Gå til innhold

anonymas stressdagbok


anonyma

Anbefalte innlegg

I dag er det siste dag i februar, i morgen starter mars. I morgen starter også den mest tettpakkede måneden jeg kan huske å ha hatt. Jeg regner med at det vil føre til en del følelse av stress. Stressmestring er nok ikke det jeg er best på, får lett stivt skulder/nakkeparti og humøret og nattesøvnen lider. Planlegging derimot, der er jeg god. Ved å planlegge godt og hele tiden ligge litt foran mentalt så tror jeg dette skal gå. Målet nå er å skrive litt om det hver da og så se etterpå hvordan det har gått.

Hva skjer i mars? Jo, det er ikke jobben som er problemet, der har jeg mer eller mindre det samme som andre måneder. Det er alt det andre som jeg driver med på fritiden som topper seg nå.

Jeg studerer deltid via nett ved siden av full jobb og har to innleveringer i uka. Noe av dette kan jeg legge til side, særlig i slutten av mars og så bruke påsken, som er april, til å ta igjen litt. Fra slutten av mars begynner vi med gruppearbeid og da er det ikke bare min egen arbeidsrytme å ta hensyn til.

Det som tar mest tid i mars er kor. Jeg synger i to kor som normalt har endel "faste postar" utover året. I tillegg har begge kor lagt henholdsvis en konsert og en utenlandsreise i slutten mars. Skal seff være med på alt, det betyr også ekstraøvinger og kræsj når begge skal øve på samme tid. Dette puslespillet får jeg prøve å legge etterhvert.

:husarbeid:

I heimen er det sjelden strøkent allikevel, så det bekymrer jeg meg mindre for, har sagt fra til gubben hvordan ståa er så han får ta litt mer enn han pleier tror jeg. Jeg må vel også prøve å lukke øynene for rot og hybelkaniner og ta en utryddingssesjon etterpå. Det er ingen store prosjekter på gang nå. Annet enn å så frø for sommeren, men det er en kosejobb.