Gå til innhold

anonymas stressdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekka akkurat den lille lista i filofaxen, kunne bare stryke to ting! Selv om jeg føler jeg har gjort masse i dag :cry: Endel av tingene er underveis da, men ikke ferdige.

I dag var det bare kaos på jobb. Vi har et flott mikroskop som "alle" vil bruke og vi må sjonglere no' voldsomt så alle får tid. i dag ble det seff dobbeltbooking og da ble det enda mer mas. Jeg fikk gjort det jeg skulle da, samt svart på en hel del annet mas og hjelpe flere av mine kolleger, så da jeg dro hjem var jeg helt tom i hodet og sliten. Nesten godt at jeg ikke skulle ut, jeg hadde vel sitti og gjespa. :hakeslepp: Omtrent sånn.

Gubben er ute og tar etpar øl med noen kamerater. Jeg lagde meg ordentlig middag og så litt på tv. Deilig å ikke måtte gjøre ferdig en innlevering i dag :-) Får litt mer fri på den måten.

Nå har jeg vaska litt klær, skal prøve å legge fram det jeg skal ha med meg på tur i løpet av helga, eller i hvertfall sørge for at det er reint og klart. Har sett over reisebagen min, må fylle opp med noen ting, men ellers greit. Har ordnet med mat til i morgen, skal på seminar hele dagen og må ha noe mat i magen (hey, det rimte :sjarmor: ) Har pakka noter og alt sånt i veska til i morgen. Nå skal jeg bare surfe litt og så gå og legge meg. Natta.

Skrevet

Nå har jeg snart nådd metningspunktet tror jeg. Merka på øvelse i dag at jeg begynner å bli lei av å synge. :evil: :evil:

Vi begynte tidlig i dag, men gruppeøvelse med det ene koret. Så var det å skynde seg til neste sted og neste kor og full gjennomgang der. heldigvis var det ikke så langt unna. Etterpå tilbake igjen til det første for å få med seg innspurten der. Dro innom og handla litt på vei hjem, har spist taco til kvelds, vant ikke i lotto, sett på Tande P (hvor døllt er det'a? :oops: ), orka ikke noe mer......

Men i morgen er det ikkeno'!!!

Da skal jeg bare slappe av og lade opp til den siste hektiske uka.

Skrevet

Er det mulig å bli så ødelagt av en liten lur på sofaen'a? Sovna under teppet etter middag og her seriøse problemer med å våkne igjen. :hakeslepp:

I dag var en "ikke no'" dag og det var deilig. Dro en tur til Sverige og handla litt. Det kan være så harry det bare vil for meg. Godt å kjøre en langtur også. Hadde husmorhalvtimen :husarbeid: etterpå, rydda litt og støvsugde, vaska kjøkkenbenkene og rydda i kosteskapet. DET trengtes :ler:

Så spiste vi svenskekjøttboller til middag og så sovna jeg.

Det er rart med den sovinga i helga. På fredagene er jeg ofte ute og det blir litt seint. Andre fredager er jeg bare hjemme og allikevel blir det seint. Er ikke i nærheten av å være trøtt på kvelden. Så når søndagen kommer er søvnmønsteret mitt helt på bærtur.

Plan for neste uke:

Korøvelse mandag og tirsdag

Ingenting onsdag

Konsert torsdag

Orkesterprøve fredag

Konsert lørdag og søndag

Vi skulle definitivt hatt en syngesmily her

På jobb er det siste uke føre jeg reiser så det blir mest å nøste opp løse tråder og gjøre ting klart til jeg kommer tilbake. Det blir jo bare 2,5 arbeidsdager i påska, det er jo ikke så mye. Får ikke gjort det helt store da heller. :wink: I morgen skal jeg har litteraturseminar, men det gjorde jeg klart i forrige uke. Lurer litt på å avspasere på fredag, godt å ha litt tid på dagen, samt at dagen etter en konsert pleier jeg å være sliten. Tror nesten jeg skal gjøre det ja.

Skolearbeidet får sisteprioritet denne uka, jeg har gitt beskjed til den ene veilederen at jeg muligens kommer til å levere seint, skal gi den andre beskjed også. Har jo påska å ta igjen på.

Skrevet

Kjapp tur innom over en tekopp. Halsen begynner å krangle litt igjen. Ikke bra. Siste øvelse før orkesterprøve i dag, gikk vel greit nok det. Må prøve å komme meg i seng litt tidlig i dag, skal være på øvelse tidligere enn normalt i morgen og kan ikke bli for sein på jobb.

Har fått vaska masse tøy, men ennå ikke lagt fram det jeg skal ha med. Når skal jeg lære?? Det blir ALLTID pakking i siste liten, jeg hater det :evil: for da har jeg ikke full oversikt. Onsdag blir en ordne-og-fixe-dag. Da MÅ jeg bare.

Skolearbeidet har jeg lagt til side denne uka, gidder ikke å prøve å få tid engang. Om jeg skulle hatt dårlig samvittighet for det, så hadde jeg blitt enda mer stressa. Så da sier jeg bare til meg selv at denne uka tenker jeg ikke på skoleting og vips var den dårlige samvittigheten borte :-) Snakk om å lure seg selv...........

Skrevet

Åj åj, fikk ikke vært innom i går.

Gikk tidlig fra jobb og rett på korøvelse i 5 timer! Snakk om innspurt. Men så fikk vi også gjort unna masse finpuss. Var kjempesliten da jeg kom hjem i går kveld.

I dag har det vært litt bedre. Har nesten bare sittet på kontoret og ordna med papirarbeid. Og etterpå dro jeg på shopping :-) Ganske lenge siden sist jeg handla skikkelig. Kjøpte meg to bukser, til midt på leggen, en beige med tøffe detaljer og en lys denim. En rød/oransj melert tynn genser, to sorte topper med spagettistropper, etpar truser og noen sokker. Måtte også kjøpe med ny pinsett for den gamle ramla ned bak vaskemaskinen :-? (og den er ikke så grei å flytte).

Hadde lyst på sko også, men får det ikke helt til. De skoene jeg synes er kule passer ikke til mine føtter, og de skoene som passer er kjedelige. Jeg har ganske breie føtter og høy vrist og mange nette, litt pene sko er helt umulige, det ser bare ikke pent ut. Har sett noen kule da, skal prøve å få sett etter noe liknende når jeg er ute og reiser. Masse sandaler/badesko-liknende som er fine til sommeren. Til og med badesko med hæler :o Skikkelig plæstik!

I dag er det pannekakedag som vanlig. Røra står og sveller, vi var litt seint hjemme begge to så i dag blir det kveldsmat :-)

Har fått positiv tilbake melding fra veileder, det var veldig greit, da slipper jeg å stresse med skolefagene før jeg er hjemme igjen.

Men nå vil jeg snart ha mat assa..............

Skrevet

I dag braker det løs!! I kveld er første konsert, så de som ikke har noe annet å gjøre i kveld kan ta turen innom Universitetets Aula kl. 19.30.

Er hjemom en tur for å skifte, hente noter og spise litt. Spiser skikkelig lunsj nå så holder det ganske langt. Det blir noen små pauser innimellom, men ikke ordentlig spisepause.

Har vært halv dag på jobb, fikk vel ikke gjort så mye fornuftig, sosa for det meste ukonsentrert rundt. Kjenner at jeg er litt stiv i nakken, men ellers er stressnivået fint. Jeg fant fram alt jeg trengte i går kveld så det er bare å ta på korklær og raske med seg notene.

Wish me luck :-?

Skrevet

En aldri så liten statusraport.

Konserten i går gikk bra. Det var ikke full sal, men greit nok. At en av artistene ikke dukka opp fiksa vi også. Jeg hadde en sang alene og det gikk fint. Hadde verdens beste backing-band da: Lars Klevstrand, Alfred Janson og Karl Morten Iversen. Strålende!

Etter konserten gikk vi ut og tok etpar pils, det ble ikke så seint, men jeg var sliten etter mange timers øving og konsert.

Sove lenge i dag og kom seint på jobb. Det hadde jeg planlagt så det gikk greit. I dag var siste dag på en stund og jeg brukte litt tid på å rydde og ordne til jeg kommer tilbake.

Dro rett på orkesterprøve, fikk bare slengt i meg noe mat i mellomtiden. Prøven gikk fint den. Tror konserten i morgen og søndag går greit også.

Så dro jeg på klassetreff. De andre hadde selvfølgelig møttes en god stund før jeg kunne komme, men det var hyggelig allikevel. Det er en stund siden vi har sett hverandre nå, men det er alltid like koselig.

Tok en av de siste trikkene hjem og nå sitter jeg her og samler meg litt før jeg skal legge meg. Får få med meg litt nyheter og se om det har skjedd noe på KG i dag.

Stressnivået er helt fint, men jeg har fortsatt ikke pakka ferdig kofferten

Skrevet

Puh, en konsert overstått! :P:P

Det gikk helt fint, dvs jeg sliter etpar steder men det vet jeg om og tar det litt rolig der. Det var ikke utsolgt, men det visste vi jo også. Vi møttes kl 16 og hadde en kjapp gjennomgang og en liten pause før det braka løs. Jeg har endel oppgaver i forhold til arrangementet og jeg blir så lei av folk som ikke kan ta enkle beskjeder og følge rutiner. DET stresser meg litt :evil: :evil: :evil: Det blir lite ro og mental forberedning for meg av det.

Nå har gubbisen bestilt pizza, den kom akkurat nå, får skrive litt til etterpå :wink:

Skrevet

Ok, nå har jeg fått litt mat. Jeg var egentlig ikke så veldig sulten. Mer sliten, gåen i ryggen av å stå lenge. Kanskje gubben gidder å massere litt? Det er jo lov å håpe :wink:

Har fått roa meg litt også. Jeg blir tom i hodet og utladet etter konserter som denne og det tar tid før jeg slapper helt av igjen.

Dagen i dag har vært ganske bra. Gubben var seint ute i går og sov lenge. Jeg benytta tida til litt egenpleie og kosa meg på badet. Lagde kaffe og leste avisen (ikke på badet da...... :hoho: )

Har fått funnet fram nesten alle klærne jeg skal ha med på tur og lagt dem fram. Får prøve å pakke mer i morgen. Og da er jeg egentlig ganske i rute. :-)

Skrevet

Aaaaah, endelig ferdig med disse to konsertene. Det gikk vel bra i dag også, tror jeg.

I dag ble det om mulig enda mer stress i forkant, masse mas med folk som ikke følger rutinene og kommer med allverdens unnskyldninger. Krangla faktisk med noen i dag også. Jeg er så lei det, kommer til å slutte med å ha sånne oppgaver. Jeg bestemte meg egentlig for det for en liten stund siden, det blir mye ved siden av jobb og studier som blir mer og mer krevende for hvert semester. I tillegg er jeg lei av å ta kjeft fra andre for ting som ikke er min feil. Tilfeller som i dag er den berømte dråpen som får begeret til å flyte over. :evil:

Nok om det.

I morgen tidlig :hakeslepp: skal jeg på jobbseminar hele dagen. Skal reise bort så det blir OK. Så drar jeg rett på øvelse for de som skal på tur og så må jeg hjem og gjøre meg klar til å reise :P:P Kofferten er på det meste klar, jeg har funnet fram alt utenom det jeg trenger i morgen. Sjekka væremeldinga for stedet vi skal til, det er ikke meldt så veldig bra vær, så jeg har tatt med noe mer varme klær enn jeg trodde jeg trengte. Sånn for sikkerhets skyld.

Men nå bør jeg sove :wink:

Skrevet

Hei anonyma. Er så lei for at jeg ikke fikk hørt dere i helga! Jeg hører imidlertid rykter om at det var veldig flotte konserter! (Formen var slett ikke på topp etter en svært anstrengende uke - det var derfor jeg ikke kom meg av gårde. Hadde absolutt planlagt det) Jeg håper dere får en super tur! Skulle gjerne vært med. :roll:

Hilsen hanni

Skrevet

Hei hanni. Det var synd at du ikke fikk kommet, men jeg skjønner at du har hatt mye å gjøre i det siste.

Konsertene ble bra de. Vi fikk bra tilbakemelding fra dirigent og repetitør i dag. Vi hadde en kjapp gjennomgang av hele greia i dag og det sitter ganske bra. Vi (dirigenten) er litt engstelige for hva den andre dirigenten kan finne på av tempi og sånt, men det går vel greit bare vi er skjerpa. Vi får et kjempetett program, men gleder oss masse. Vi skal ha masse prøver, vi er invitert til David på aftens etter konserten, vi skal på sightseeing og på middag om kvelden. Her skal noen av oss, inkl meg selv bo: http://www.rockhotelgibraltar.com/

Konserten er etter sigende utsolgt så det blir jo en ny opplevelse for oss :ler:

I dag har jeg vært på jobbseminar hele dagen, reiste hjemmefra kl 8 og dro rett på øvelse kl. 19. Utrolig hvor sliten man blir av å bare sitte stille og være oppmerksom hele dagen :-?

Men nå skal alt i kofferten! Passet er funnet fram. Ut på tuuuuuuur! Snakkes når vi kommer hjem.

Skrevet

:hakeslepp: Trøtt ja. Men oppe :sjarmor: Bittelitt frokost og så ut på tur.

I går kveld kom jeg på at jeg ikke hadde reiseforsikring :sjokkert: Vanligvis betaler jeg reiser med AmEx og får reiseforsikring der, men ikke denne gangen. Og det hadde jeg jo glemt. Hva skulle vi gjort uten Internett lurer jeg på da..............

Skrevet

I'm back!

Det vil si, jeg kom hjem seint fredag kveld. Kjempesliten etter en hel dag på reise. Med buss, fly, mellomlanding, fly osv tar det ca 12 timer å komme seg hjem.

Det tok 12 timer å komme seg ut også, men det var mer moro. :wink:

Vi har hatt det kjempeflott. Det var hektisk til å begynne med. Vi starta med prøve med dirigenten da vi kom ned på kvelden. Han var ikke så ille som vi hadde frykta, men han var veldig bestemt og hadde helt klart sin egen tolkning. Vår dirigent var ikke alltid enig med ham og det var til tider stor forskjell i tolkningen. Vi fikk i alle fall testa disiplin og omstillingsevne og jeg synes det gikk bra.

Dagen etter hadde vi prøver hele dagen, med bare oss og en gjennomkjøring med orkester og solister.

Konserten var utsolgt, men så tok ikke kirka mer enn 250 personer da :wink: Konserten var sponset av en bank og de hadde endel innbudte gjester på første rad, samt biskopen, guvernøren og resten av fintfolket.

Konserten gikk kjempebra, synes jeg i hvertfall. Vi fikk til endel av de tingene han ville, han var egentlig ganske tydelig når han dirigerte. Til og med bassene og tenorene kom inn når de skulle :P Og vår dirigent var fornøyd og stolt.

Etterpå var vi oppe hos David, som er viseguverrnør, på middag alle sammen. Det var veldig hyggelig.

Dagen etter var det fridag og vi dro på en liten sigtseeingrunde og hadde tid til shopping og sånt. Fikk dratt visa'n litt der ja :oops: Ikke det at det var så fantastisk mye å handle, men noe ble det jo.

På torsdag kveld hadde vi fått bestilt bord på en restaurant nede ved havna hvor vi spiste tapas og paella og koste oss alle sammen. Vi ble fordelt på tre hotell så vi var litt spredt, hang mest sammen med de som vi bodde sammen med. Så da var det fint at alle kunne spise middag sammen den kvelden i alle fall.

Fredag reiste vi hjem. Med masse nye inntrykk og opplevelser. Jeg synes det var en flott tur og jeg tror de fleste er enige med meg. Tror vi lærte noe av å få en annnen dirigent på den måten, vi ble mer skjerpa.

I går sov jeg lenge og bare slappa av. Hadde håpa på fint vær i helga, det var vel meldt det før vi dro, men neida............

Så da er målet nådd. Mars er over og det har gått ganske bra. Det eneste som har lidd litt under den hektiske perioden er skolearbeidet. Hadde jeg ikke lagt det til side så hadde det ikke gått. Men jeg vet jo hva jeg må bruke påska på :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...