Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er da på dag 1 uten snus, og det er helt jævlig! Jeg har null energi, hodepine og sosialt fraværende. Jeg har gått 18 timer uten snus, og ser ikke hvordan jeg skal klare å holde ut for øyeblikket.

Hvordan kom du deg igjennom det? Jeg trenger gode tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen forslag:

- Nikotinfri snus, så har du i alle fall noe under leppa.

- Nikotintyggis for å komme over kneika.

- Spis mat når du føler nikotinsug (det kan selvsagt føre til et annet problem i lengden...)

- Bit tennene sammen.

Skrevet

Nikotionfri snus har jeg, men hjelper lite for de fysiske plagene. Tyggis vil jeg holde meg unna, vil bli ferdig med dette fort,

Matlyst har jeg ikke, og det er jo i grunnen positivt.

Skrevet

UFF stakkars deg:( Må bare si jeg føler med deg.. Jeg prøvde å slutte for snart et år siden. Men jeg ble seriøst deprimert og fysisk dårlig av å gå uten snus. Så jeg ga opp... :/ Føler liksom at snusen er min "trøst" i hverdagen. MEN jeg har begynt å seriøst tenke på å slutte nå. Eller jeg MÅ slutte. Tennene/tannkjøttet mitt er helt skada, er lei av å ha snus-ånde og være avhengig av noe. Dessuten bruker jeg mye penger..

Ble igrunn ganske motivert av å lese tråden din. Fint hvis du oppdaterer hvordan det går :) Jeg har kjøpt inn nikotin-plaster som jeg tenker å bruke de første 7 dagene i alle fall.. tror ikke jeg klarer uten.

Er forberedt på dårlig form fysisk og psykisk. Skal ha masse sunn snacks tilgjengelig om jeg blir sugen på å spise osv. Nikotin-fri snus funket heller ikke for meg.. så det gidder jeg ikke.

Uansett, lykke til! Det her klarer du :) Tenk så deilig det blir å være fri, spare penger og få en bedre helse :) Det er verdt det!!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Sukk, det gikk ikke så bra dette. Holdt meg 2 uker når vi var på ferie. Men så kom vi til taxfree butikken, og da var det på an igjen. Så hurra! Må slutte enda engang :P

Skrevet

Jeg har nylig sluttet. min erfaring er at de første dagene var som å ha influensa - kaldsvetting, hodepine, ingen søvn, lei meg, feberfølelse, verking i kroppen.. grusomt! Etter dette går det helt fint med de fysiske abstinensene, men de psyksike er verre. det er savnet av å ha noe under leppa som er vanskeligst synes jeg... lykke til!

Skrevet

De fysiske abstinensene etter nikotin varer bare et par dager. Da er alt ute av kroppen. Disse dagene er nok ganske harde, men klarer man dette er man ute av den fysiske biten.

Når det gjelder snus er nok den psykiske biten den verste. Det kan nok ta år, men vil bli bedre og bedre jo lenger du klarer deg. Greia er at du tror du trenger en snus for å slappe av, konsentrere deg, prestere eller belønne deg selv. Samtidig er belønningssystemet i hjernen ganske ødelagt. Du blir insensitiv til dopamin, og det vil i starten være vanskelig å føle glede og belønning uten snusen. Egentlig trenger du snus for å nå ditt normalnivå (som alle ikke snusere er på hele tiden).

Anbefaler en bok som heter: Kutt snusen Honningfellens hemmeligheter avsløres. Kjenner mange som har sluttet etter å ha lest denne...

Anonym poster: ecb14434919e2169222d7bf4066f73c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...