Gå til innhold

Intimbarbering - hvordan etterbehandle?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg pleier å barbere meg, men synes det stikker allerede etter noen få timer. Barberer derfor ofte, gjerne daglig. Opplever at huden blir irritert.

Noen tips til type barberhøvel og hvordan barbere for å få det glattest? Og hvordan etterbehandle, kan man smøre på noe for å dempe og lindre irritasjon i huden?

Anonym poster: e7eb453666e3ef4763448ebfc22d0012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker gilette for menn, og DR.greve intimsåpe. Barberer først med hårene, så sidelengs, og til slutt mot hårene. Klapser litt kaldt vann på etterpå, og har aldri irritasjoner, nupper, rødhet eller stikking.

Skrevet (endret)

Jeg vet at mange bruker herrebarberhøvler, tror kanskje de er skarpere. Også finnes det kremer beregnet for å ha på etter barbering. Fås kjøpt i dagligvareforretninger.

Endret av Gjesten
Skrevet

Også finnes det kremer beregnet får å ha på etter barbering. Fås kjøpt i dagligvareforretninger.

Kremer som man kan bruke i underlivet? Uten at det blir irritert eller infeksjon?

Skrevet

Kremer som man kan bruke i underlivet? Uten at det blir irritert eller infeksjon?

Jeg har ikke prøvd dem, men de er jo beregnet på det. Vet at RFSU har en, tror ASAN også har.

Skrevet

Skarp høvel, antibakteriell etterpå (evnt. vibratorrens). Barberer om kvelden og sover uten truse så huden får lufta seg. Om det begynner å bli rødt dagen derpå, tar jeg på et godt lag med aloe vera og "lufter" igjen ...:) Men selvfølgelig ikke helt innerst jeg putter disse produktene, kun langs trusekanten "foran".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...