Gå til innhold

Ferie med stebarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er egentlig veldig imot å skrive dette her inne, men vet ikke hvor jeg ellers kan få synspunkter. Jeg ser at det alltid er en masse hets rundt dette med stebarn / stemødre og dette er for meg uinteressant.

For i vårt tilfelle er det helt motsatt. Mor har tatt med eldste barnet til syden i en uke og minsten er hos oss (4 år) Vi følte kanskje at h*n burde vært med, men dette er ikke vår sak så vi sa bare ja til å ha han her. Besteforeldrene på mors side er også med på ferien så det er et dårlig argument fra hennes side at hun ikke takler begge ungene på ferie, besteforeldre er veldig flinke til å passe dem til vanlig så tror heller ikke det er en grunn til at h*n ikke får være med.

Saken er den at vi har vunnet en tur til Paris i mars, som vi da tenkte vi kunne ta med minsten på siden h*n ikke får være med til syden. Jeg er veldig imot å forskjellsbehandle, men vi har IKKE økonomi til å ta med noen på ferie så om vi ikke hadde vunnet tur hadde det ikke vært et tema. Eldste er veldig klar over at ting skal være likt og har god forståelse for dette, så tror ikke hun er problemet. Problemet er mor, som nå mener vi gjør forskjell og at det er annerledes for henne som har dem "hele tiden" i motsetning til oss som har dem annenhver helg fra onsdag til mandag.

er det virkelig noe forskjell på dette?

Og NEI, vi har ikke penger til å kjøpe ekstra bilett og ta henne med. Da må vi evt dra alene.

Anonym poster: 32867e1aeb3e0e403cb084ea562df541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke forskjell på dette. Om dere burde gjøre det er en annen sak. Må tenke litt til for å bli enig med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dream89

Syntes du skal snakke med barna og få dems synspungt på dette. Hvis den eldste dyntes dette er helt feil så ikke ta med minsten. Hvis ikke så ta minsten med. Du får fortelle moren at det var urettferdig at den eldste kunne være med mens minsten måtte være hjemme så da blir det likt for begge at begge har vert på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel det vesentlige her er hvorvidt 4-åringen føler seg utelatt eller ikke? Dersom h*n ikke gjør det tror jeg vel ikke jeg hadde gjort noe mer med det.

Et annet aspekt er vel hvor stas en 4-åring egentlig synes det er å reise til Paris? Det er jo ikke akkurat en veldig barnevennlig by, med mindre man har tenkt seg til Disneyland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun syns altså det er greit å gjøre forskjell selv, men ikke at dere gjør det. Typisk dominerende eksdamer.

Bare ta med dere minsten dere. Hun har ikke en dritt hun skal ha sagt.

Anonym poster: 4c0f168fdaba4edec8e948ce8f51e10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere ikke har barna oftere, må jeg innrømme at jeg hadde reist uten unger, på ett tidspunkt uten samvær....

Mye kosligere for alle parter!

Men hvis dere absolutt ønsker å ta med minstemann, er det jo bare å si at "eldste var jo på ferie i sommer" og ikke gjøre noe mer ut av det.

Evt. prate med den eldste slik at hun ikke føler seg utelatt.

Anonym poster: 7ea4d6fdf3e5f5612ade33cca182eae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi nevnte det for eldstemann at minsten mulig skulle være med oss siden hun var med mamma til syden. Det synes hun var greit. Hos oss er de begge vant til at om den ene gjør en ting får den andre gjøre en annen ting.

TS

Anonym poster: 9a987cfab496d5d98e1f5f00d4a7c2c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, h*n ville selvfølgelig være med mamma, søster, mormor og morfar på ferie han også da. Hadde jo fått høre om at de skulle kjøre fly og bade og at det var sommer der de skulle. H*n er 4 år og har jo forståelse for at de skal avgårde.

Anonym poster: 9a987cfab496d5d98e1f5f00d4a7c2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...