Gå til innhold

Tok nettopp min siste sigarett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det slutt! Har røyket fra og til i over 3 år nå, med pauser hvor jeg har brukt snus i stedet, men ender alltid opp med røyken igjen. Nå har jeg bestemt meg for at nok er nok. Ingen i familien vet at jeg har røkt, bare de vennene jeg henger mest med, så jeg kan ikke akkurat spre budskapet på FB for å legge litt press på meg selv. Derfor skriver jeg det her i stedet :) Wish me luck! Dette MÅ jeg bare klare.

Anonym poster: d964910b5afb70124e13f51fa0c634be

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE legg noe press på deg selv, ta hver dag som den kommer, ta denne røykslutten time for time, pust inn og ut, fokuser på fremtiden og ikke tenk for langt om gangen. Ikke tenk "herregud, skal ikke røyke mer resten av livet, uææææ!!". Tenk "jeg skal ikke røyke den neste timen, og ikke timen etter det" osv.

Ta dette med små, men sikre skritt, i ditt eget tempo. :)

Hilsen meg som også slutta. For 4 år siden :)

Anonym poster: 089b31ede938bfc069be2eeac5b813aa

Skrevet

Husk på, det er ikke det spor vanskelig å slutte. Det er det å ikke begynne igjen som er krukset...

Anonym poster: 0598f898a58c7878ab7e43bd0adebf20

Skrevet

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Jeg liker å legge litt press på meg selv, hvis ikke bare utsetter og utsetter jeg det. Men nå har jeg skrevet det sort på hvitt og noen har lest det så da gjelder det. Jeg har et glass vin og litt cookies her som jeg skal nyte i stedet.

Dette skal gå så fint! I det siste har jeg røyket kun halve sigaretter av gangen, for jeg orker bare ikke resten. Det må jo være et godt tegn? Det smaker jo bare pyton. Så nå SLIPPER jeg den drittsmaken. Sånn tenker jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Lykke til! Det er ikke så ille som mange skal ha det til :) Hilsen ei som slutta for 4 år siden.

Skrevet

Husk på, det er ikke det spor vanskelig å slutte. Det er det å ikke begynne igjen som er krukset...

Anonym poster: 0598f898a58c7878ab7e43bd0adebf20

Må si at det var mer omvendt her, var helvete å slutte og knuse alle vanene med røykinga, men når det var gjort, kan jeg faktisk ikke en gang huske hvordan røyksug kjennes ut, heller ikke hvordan det var å røyke.

Anonym poster: 089b31ede938bfc069be2eeac5b813aa

• Liker 2
Skrevet

Hatt dårlig med tid til å oppdatere her, slik jeg planla. Men jeg er fortsatt like røykfri :D Det var ganske tungt søndag kveld, og mandag morgen uten røyk - litt hodepine og irritabel men ellers har det gått kjempefint. Føler ikke at jeg har noe fysisk sug lenger, kun hjernen som sier "vil ha" :P Dette klarer jeg!

Skrevet

Jeg anbefaler boken "Endelig ikke-røyker".

Etter et år som røykfri hadde jeg fortsatt savn etter røyk, men så leste jeg den boken og ble 100% kurert.

:)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Eks-røyker her også!

Jeg tror det viktigste er å være observant på vanskelige situasjoner!

Hvis du vet at neste uke blir stressende, og at dette er en risiko for røykeslutten, prøv å mentalt forberede deg på at du ikke skal røyke:) det virker for meg!

Husker den første nyttårsaften som ikkerøyker: jeg gikk flere dager i forveien og sa til meg selv: "uansett hva, du kan IKKE røyke på nyttårsaften."

Og det virka bra det! Ble full og røyksugen, men røykte ikke likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...