Gå til innhold

trening for psykisk syk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken trening er best om man er psykisk syk, og hvor ofte å lenge må man trene for å merke bedring?

Videoannonse
Annonse
Gjest tarandus
Skrevet

Det vil jeg tro varierer veldig fra person til person. Gåturer ute i naturen vet jeg mange har glede av, mer spesifikk enn det tør jeg ikke være - prøv deg frem og finn en aktivitet du liker :)

Skrevet

Det du har mest glede av!

Et innslag med yoga kan også gjøre godt. :)

Anonym poster: c5916c57fd6f054fe0b0cdf1f7919607

Skrevet

Noe du har glede av.

Å få opp pulsen gjør at kroppen utskiller endorfiner, kroppens egne lykkepiller. Man må som regel holde på i mer enn 45 minutter for å få denne effekten. Intensiteten må være såpass at man blir skikkelig anpusten og svett.

Å være ute i naturen har vist seg å være svært bra for psykiske plager. Så en joggetur i naturen, eller en fjelltur i raskt tempo, er jo glimrende.

Jeg har slitt med depresjoner og angst omtrent hele livet, og det ble så veldig mye bedre da jeg begynte å trene :) Lykkepiller hjelp ikke meg, men trening gjorde susen.

Jeg begynte å trene kampsport. Ikke bare fikk jeg opp pulsen, jeg fikk også tatt ut litt innestengt aggresjon :P Etter noen år begynte jeg også å trene vekter, og det har virkelig vært bra. Jeg føler meg så mye bedre med kroppen min, og mestringsfølelsen når man klarer å øke på vektene er enorm.

Det er ikke én spesifikk treningsform som er fasiten for alle. Prøv deg frem til du finner noe du liker!

Anonym poster: a31c2343f7406025e1e480af07c94d31

Skrevet

For meg hjelper det generelt sett bare å bevege seg, det gir så utrolig velvære. Jeg liker å gå turer, men ikke når det er kalt. Å tråkke på ellipsemaskin med musikk på øra er i alle fall skikkelig digg. Jeg blir alltid glad etter en slik treningsøkt. :smilbla:

Gjest kittycat
Skrevet

Tur med hund hjalp for meg. Du kan kontakte noen du kjenner som har hund? :P

Gjest Loverdose
Skrevet

Selv skal jeg prøve meg på pilates igjen etter et par års pause. Pilates og yoga er god trening, det! ;)

Skrevet

Jeg løper lenge på elipsemaskin. Deiliiig! :)

Anonym poster: 9aa0dfd97a25088e84a19021cb774834

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...