Roli(g) Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Noen som sitter inne med en god oppskrift på skoleboller? Ble så sykt sugen.
Ruskemor Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 5dl melk 100g gjær (helst fersk) 200g smeltet smør 200g sukker 1 kg mel 1 ts kardemomme Steikes i 220grader i ca. 10 min Ta en pakke med vanljesaus (ferdig eller så lager du selv). lag et grop i bollene og legg sausen oppi der før du setter bollene i ovnen. la bollene kjøleseg ned før du har melis og kokos som pynt 1
Hoppetaujenta Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Fikk med meg at den ene mannlige frieren på bonderomantikk-programmet laget slikt til sin utvalgte. Enkel mat og veldig godt - alltid. For min egen del syns jeg at en skal være raus med fyllet og melis/kokos. Bare en liten "dært" i midten er litt nedtur. Lykke til....ja, for jeg regner med at du kommer til å bake dem nå, eller?
Ruskemor Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 glemte å skrive at bolle blir litt bedre om du lar dem heve leeeenge før du triller dem ut, og så lar du dem heve en time etter at de er trillet ut da blir de så gode!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå