorfor.

Vi har selv mistet i november 03, og er naturlig nok veldig forsiktige med å fortelle den koselige nyheten til alle og enhver, da vi er smertelig klar over hvor vondt det er om det skal gå skeis. :-(

Jeg tror hvis jeg var deg ville jeg nok blitt hjemme. Sist gang jeg var gravid var det masse fester og turer med jobben og skal jeg være ærlig ble det masse styr med å gå alene i baren, når hele gjengen bestilte samlet ved bordet. Og litt vanskelig når alle skal ha rødvin til maten og skåling etc.

Skjønner at det er kjedelig, men jeg personlig ville ha ofret det for den lille.

Hvis du velger å si det derimot blir det jo virkelig noe å skravle om,da! Ei venninne av meg gjorde det på en hyttetur vi var på. Det var veeeeldig tidlig, så vi fikk munnkurv, men hun hadde lyst til å være med og fortalte det like godt. Du kan tro vi skravla MYE babyprat på den turen!

Uansett hva du velger; LYKKE TIL med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Hvorfor kommer denne typen svar hver eneste gang noen spør om tips til hvordan de kan holde det hemmelig?? Hvis man spør etter tips har man bestemmt seg for nettopp å IKKE fortelle det. Jeg kjenner folk som har fortalt det i samme øyeblikk som de fikk positiv test, og andre som har ventet til de var godt over 12 uker, dette er et personlig valg og begge valg er like naturlige for de det gjelder. For min del var det ikke aktuallt å si det tidlig, fordi jeg har mistet før og husker hvor glad jeg var for at ingen visste det da.

Til du med hovedinlegget: Cosylan tipset er veldig godt, fordi denne hostesaften overhodet ikke kan blandes med alkohol. En annen "usynlig" ting er at du kan ha fått bestennelse i en arm/håndmuskel (forutsatt at du trener eller på annen måte kan ha blitt utsatt for belastning) som du bruker betennelsesdempende pilelr for. Dette har jeg brukt, og de måtte ikke blandes med alkohol i det hele tatt.

Ellers kan du jo holde deg alkoholfri uten å si det, pass på å gå alene til baren og bestill munkholm/alkoholfri rødvin. Er det andre med deg, bestill noe vanlig og nipp til det. ta evn med deg glasset på do slik at det stadig kan bli tommere.

Greiet at en vil holde en slik ting hemmelig, men er det virkelig normalt å lyge for vennene sine? Det er jo det hun kommer til å gjøre om hun enten springer på toa for å hive ut drikken. Eller hun kommer opp med en dårlig unnskyldning på at hun er syk eller noe slik. :roll:

Her er det snakk om at hun er ca 11 uker på vei når denne turen finner sted, og for en uke velger en heller å finne på ting for og ikke drikke?

Jeg ville heller valgt å fortelle sannheten fremfor å lyge til mine venner, men det er nå emg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke venner tilgir en hvit løgn av den typen er de ikke veldig gode venner uansett. Det er en stor påkjenning hvis det går galt, noen reagerer da med at de vil ha trøst og at alle skal vite det, andre reagerer motsatt. Tanken for meg på å skulle måtte ringe rundt til alle jeg hadde fortalt at jeg var gravid, for å si jeg hadde mistet, forekom meg helt grusom. Da tok jeg mye heller en hvit løgn.

Jeg ventet ikke bare til jeg var over 12 uker, men til jeg hadde vært på ultrlyd og sett at det var liv der, så viktig var dette for meg.

Og uansett, poenget mitt var hvorfor blir dette mast om hver gang noen spør etter tips?? De spør tross alt ikke om de skal fortelle eller ikke, eller argumenter for eller i mot. De spør om konkrete tips på hvordan de kan holde det hemmelig. Og da er det så irriterende at det hver eneste gang kommer noen som skal si at man bare kan si det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Forresten kan du bruke Cosylan når du er gravid - men med måte! Men det var jo ikke det du lurte på...

Du kan jo bløffe på deg mensen! Si at du må spise så masse paracet for å holde menssmertene unna, og at du ikke tar sjansen på å kombinere. Så kan du ta deg et glass vin til maten - og holde deg til alkoholfritt resten av tida. Tviler på at disse veninnene er så paranoide at de sjekker om det du sier stemmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sorella (ikke pålogget)

Jeg må virkelig si meg enig med Tinka her!! Hvis venner/venninner ikke kan ta en hvit løgn av denne sorten er de virkelig ikke gode venner.

Jeg skjønner deg godt "slumbergilr" som ikke vil fortelle det. Jeg er selv litt over 9 uker på vei og den eneste som vet om det er min mor (og mannen min selvfølgelig). Jeg er helt klart bekymret enda for at alt ikke skal gå bra og skulle noe skje vet jeg at jeg ville være sjeleglad for at ingen vet det. Jeg er veldig nær min mor, hun er som en venninne for meg, og vil likevel da ha to personer å kunne prate med det om dersom noe skulle gå galt. Jeg vil ikke at andre skal glede seg på mine vegne før jeg vet at det er mer sikkert. Tenk så grusomt, som Tinka sier, å måtte ringe rundt til alle å si at det gikk galt!

Nei, la folk få bestemme selv og ikke kom med formaninger om at det beste bare er å si det, ikke lurt å lyve etc. DET ER TULL!! Og det var vel ikke det spørsmålet var heller...... GI TIPS I STEDET!!

Jeg ville blitt hjemme; - si du har fått influensa og dra neste år i stedet, mens mannen din passer den lille hjemme :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke hvor lenge du har prøvd å bli gravid, men siden dine venner er veldig nysgjerrig på om du er gravid så kan du jo si at du nå har bestemt deg for å drikke minimalt med alkohol en periode for å se om "ting skjer raskere da".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig sånn at man må ha en unnskyldning for ikke å drikke?

Kan man ikke velge det helt selv, uten at noen skal blande seg?

*bare lurer* :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i uke 11 på turen og du har tenkt å fortelle de det i uke 12 så forstår jeg ikke problemet..Mulig det noe jeg har gått glipp av?

Uansett så forstår jeg ikke denne vente-med-å-si-det tingen. En gang kommer det jo for en dag, før eller senere. Vennene dine er vel ikke alle og enhver mann skulle jeg tro. Hadde det ikke vært fint å dele de gode nyhetene?

Tenk hvor mye morro du går glipp av ved å ikke bli med :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...