Gå til innhold

BARNEVERNET - haster!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hater å snakke i telefonen, blir dritnervøs av det! Så hva skal jeg si i telefonen når jeg ringer barnevernet?

Anonym poster: 523b4c28cec270302dfe9cc6385eb388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva du skal si når du ringer dem, i og med at jeg ikke vet hvorfor du skal ringe barneverntjenesten, men hva med å skrive en liste over hva du vil ha frem før du ringer? Da er det lettere å holde tråden underveis ;)

• Liker 3
Skrevet

Litt vanskelig å hjelpe deg når vi ikke vet noe om situasjonen.

Anonym poster: 071289fe48ce5995c73497070587c9fa

• Liker 2
Skrevet

Tøyser du?

Hvis du spør oss om hva du skal si når du ikke engang indikerer hva det gjelder, bør du kanskje revurdere om du er riktig person til å ringe? Det er ikke en tulleetat, akkurat.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Lille Solstråle
Skrevet

Si hva det gjelder og hva du vil oppnå med samtalen. Barneværnet er til for å hjelpe. De ønsker å hjelpe barnet og familien, de er ikke noe å være redd for. Uansett hva det gjelder, kan du få veiledning til å finne en måte å løse problemet på. Håper det ordner seg.

Skrevet

de er skolerte til, og erfarne i å hjelpe til når folk stotrer og stammer i telefonen. de går greit.

Skrevet

Du må nesten si det som det er og fortelle hva som er problemet. Likte forslaget om å skrive en liste over ting du skal si!

Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater å snakke i telefonen, blir dritnervøs av det! Så hva skal jeg si i telefonen når jeg ringer barnevernet?

Anonym poster: 523b4c28cec270302dfe9cc6385eb388

Når du ringer barnevernet så er det antagelig en grunn til det. Hvis du er redd for å bli såpass nervøs at du ikke klarer å ordlegge deg godt nok, eller få frem det du vil så kan du jo bare jukse litt og skrive ned det du har tenkt å si, øve litt og så ta et dypt pust og ringe.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...