Gå til innhold

Miljøterapeut eller miljøarbeider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har søkt på en jobb som 'miljøarbeider' på skole, og har blitt tilbudt jobben.

Men, jeg er utdannet vernepleier, og lurer på om jeg automatisk lønnet som miljøterapeut, eller vil jeg bli lønnet som miljøarbeider?

Anonym poster: b2fee855dae873255ebb51fbd7883b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har søkt på en jobb som 'miljøarbeider' på skole, og har blitt tilbudt jobben.

Men, jeg er utdannet vernepleier, og lurer på om jeg automatisk lønnet som miljøterapeut, eller vil jeg bli lønnet som miljøarbeider?

Anonym poster: b2fee855dae873255ebb51fbd7883b33

Du skal bli lønnet som miljøterapeut siden du har høyere utdanning innen helse og sosial.

Miljøarbeider og miljøterapeut går litt om hverandre når det gjelder begrepene.

Anonym poster: 09f16ef77b98246471c14d4374a86ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du blir lønnet med terapeutlønn da lønn ofte styres etter hvilke stilling du har.

Selv jobber jeg 50% som terapeut og 20 % som fagarbeider (miljøarbeider mao), dette fordi 20% er en fagarbeiderstilling og kan ikke lønnes høyere enn det.

Det du kan gjøre er å evt. få kompetansetillegg, men det vil likevel ikke nå opp til terapeutlønn.

Nå kan jo det hende også at arbeidsgiver blander begrepene litt, som nevnt over her. Om ikke burde de sagt til deg på intervju at dette egentlig er en fagarbeiderstilling.

Jeg ville uansett fått klarhet i dette før jeg hadde takket ja...

Anonym poster: 6891645dc691fae627f6ca4a98284859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...