Gjest Nikee Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Jeg skal lage meg energibarer med restene av min frokostblanding og jeg har det jeg trenger, untatt sukrin På oppskriften jeg skal prøve meg på står det at det er 6 ts sukrin som skal brukes, men hvor mye tilsvarer dette i vanlig sukker? Setter pris på hjelpen Her er oppskriften i tilfelle noen lurer: link Endret 24. oktober 2012 av Nikee
Anglofil Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg har hørt at 1 dl sukring tilsvarer 90 gram sukker, da sukrin er litt mindre søtt enn vanlig sukker. Da ville jeg kanskje prøvd med 5 ts sukker? Mvh Yvonne
Gjest Nikee Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Takk for svar, jeg tenkte at det kanskje ville være et sted mellom 4-5 ts i sukker ja Men jeg har aldri bruk sukrin før, og nå fant jeg det ikke heller, så derfor spør jeg Antar det sikkert går fint hvis jeg bruker 5 små ts sukker, hvis ikke så har jeg i alle fall noe usunt å spise fremover
Anglofil Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Ja, jeg tror nok det skal gå fint. Mvh Yvonne
Purple Basil Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Er ikke sukrin mye mye søtere enn sukker? Eller tar jeg helt feil nå?
Anglofil Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Er ikke sukrin mye mye søtere enn sukker? Eller tar jeg helt feil nå? Nei, det er ca 80% av sukkerets søtsmak. Du tenker kanskje på stevia? Det er 300 ganger søtere enn sukker. Mvh Yvonne
ini Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg har hørt at 1 dl sukring tilsvarer 90 gram sukker, da sukrin er litt mindre søtt enn vanlig sukker. Da ville jeg kanskje prøvd med 5 ts sukker? Jeg pleier å erstatte 1 ss sukker med 1 ss sukrin, tror det er ganske likt. Eneste forskjellen er jo at sukrin kan gi en litt kaldere smak om den brukes i store mengder. Er ikke sukrin mye mye søtere enn sukker? Eller tar jeg helt feil nå? Stevia du tenker på? Det er -mye- søtere enn sukker.
Purple Basil Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Nei, det er ca 80% av sukkerets søtsmak. Du tenker kanskje på stevia? Det er 300 ganger søtere enn sukker. Mvh Yvonne aha! Det var det sikkert! Da har jeg lært noe nytt i dag og
Anglofil Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg pleier å erstatte 1 ss sukker med 1 ss sukrin, tror det er ganske likt. Eneste forskjellen er jo at sukrin kan gi en litt kaldere smak om den brukes i store mengder. I følge f.eks Fuksjonell mat er det 80% av sukkerets søtsmak. Jeg er enig i dette, for jeg synes ikke sukrin er like søtt som sukker. Selv har jeg gått bort i fra sukrin, eller bruker det svært lite, da jeg synes det har en litt bitter ettersmak. Mvh Yvonne
ini Skrevet 24. oktober 2012 #10 Skrevet 24. oktober 2012 I følge f.eks Fuksjonell mat er det 80% av sukkerets søtsmak. Jeg er enig i dette, for jeg synes ikke sukrin er like søtt som sukker. Selv har jeg gått bort i fra sukrin, eller bruker det svært lite, da jeg synes det har en litt bitter ettersmak. Ja, det kan godt stemme. Men ganske likt i alle fall. Jeg bruker sjelden måleenheter når jeg baker, det går mye i klunker, dæsj'er, never og "sånn passe", så nøyaktige mål har jeg nok ikke brukt. Jeg bruker sukrin der man trenger de kjemiske egenskapene til sukker, ellers blir det mye stevia i stedet. Den bitre smaken har jeg ikke merket, men den kalde derimot.. Men jeg er veldig var for ising i tennene, så det kan nok være litt av problemet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå