Chloe- Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 For ikke lenge siden jeg hadde en kraftig forkjølelse, og nå merker jeg trykket begynner å stige i bihulene. Spesielt når jeg bøyer meg eller går i trapper. Hva kan jeg gjøre for å unngå at dette blir en full bihulebetennelse? Har ikke tid til å være mer syk nå!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Skyll bihulene med saltvann. http://www.yogasenteret.no/Artikler/artikkel.php?article_id=29 http://www.yogaprosess.com/norsk/nesehorn/nesehorn.html Anonym poster: f25bf45b4e0aac39c16e40e7fc02c64c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Bruk nesespray for å holde kanalene åpne. Betennelsen oppstår når det blir et lukket hulrom med bakterier. Det kan også hjelpe å skylle med saltvann og et slikt "nesehorn", men da må du følge instruksene nøye slik at du får vannet ut fra bihulene igjen. Anonym poster: 84180b8d79f28c4f51087e09ecb5eb0c
Gjest Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har best erfaring med hvitløk i nesen!!! Sitter helst alene da - for det ser skikkelig teit ut Del en hvitløksbåt i 2 eller 4 deler - putt en del i et nesebor og vent med det andre. Pust gjennom nesen så mye og lenge du kan, helst helt til det "renner over". Puss ut og ta neste nesebor. Ta i hvertfall 2 runder i hvert nesebor. Det svir litt, men renser veeeldig godt opp - og har stoppet alle mine tilløp til bihulebetennelser. Hvitløk er desinfiserende, rensende og bekjemper også en del bakterier. Bør prøves.
Chloe- Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Takk for råd folkens! Må få tak i et sånt nesehorn. Hvitløk har jeg allerede, og det skader vel ikke å prøve selv om det ser dumt ut? Har googlet litt ymse forslag også. Hva tenker dere om disse? - sove med hodet høyt - ikke utjevne trykket i ører ved å holde for nesa og blåse (sender bakterier oppover) - eukalyptusolje under nesa - ikke røyke/snuse - ligge på magen og sakse med bena for å minske trykket Endret 22. oktober 2012 av Chloe-
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Fenumax fra helsekost har jeg hørt mye positivt om. Ei jeg kjenner var plaget av jevnlige bihulebetennelser, men de opphørte etter at hun begynte med fenumax. Anonym poster: 4372e29f6d10592fe8d9870912358426
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har ikke hatt bihulebetennelse etter at jeg begynte å ta tran hver dag. Før hadde jeg bihulebetennelse og halsbetennelse 4-5 ganger i året. De siste årene har jeg kun hatt et par lette forkjølelser.
Andreas8 Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 Tran er sunt. Jeg ville ha spist hvitløken, men jeg er ellers enig med Moose, hvitløk er sunt! Spis en del grønt ellers også. Grønt er vitaminer og hjelper kroppen å lage stoffer som bekjemper virus og bakterier. For lite grønt gjør det vanskeligere for kroppen. De få ganger jeg har hatt forkjølelse og det har vært herk har jeg brukt en vanlig imsdal drikkeflaske med sånn tut. Hatt vann og litt salt oppi og så bare skylt og skylt og skylt mens jeg har stått i dusjen.
Cata Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 Anbefaler også "nesehornet", gjerne med Fenumax i tillegg. Etter en stri forkjølelse i vår satte bihulebetennelsen seg godt fast, men var ikke så vond at jeg ville til lege med den. Prøver helst å unngå antibiotika når jeg ikke MÅ. Det tok noen uker men etter iherdig skylling i en drøy måned (!) kombinert med et par uker med Fenumax så gikk betennelsen omsider over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå