Sportiva Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Hei alle, Jeg er 25 og har akkurat bestilt flybillettene mine til Marrakesh, tre uker totalt i desember/januar måned. Jeg surfet for et par år siden og tenker at dette er en perfekt sjanse til å ta opp igjen den hobbyen. Jeg befinner meg også slik at jeg kan surfe her hjemme også, men mangler litt utstyr ettersom vannet er nærmere frysetemperatur... Utover det å surfe har jeg ingen planer. Jeg blir et par dager i Marrakesh og tar meg ned til Agadir og videre til Taghazout for å surfe der. Hvilke andre steder i Marokko kan være verdt et besøk? Jeg er veldig glad i sjø og natur, samt lokal kultur og historie. Alt som er vesternisert bryr jeg meg ikke så mye om. Storbyer er heller ikke det mest interessante med mindre det er noe unikt ved dem. Alle tips blir tatt imot med stor takknemlighet!!
Pringle Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Anbefaler en tur innom Azilah; ligger på strekningen Tanger - Rabat. Jeg har bare vært der på kveldstid, men det jeg så, var fantastisk. Tenk Kardemommeby, bare i virkeligheten..! Tanger er et "lovløst"sted, men kult å ha vært der
The Kitten Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Min far har fortalt meg at det er kjempefint i Casablanca, men så er det riktignok over 30 år siden han var der. Venninnene mine og jeg vurderte å besøke byen da vi var i Marokko, men ble advart av faren til hun ene. Han sa at det var farlig der, så å dra dit var ikke det smarteste man kunne gjøre.Dette til tross for at hun ene er marokkaner og snakker flytende arabisk.Ikke at språk er en direkte hindring for at noe skulle skje, men det hjelper på å forstå hva folk sier. Nå vet jeg ikke hvor reisevant du er, hvem du drar med osv, men du kan jo søke litt rundt på nettet og se hva du finner om byen. Ellers var vi i Rabat, som var helt ok, men ville egentlig ikke anbefalt den. Annet en Marrakech var vi dereretter mest i nord hvor venninnen min kommer fra.
Sportiva Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2012 Takk for svar, dere! Skal ta meg en tur innom Google og se hva jeg kan finne ut om stedene. Jeg reiser forresten alene - det er slik jeg foretrekker å gjøre det:) Bruker Couchsurfing en del og har allerede kommet i kontakt med noen der nede som i hvert fall kan bistå med surfing, uten at det koster skjorta. I og med at jeg ikke helt vet hvordan kulturen er, så velger jeg å ikke couchsurfe hos gutter. Dersom noen har andre forslag, vil jeg gjerne høre dem:)
Helena83 Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Du er tøff som reiser alene! Anbefaler deg å pugge litt fransk.De er ikke så god i engelsk der nede Har vært alle plassene du skal,men anbefaler også Essaouira
CathFoto Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Essouria et par timer utenfor Marrakech er veldig koselig, mye mindre masete og bra sted å surfe 1
Wonders Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 Casablanca er kriminellt farlig, og ikke en gang dem selv reiser dit om de ikke må. Vi kjørte til Essouria med guide, så fossefall og spiste god mat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå