Gjest Sobril Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Og da mener jeg VIRKELIG pusse opp. Har begynt med slipemaskin på én av stolene og har foreløpig brukt seks timer bare på pussing (med maskin). Har planer om å beise rygg og sete i drivved, trekke om setet i stoff fra designers guild og male bena i turkis. Høres dette ut som en god idé eller er turkis for "funky" for den gjengse nordmann? En annen ting jeg lurer på er om jeg bør gå over malingen slik at den får shabby look? Jeg regner med å bruke to hele arbeidsdager bare på å pusse ned hver stol og skal gjøre det skikkelig. Så folkens - hvordan vil dere ha det? Forslag tas imot med takk. Stolene ser for øvrig slik ut (etter 4 timers pussing på den ene) Endret 25. oktober 2012 av Sobril
kokkos Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Oi, for et morsomt (og omfattende!) prosjekt! Jeg er veldig glad i turkis, og fargekombinasjonen høres veldig bra ut pr i dag, men jeg ville nok likevel forsøkt å gå for noe litt mer klassisk siden jobben er så omfattende. Kanskje ikke noe du har lyst til å gjenta om bare få år om du skulle være lei fargekombinasjonen da? Hvilke andre farger og stil har du i stua? Jeg håper også at jeg får ut fingen og pusser opp spisestuemøblene mine snart, følger derfor med her for inspirasjon
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg hadde glatt latt ny eier ta jobben og bestemme fargevalget. Turkis er dristig. Dersom du regner på timesprisen og salgspris så tipper jeg at det ikke lønner seg. Ta med timespris for vasking av pussestøv. Anonym poster: 40d9c5d22d349a056313cab845bd7e2a
Gjest Sobril Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Skal da selge, så det er evt ikke jeg som går lei Har også tanker om å beise kun rygg og rundt der setet skal sitte og kanskje male resten. spisebord tar jeg til slutt med beis på platen og maling på bena. Men tenk dere nå at det er dere som har gitt meg oppdraget. Ønsker svar myntet på personlig smak og stil (åpenbart ikke minimalistisk). Endret 23. oktober 2012 av Sobril
Gjest Sobril Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Er litt inspirert av denne om dagen - og der får de tydeligvis solgt dristige møbler http://www.vivoli.no/ Endret 23. oktober 2012 av Sobril
kokkos Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Skal da selge, så det er evt ikke jeg som går lei Har også tanker om å beise kun rygg og rundt der setet skal sitte og kanskje male resten. spisebord tar jeg til slutt med beis på platen og maling på bena. Men tenk dere nå at det er dere som har gitt meg oppdraget. Ønsker svar myntet på personlig smaks og stil (åpenbart ikke minimalistisk). Åja, det sto jo bare godt skjult i tittelen, liksom Ble så ivrig over å se en tråd om oppussing av spisestuemøbler at jeg ikke hadde tid til å lese ferdig tittelen.. Om jeg hadde gitt oppdraget tror jeg kanskje det hadde vært ganske mørk gråbrun over det hele og med et trekk i samme fargetone, men med noe slags mønster som gjerne har innslag av turkis. Dermed blir stolene litt spreke, men når jeg går lei kan jeg få noen til å trekke dem om og slipper muligens pusse-jobben for å male dem på nytt. Grått er veldig in nå, da, så om du finner en fin gråfarge som ikke er for blass?
flickan Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Hvor mange stoler er det snakk om? Dersom det er flere enn 4 ville jeg tonet litt ned på malingen og heller tatt igjen i stoffet. Er det 4 eller færre sier jeg kjør på! For meg bli det voldsomt med 8 spisestuestoler i knallturkis, men i en mindre spisegruppe kan det være kult.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 Klart du kan prøve deg og det er ikke du som går lei. Samtidig så tenker jeg at velger du mye farge på møblene så får du færre folk som er interessert. Jeg hadde gått for hvitt eller grått eller beiset treverk. Noe mer nøytralt enn turkis. Jeg har turkis som tema i stua mi. Det gjelder ikke møblene. De er mer nøytrale for da kan jeg bytte farge som det passer meg. Hva tenker du å oppnå som pris? Anonym poster: 40d9c5d22d349a056313cab845bd7e2a
helenaa Skrevet 23. oktober 2012 #9 Skrevet 23. oktober 2012 Tenker du at en og samme person skal kjøpe hele "settet"? Jeg kunne se for meg en eller to stoler med spreke "bein-farger", men ikke alle. Og ikke sammen med et bord som er like crazy (beklager all 80-talls slangen her). Jeg ville heller ikke hatt shabby look.
Gjest Sobril Skrevet 23. oktober 2012 #10 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Hvor mange stoler er det snakk om? Dersom det er flere enn 4 ville jeg tonet litt ned på malingen og heller tatt igjen i stoffet. Er det 4 eller færre sier jeg kjør på! For meg bli det voldsomt med 8 spisestuestoler i knallturkis, men i en mindre spisegruppe kan det være kult. Blir bare ben og evt det som holder ryggen sammen som blir malt i farge. De store flatene med drivved som kjøkkenbordet her (dere får zoome inn) Er seks stoler. Endret 23. oktober 2012 av Sobril
flickan Skrevet 23. oktober 2012 #11 Skrevet 23. oktober 2012 Ja, da hadde jeg kjørt på. De som liker minimalistisk stil eller duse gråtoner misser du uansett..
Veggdyret Skrevet 23. oktober 2012 #12 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg synes turkis er veldig kjedelig, ville heller ha hatt en varm lillafarge eller aller helst knall grønt. Sitrongult eller lys oransje er også veldig tøft om resten skal være hvitt.
Gjest Sobril Skrevet 24. oktober 2012 #13 Skrevet 24. oktober 2012 Minimalismen forsvant da stolene fikk utskjæringer. Gult eller andre sterke farger er noe jeg gjerne kunne hatt selv (men resten skal da ikke være hvitt men beises i drivved). Jeg tester uansett med beis der jeg har tenkt først da disse flatene kan males over igjen dersom jeg ombestemmer meg.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #14 Skrevet 24. oktober 2012 Du mener spisestuemøbler vel? Anonym poster: acbe287a3b710983ebe7c64a95b19021
Gjest gjest17 Skrevet 24. oktober 2012 #15 Skrevet 24. oktober 2012 Hvilket stoff/mønster er det du har valgt deg ut hos Designers Guild? Om det er ett "travelt" mønster ville jeg nok valgt å malt stolene i én farve. Men ser for meg de stolene der lett kunne ha kledd knall turkis eller "hot pink", det hadde blitt kjempestilig! :-)
Gjest Sobril Skrevet 24. oktober 2012 #16 Skrevet 24. oktober 2012 Hvilket stoff/mønster er det du har valgt deg ut hos Designers Guild? Om det er ett "travelt" mønster ville jeg nok valgt å malt stolene i én farve. Men ser for meg de stolene der lett kunne ha kledd knall turkis eller "hot pink", det hadde blitt kjempestilig! :-) Har ikke valgt ut noen stoffer enda. Blir å titte litt til helga tenker jeg Kanskje forskjellige, fra samme leverandør selvsagt, og i samme fargetoner.
Gjest Sobril Skrevet 25. oktober 2012 #17 Skrevet 25. oktober 2012 Ok. Endre tråd-tittelen, for blir et lite prosjekt dette. Trenger muligens litt råd og vink underveis Her er den første stolen pusset og klar til dyst (gjør ferdig én først, så pusser jeg alt i slengen før jeg går løs på maling - må se hvordan det blir først): Og her har jeg beiset rygg og sete i drivved: For så å grunne understellet: Spørsmålet nå er om jeg bør male "pinnen" under, eller beise den også? Hva tror dere? Sidene på stolen maler jeg først når beisen er HELT tørr. Må nemlig tape litt. For øvrig stikker jeg innom malebutikken etterpå og kjøper oljebasert maling. Tror det blir penere.
flickan Skrevet 25. oktober 2012 #18 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg synes det ser kjempefiiint ut foreløpig : Hvis det er turkisfargen du snakker om, så synes jeg den var relativt "mild" og bør vaære ganske gangbar på finn.no. Synes godt du kan male pinnen under også. Men dette er jo bare min mening da..
Gjest Sobril Skrevet 25. oktober 2012 #19 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg synes det ser kjempefiiint ut foreløpig : Hvis det er turkisfargen du snakker om, så synes jeg den var relativt "mild" og bør vaære ganske gangbar på finn.no. Synes godt du kan male pinnen under også. Men dette er jo bare min mening da.. Takk takk. Er relativt sikker på at det blir bra til slutt. Ville du lakket med mattlakk over beisen forresten? Lakket mitt eget kjøkkenbord, men det er jo ikke snakk om flater her som skal vaskes så ofte(?). Har lakk og alt jeg trenger, så det er for såvidt en smal sak.
Nalaya Skrevet 25. oktober 2012 #20 Skrevet 25. oktober 2012 Er litt inspirert av denne om dagen - og der får de tydeligvis solgt dristige møbler http://www.vivoli.no/ Tror det kan bli veldig kult. Men så er det den fine grensen mellom fint og too much. Hvis jeg hadde hatt stoler i slike farger hadde jeg valgt å holde bordet i helt hvitt f.eks. Og jeg personlig tror ikke det blir fint om du sliper i malingen osv for å gjøre det shabby chic.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå