AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Siden i formiddag har jeg hatt irriterende synsforstyrrelser, ting som hopper og danser foran øynene mine, ikke hele tiden men ganske ofte. Har hatt det før, men aldri så ofte, så lenge! Det er ekkelt, er kjemperedd for at det ikke skal gå over Er det noen andre som har hatt det så lenge? Går det an å gjøre noe med det? Kan det ha sammenheng med at jeg er forkjølet (selv om jeg er på bedringens vei)? Anonym poster: ea38ff66c5ff52e1adb9559ac0a6dffd
lillemeg90 Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Hvis du fremdeles har det imorgen bør du bestille en legetime å få sjekket deg:) Klarer du å beskrive det bedre? Er det som lys, farger som beveger seg eller at ting går i snurr?
Noteknekk Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Er det du ser mørkt eller lyst? Følger det blikket ditt når du flytter det? Beveger det seg når du holder blikket i ro?
zanna Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Det kan faktisk være hvite blodlegemer du ser, når du er syk har du jo i tillegg langt flere av de i blodet. Hva er de svevende flekkene i øynene? | Illustrert Vitenskap
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 TS her Vært hos både lege og optiker i dag, som ikke fant noe galt.. Må bare se det litt an... Det er ekkelt da, har litt noia Andre som har hatt det sånn over lengre tid? Anonym poster: ea38ff66c5ff52e1adb9559ac0a6dffd
Gjest utlogget i dag Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Har du fått drukket nok? Jeg får flimring for øynene (pleier å kalle det kaleidoskopøyne, for det er som ringer rundt synsfeltet som minner om nettopp dette), når jeg ikke har fått i meg nok væske. Det er rett og slett kroppens måte å fortelle meg at jeg må drikke.
Gjest utlogget i dag Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 Må legge til at det like godt kommer når jeg ikke har spist nok, for mye av dagens væskeinntak kommer jo fra maten. Det var det som var problemet første gangen dette skjedde meg. Men jeg skjønte likevel på et eller annet vis at jeg måtte drikke selv om jeg ikke var tørst. Siden du er syk kan det jo hende du ikke har fått spist så mye?
Gjest Silentmigraine Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har sånn "stille migrene" og synsmigrene. Altså opplever jeg kun auraene og får nesten aldri hodepine av de. Eller jeg gjør ikke det. De få gangene jeg har hodepine har det ikke sammenheng med auraene. Vet ikke om det er det du opplever. Jeg ser prikker og "striper i synsfeltet. Noen ganger faller sidesynet ut og flimrer så jeg får tunellsyn. Skjer ofte med meg dette. Går stort sett bra men kan være plagsomt noen ganger om det er ille og skjer timesvis hver dag sånn det gjorde en periode for noen uker siden.
Gjest Loverdose Skrevet 22. oktober 2012 #10 Skrevet 22. oktober 2012 Du er ikke på speed eller LSD vell? 1
Gjest O___o Skrevet 23. oktober 2012 #11 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg synes du burde komme deg til en MR/CT 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #12 Skrevet 23. oktober 2012 TS her Har øyemigrene med ujevne mellomrom, men det er mye voldsommere enn dette, og det har det alltid vært over etter et par timer, aldri flere dager! Har vært bedre i dag enn det var i går, heldigvis. Krysser fingrene for at morgendagen blir enda bedre... Anonym poster: ea38ff66c5ff52e1adb9559ac0a6dffd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå