lisad Skrevet 23. oktober 2012 #1 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Her i huset er tacofredagen hellig, og helgen er ikke fullkommen før tacoen ligger i magen. Bruker følgende: Tortillalefser, guacamole (hjemmelaget, selvfølgelig), kjøttdeig, mais, agurk, løk, banan, ost, creme fraiche og salsa. Men; det kan bli litt ensformig og har lyst til å utvide innholdet i lefsene. Håper på nye tips og triks Glemte feferoni. Kjøper i Sverige når vi er i nærheten av en Willy's, da jeg kun finner Eldorado sine der. For de er best :D Noen som vet om de finnes noen gode typer feferoni til salgs her i landet? Endret 23. oktober 2012 av lisad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfrisk Skrevet 23. oktober 2012 #2 Del Skrevet 23. oktober 2012 Ville heller kalt min taco for ensformig... Spiser tortillalefser med kjøttdeig, nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 23. oktober 2012 #3 Del Skrevet 23. oktober 2012 Jeg bruker i grunn det jeg har tilgjengelig, og mye likt som deg. Jeg har også brukt gulrot (raspet), oliven (grovhakket), sopp, paprika, bønner osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. oktober 2012 #4 Del Skrevet 23. oktober 2012 Oi, banan? Den var ny! Her hender det at vi slenger litt bønner i kjøttdeigen. Vi varierer også mellom kjøttdeig av kylling, storfe og elg. Jeg er fan av å ha ananas i! Og skikkelig rømme. Paprika og tomat er jo typisk innhold. Ulike typer salat. Hender også at vi bruker skjell for å få litt mer variasjon. Har også begynt å krydre kjøttet selv, noe som blir mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest17 Skrevet 23. oktober 2012 #5 Del Skrevet 23. oktober 2012 Varier på salsaen? Om du klarer det litt sterkt så prøv den ene til Santa Maria med habanero og pasjonsfrukt. Veldig god :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 23. oktober 2012 #6 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Bare elsker at du har banan i tacoen! det må nesten prøves Jeg bruker å bytte på å ha lefser og tacotubes, syntes tubsene er mye bedre og så blir jeg ikke så full i magen. ellers så må jeg ha guacamole,kjøttdeig/tunfisk/kylling, mais, agurk, løk, tomat, paprika, salat, stekt sopp (sjampinjong, er det sånn det skrives?), salsa saus og rømme.. mmm tror det blir taco til middag snart Glemte å skrive at jeg må ha ost, oliven og av og til fetaost på.. skam meg som glemte å skrive ost! Endret 23. oktober 2012 av Ruskemor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilac Skrevet 23. oktober 2012 #7 Del Skrevet 23. oktober 2012 Avocado!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest X-1 Skrevet 23. oktober 2012 #8 Del Skrevet 23. oktober 2012 Lefser + svinekjøttdeig, tomat, ost, agurk, løk (rød, gul eller sjalott), mais, asparges, kål, paprika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanderlust Skrevet 23. oktober 2012 #9 Del Skrevet 23. oktober 2012 Tacoen hos oss er også hellig. Glemmer vi en ingrediens er det ikke annet å gjøre enn å dra tilbake til butikken, for det blir ikke det samme uten alt Slik gjør jeg det: Tacolefse, kjøttdeig(varierer mellom vanlig og kylling), ost, sterk santa maria-salsa, salat, løk, tomat, paprika, agurk, mais og jalapeños. Dette er det som MÅ være med. Liker å variere med å putte i for eksempel ruccolasalat, sopp, guacamole og rømme. Du kan jo være kreativ og plukke med deg forskjellige grønnsaker 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirbit Skrevet 23. oktober 2012 #10 Del Skrevet 23. oktober 2012 var det skrivefeil dette med bananen? Rareste jeg har hørt Nei,her er det nok standard og alt som er nevnt oppe + løk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMas Skrevet 23. oktober 2012 #11 Del Skrevet 23. oktober 2012 Taco er en skjelden tilstand (?) her i huset. Jeg bruker skjeldent tortillalefser. Her går det i noe så enkelt som: Tacoshell Rømme Tacokrydret kjøttdeig Salat Mais Evt., for den som vil ha: Agurk Paprika Andre grønnsaker osv. Vet om noen som bruker creme fraiche og løk også, men jeg synes at det enkle ofte er det beste, liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dhalia Skrevet 23. oktober 2012 #12 Del Skrevet 23. oktober 2012 I lefsa: smuldret nachochips, kyllingfilet i biter, rødløk, fetaost, agurk, paprika, røde linser, guacamole (hjemmelaget, butikk kjøpt er fysj!), rømme, salsa, cherry tomater i små biter, revet cheddar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #13 Del Skrevet 23. oktober 2012 Mmmmm... Meat-taco! Anonym poster: b3772700c6a06e580d5699972ee03a6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisad Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 23. oktober 2012 Masse gode tips her ser jeg, men er redd for å kødde for mye med tacoen. Så får ta en ting av gangen :D Å ja, banan er et must! Dere som ikke har prøvd, do it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisad Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 23. oktober 2012 I lefsa: smuldret nachochips, kyllingfilet i biter, rødløk, fetaost, agurk, paprika, røde linser, guacamole (hjemmelaget, butikk kjøpt er fysj!), rømme, salsa, cherry tomater i små biter, revet cheddar. Åh, cheddar MÅ prøves 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 23. oktober 2012 #16 Del Skrevet 23. oktober 2012 Taco er noe av det beste jeg vet, men jeg liker ikke å bli tibudt det av andre. Det blir som regel noe feil. Lefsen fylles med oppsmuldret tacoshell, rømme, guacamole, tacosaus, kyllingfilet i biter, tomat, paprika, mais og en eller annen salat. Tacokrydder må være santa maria og variant "hot". Guacamole må også være santa maria, den typen man blander med avocado. Ekstra tilbehør kan legges til, ingen ting kan tas bort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 23. oktober 2012 #17 Del Skrevet 23. oktober 2012 Lefse, kjøtt, salat, mais, agurk, ost, løk og ketchup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noir Skrevet 23. oktober 2012 #18 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Er drittlei typisk norsk taco med ferdigkrydder, tacokit og ferdigguacamole. Nei takk! Synes kjøttdeig med tacokrydder fra pose smaker litt sånn som jeg ser for meg at hundemat smaker, også er det alt for mildt. Derfor fikser jeg heller selv! Bruner kjøttdeig sammen med masse chili, hvitløk, pepper og løk i en stor gryte. Kutter opp tomater og har i sammen med kidneybeans, mais, jalapenos og en boks med hakkede tomater. Koker opp, og når det koker tilsetter jeg litt ris som får koke i sausen. Tada - chili con carne-aktig gryte som kan stappes i tortillalefser eller spises med tacoskjell eller med nachochips. Blir enda bedre om man gratinerer den litt i ovnen med et tykt lag ost på toppen først også. Ellers er jeg fan av tortillalefser med salat, grønnsaker og sterke, chilimarinerte scampi. Endret 23. oktober 2012 av Noir 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #19 Del Skrevet 23. oktober 2012 Stekt sopp kan dere prøve og ananas. Anonym poster: 91faab8db8e1d7abec274f6297aedc7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 23. oktober 2012 #20 Del Skrevet 23. oktober 2012 Guacamole må også være santa maria, den typen man blander med avocado. Jeg har enda til gode å smake en industriell guacamole som er god, men hvorfor ikke bare lage en selv når man allikevel må tilsette avokado? I min taco bruker jeg skjell og i skjellet har jeg: Kjøttdeig/karbonadedeig (som regel svinekjøttdeig) Paprika Løk Tomat Agurk Hjemmelaget guacamole Salsa Rømme Ost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå