Gå til innhold

Maria Menas "hamskifte"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Kan en jente som skriver tekster som: "I don't want to have to eat to fill a hole, but I do", "Just a little bit pretty, just a little bit more aware, just a little bit thinner," som innrømmer å ha vært syk, som har hatet kroppen sin og fortsatt gjør det, og som spiste et halvt eple hver dag i tre måneder karakteriseres som "elegant" og "ikke sykelig tynn"? Jeg synes det er helt grusomt at musikkbransjen skaper spiseforstyrrelser, at folk vil ha vakre, tynne mennesker som musikere, man selger ikke musikk, men utseende.

På den sørlige halvkule er folks største problem at de ikke har noe å spise. I vest er den største sykdommen blant jenter at de ikke VIL spise.

Jeg blir redd når jeg leser kommentarer som dette. Jenta ser ikke sunn ut, men for noen måles kanskje skjønnhet i kilo.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta ser ikke sunn ut' date=' men for noen måles kanskje skjønnhet i kilo.[/quote']

For mange kvinner er antall kilo, eller mangel av det samme, tydeligvis det eneste som teller. Man kan bare forestille seg hva slags forvrengt kroppsbilde og oppfatning av hva som er eller ikke er en sunn flott kropp de sitter med...

Applauderer forøvrig også resten av innlegget ditt Lille Solstråle.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sjokk når jeg så henne. Jeg kan ikke huske at jeg så henne som tykk. Hun hadde utrolig sjarm og utstråling før, nå virker hun påtatt glad og ser sliten og dratt ut, det er liksom noe som mangler.

Ei flink jente som jeg håper får orden på livet sitt igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Syns hun er mye flottere nå enn før!

Dina

Selv om jeg faktisk også synes hun ser bra ut nå, så er det jo et faktum at jenta er SYK!!!

Det er ikke meningen at hun skal være så slank,

hun har blitt det fordi hun har en spiseforstyrrelse (som ikke forsvinner fra hodet selv om hun spiser mer normalt nå)!

Jeg vet også (via venner i bransjen) at plateselskapet slett ikke har noe i mot hennes nye utseende. Trist, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Virvel
Det sier jo litt om holdningen blant norske jenter/kvinner at vi synes ei som åpent har stått frem med spiseforstyrrelser aldri har sett bedre ut eller at hun sikkert bare har kvittet seg med valpefettet!

Tror du misforsto meg litt. Jeg visste ikke at hun hadde hatt spiseforstyrrelser før jeg leste den tråden her. Og det er mulig jeg fulgte dårlig med før, men jeg så ikke noen særlig forskjell. Trodde som sagt at det skyldtes klærne, og ikke at hun hadde gått ned i vekt. Da jeg var 14-15 hadde kroppen min en litt annen fettfordeling enn det jeg har nå, og jeg tenkte at det bare var det som hadde skjedd med henne også. For all del, jeg synes det er fælt med spiseforstyrrelser, og jeg ble oppriktig lei meg da jeg leste denne tråden her. Trist at en så flott jente skal bli "lurt" til å tro at det er noe galt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en jente som skriver tekster som: "I don't want to have to eat to fill a hole, but I do", "Just a little bit pretty, just a little bit more aware, just a little bit thinner," som innrømmer å ha vært syk, som har hatet kroppen sin og fortsatt gjør det, og som spiste et halvt eple hver dag i tre måneder karakteriseres som "elegant" og "ikke sykelig tynn"? Jeg synes det er helt grusomt at musikkbransjen skaper spiseforstyrrelser, at folk vil ha vakre, tynne mennesker som musikere, man selger ikke musikk, men utseende.  

På den sørlige halvkule er folks største problem at de ikke har noe å spise. I vest er den største sykdommen blant jenter at de ikke VIL spise.

Jeg blir redd når jeg leser kommentarer som dette. Jenta ser ikke sunn ut, men for noen måles kanskje skjønnhet i kilo.

:enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...