Gå til innhold

Sukrin hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal lage meg energibarer med restene av min frokostblanding og jeg har det jeg trenger, untatt sukrin :sukk:

På oppskriften jeg skal prøve meg på står det at det er 6 ts sukrin som skal brukes, men hvor mye tilsvarer dette i vanlig sukker? :klo:

Setter pris på hjelpen :)

Her er oppskriften i tilfelle noen lurer: link

Endret av Nikee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at 1 dl sukring tilsvarer 90 gram sukker, da sukrin er litt mindre søtt enn vanlig sukker. Da ville jeg kanskje prøvd med 5 ts sukker?

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Takk for svar, jeg tenkte at det kanskje ville være et sted mellom 4-5 ts i sukker ja :)

Men jeg har aldri bruk sukrin før, og nå fant jeg det ikke heller, så derfor spør jeg :)

Antar det sikkert går fint hvis jeg bruker 5 små ts sukker, hvis ikke så har jeg i alle fall noe usunt å spise fremover :fnise:

Skrevet

Ja, jeg tror nok det skal gå fint. :)

Skrevet

Er ikke sukrin mye mye søtere enn sukker? Eller tar jeg helt feil nå? :P

Skrevet

Nei, det er ca 80% av sukkerets søtsmak. Du tenker kanskje på stevia? Det er 300 ganger søtere enn sukker.

Skrevet

Jeg har hørt at 1 dl sukring tilsvarer 90 gram sukker, da sukrin er litt mindre søtt enn vanlig sukker. Da ville jeg kanskje prøvd med 5 ts sukker?

Jeg pleier å erstatte 1 ss sukker med 1 ss sukrin, tror det er ganske likt. Eneste forskjellen er jo at sukrin kan gi en litt kaldere smak om den brukes i store mengder. ;)

Stevia du tenker på? :) Det er -mye- søtere enn sukker.

Skrevet

Nei, det er ca 80% av sukkerets søtsmak. Du tenker kanskje på stevia? Det er 300 ganger søtere enn sukker.

aha! Det var det sikkert! Da har jeg lært noe nytt i dag og :P
Skrevet

Jeg pleier å erstatte 1 ss sukker med 1 ss sukrin, tror det er ganske likt. Eneste forskjellen er jo at sukrin kan gi en litt kaldere smak om den brukes i store mengder. ;)

I følge f.eks Fuksjonell mat er det 80% av sukkerets søtsmak. Jeg er enig i dette, for jeg synes ikke sukrin er like søtt som sukker. Selv har jeg gått bort i fra sukrin, eller bruker det svært lite, da jeg synes det har en litt bitter ettersmak.

Skrevet

I følge f.eks Fuksjonell mat er det 80% av sukkerets søtsmak. Jeg er enig i dette, for jeg synes ikke sukrin er like søtt som sukker. Selv har jeg gått bort i fra sukrin, eller bruker det svært lite, da jeg synes det har en litt bitter ettersmak.

Ja, det kan godt stemme. Men ganske likt i alle fall. Jeg bruker sjelden måleenheter når jeg baker, det går mye i klunker, dæsj'er, never og "sånn passe", så nøyaktige mål har jeg nok ikke brukt. ;)

Jeg bruker sukrin der man trenger de kjemiske egenskapene til sukker, ellers blir det mye stevia i stedet. :) Den bitre smaken har jeg ikke merket, men den kalde derimot.. Men jeg er veldig var for ising i tennene, så det kan nok være litt av problemet. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...