Gjest TS Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Hei! På lørdag(20.) skadet jeg høyre hånd. Den er fortsatt like vond, t.o.m. verre. Den verker og svir noe sinnsykt i et sett hele tiden. Det er oppå hånden jeg har skadet den(tror jeg..). Måten det skjedde på er at jeg kilte kjæresten min, noe som resulterte i at han tok tak i hånden. Han tok tak i den, og klemte hardt til. Vi hørte et høyt knekk, litt vanskelig å forklare. Hånden verker helt fra midten av fingrene(der de bøyes), og ut til håndleddet. Når hånden blir kald verker nesten hele armen. Jeg klarer å bøye fingrene litt, men ikke mye. Det går nesten ikke å bevege hånden. Innimellom har jeg så store smerter at jeg ikke klarer å holde tårene tilbake.. Inne i hånden kan jeg bevege på noen av bena, og da hører man et lite klikk, gjør j***** vondt. Jeg må passe på å holde håndleddet rett hele tiden, hvis ikke blir det verre. Jeg har time på sykehuset i morgen(ikke pga. dette, noe annet), tenkte at jeg kanskje skal sjekke den da. Noen som vet hva som kan ha skjedd, eller har noen råd til meg? Setter stor pris på all hjelp!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Bestill time hos fastlegen for dette. Det nytter ikke å vente til en time du har for noe annet i morgen, det kan du ikke regne med at legene har tid til, og du blir sannsynligvis bare bedt om å dra på legevakten. Jo lengre du går med et brudd, desto vanskeligere kan det være å behandle det skikkelig. Du kan risikere at de må brekke opp bruddet på nytt. Du kan også risikere at skader på nerver eller sener blir verre og varige, hvis de ligger i klem og får trykk på seg. Du burde vært på legevakten på lørdag, og nå er det egentlig ikke akutt nok for legevakten. Men hvis de har røntgenavdeling på den legevakten du sokner til, kan du dra direkte dit. Anonym poster: eedbe8dc68bcbd7d1ac53955d79af524
Gjest TS Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Bestill time hos fastlegen for dette. Det nytter ikke å vente til en time du har for noe annet i morgen, det kan du ikke regne med at legene har tid til, og du blir sannsynligvis bare bedt om å dra på legevakten. Jo lengre du går med et brudd, desto vanskeligere kan det være å behandle det skikkelig. Du kan risikere at de må brekke opp bruddet på nytt. Du kan også risikere at skader på nerver eller sener blir verre og varige, hvis de ligger i klem og får trykk på seg. Du burde vært på legevakten på lørdag, og nå er det egentlig ikke akutt nok for legevakten. Men hvis de har røntgenavdeling på den legevakten du sokner til, kan du dra direkte dit. Anonym poster: eedbe8dc68bcbd7d1ac53955d79af524 Takk for svaret. Jeg regner ikke med at legen har tid til meg på sykehuset i morgen, men legevakten er på samme sted, så da går jeg innom der på veien ut. Fastlegen er det bare å glemme, der tar det mange uker å få time. Er det stor sannsynlighet for at det er et brudd? - TS
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Takk for svaret. Jeg regner ikke med at legen har tid til meg på sykehuset i morgen, men legevakten er på samme sted, så da går jeg innom der på veien ut. Fastlegen er det bare å glemme, der tar det mange uker å få time. Er det stor sannsynlighet for at det er et brudd? - TS Det er umulig å avgjøre uten røntgenbilde, da skader på sener og brusk også kan gi lignende symptomer, men det er sannsynlig, ja. God idé å dra innom legevakten samtidig, jeg misforsto nok i stad da jeg trodde du skulle ta det opp på sykehustimen. Anonym poster: eedbe8dc68bcbd7d1ac53955d79af524
Gjest TS Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Det er umulig å avgjøre uten røntgenbilde, da skader på sener og brusk også kan gi lignende symptomer, men det er sannsynlig, ja. God idé å dra innom legevakten samtidig, jeg misforsto nok i stad da jeg trodde du skulle ta det opp på sykehustimen. Anonym poster: eedbe8dc68bcbd7d1ac53955d79af524 Okei, tusen takk for hjelpen. - TS
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Det er bare røntgen, ev MR som kan gi deg et svar. Jeg gikk med et brudd i en tå i flere måneder. Dette ble ikke sett på røntgen, men på MR. Anonym poster: 59225ed53b4c6c471a6f8551b848769d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå