Gjest silje Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg klør som en gal i hele hodebunnen. Har gjort det i over et år nå. Klør jevnt utover hele dagen og merker ingen endring ved varme/kulde. Et bestemt sted klør det noe helt vanvittig. Hvorpå jeg pleier å bruke aloe vera for å kjølne det ned. Det fungerer i noen minutter. Har hvite prikker i hodebunnen, men også noen større flak som jeg har vanskeligheter for å tro at er flass, Har forsøkt veldig mange forskjellige dyre frisørshampoer ( mot flass, sensitiv hodebunn og lignende), men ingenting hjelper mot problemet. Pinlig med så mye hvitt i hodebunnen da jeg har mørkt hår. Fins det noen form for spesialist man kan dra til for å få undersøkt dette? Noen med samme erfaring?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Kan det være seboreisk dermatitt/eksem? Anonym poster: d9b9ee242cebfe05ba9171bc330a9c29
Zzyzx Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Du kan prøve med fungoral (fås kjøpt på apotek) og fastlegen din kan henvise deg videre til hudlege.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Har samme problem, bruker fungoral innimellom ( opplever ikke alltid at den virker! ). Bruker shampoo UTEN parfyme og parabener, og kun balsam i tuppene. I tillegg må jeg behandle med betnovet(?), fåes på blå resept. Venter på å få komme inn til hudlege. Lykke til! Anonym poster: 264503e4aa77182d2cf99f139c440f41
Cata Skrevet 25. oktober 2012 #6 Skrevet 25. oktober 2012 Enig med Belima. Få deg en legetime og få sjekket om det kan være psoriasis. Min mor har noe som likner veldig på din beskrivelse og hun fikk vite det var psoriasis som på henne kun slo ut i hodebunnen. Hun fikk et eller annet stoff til å smøre på og kløen/irritasjonen roet seg betraktelig. Må tilføye at hos henne var det stort sett en flekk som klødde. Selv har jeg noe liknende med ikke så voldsomt som beskrivelsen din tilsier. For meg er det tørr og stram hodebunn, "sensibel" er vel det de kaller den på fint . For meg har det stor betydning hvilken type shampoo jeg bruker. Noen frisørshampooer får meg til å klø meg halvt i hjel (Tigi BedHead er en av verstingene i så måte), mens mer nøytrale apotekshampooer fungerer ganske bra. SebaMed sin er en av de beste for meg, skjønt akkurat nå bruker jeg en fra L'Occitane som er for sart hodebunn. Den virker sånn noenlunde, så jeg kommer til å bruke den opp, men SebaMed er faktisk bedre for meg.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 Tusen takk for alle svar! Skal ta meg en tur til legen
Gjest Tidssone Skrevet 27. oktober 2012 #8 Skrevet 27. oktober 2012 Jasön har en shampo med nesten bare aloe vera. Mulig den kan hjelpe deg. Den får i alle fall min hodebunn til å bli fin. Det samme gjør Cutrin Sensitivism. Jeg får aldri store sårkaker i hodebunnen lenger og det er langt mellom de gangene jeg merker kløe. (Begynner som oftes med små utslett, som blir til større områder. Klør så mye at jeg klør meg til blods.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå