Gå til innhold

Ppt-ressursteam


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Min sønn på 6.trinn skal meldes opp til utredning av ressursteamet/ppt. Først og fremst for konsentrasjonsvansker.

Kan noen av dere med erfaring fortelle litt om gangen i dette?

Jeg prøvde å spørre lærern, men det virket faktisk ikke som om han hadde noe særlig peiling.

Hvordan foregikk dette med ditt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest TS

Hei

Min sønn på 6.trinn skal meldes opp til utredning av ressursteamet/ppt. Først og fremst for konsentrasjonsvansker.

Kan noen av dere med erfaring fortelle litt om gangen i dette?

Jeg prøvde å spørre lærern, men det virket faktisk ikke som om han hadde noe særlig peiling.

Hvordan foregikk dette med ditt barn?

Ingen som har erfaringer?

Dytter opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få en inntakssamtale med ppt hvor de vil svare litt mer eksakt på hvordan ting skal foregå.

De vil komme og observere barnet på skolen. Det skal fylles ut cbplc? skjemaer fra lærer og foresatte som ett ledd i utredningen. Deretter blir det en wisc-test som tester evner.

Summen av alle disse vil kunne gi svar på evt diagnose/vansker.

Det er en god stund siden vi hadde utredning så sikkert mye som er glemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til

Gjest_mrorangelove_*

Vær så snill å skriv på norsk her inne. I alle fall på et skandinavisk språk som flertallet her inne forstår, elles blir dine forsøk på kommunikasjon her bare nyttesløse.

Til trådstarter:

Jeg er ikke sikker på gangen i dette, men de vil nok kalle dere voksne inn til et møte med ppt først før de gjør noe annet. Så vidt jeg vet kan ikke ppt stille noen diagnoser selv, men kan henvise til andre instanser dersom de tror sønnen deres har en diagnose. Konsentrasjonsproblemer høres ut som ADD eller noe lignende, men jeg er såklart ingen fagperson på dette. Har kun vært på noen møter med ansatte i pp-tjenesten i min kommunen pga mitt barn.. Håper det ordner seg for dere, og at dere får greie personer å forholde dere til.

Anonym poster: ba3015f17b7f607a35aa819304af315e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbannadè utlendinger kreve ressurser i skolen slik at de norske barna ikke får hjelpen de har krav på. Har en jente på ti og en niese på 23, fulgt begge tett og begge har vært i pptjenesten. Ser en milelang avstand på hjelpen som er å få fra dengang niesen min gikk på skolen og til nå.Ser kraftige nedskjæringer og mye av hjelpen som var automatikk i å få før er omtrent umulig å få nå ja til å med en vurdering må man mase svært for å få. Samtidig ser jeg at andelen fremmedspråklige elever har eksplodert og mange av disse som krever ekstra hjelp. Utav hjelpen som våre norske barn skulle hatt!! Flere innvandrere,flere problemer for oss!! : /

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WendyClear

Jeg hadde lyst til å komme med et konstruktivt svar på denne tråden, men når jeg ser hvordan det generaliseres her på bakgrunn av flere spaminnlegg (ja dette er spam på et uforståelig språk og ikke et forsøk på å svare TS) mistet jeg lysten. Tåpelig å begynne å trekke debatten i retning av at "innvandrerne" krever ressurser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...