Gå til innhold

Studere økonomi etter bachelor


karolinn

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med en bachelor i jus/samfunnsvitenskaplige emner. Jeg er dermed ikke kvalofisert til en master i økonomi og administrasjon.

Hva kan jeg gjøre for å fylle på med økonomi? Vanskelig å få seg jobb hvis ikke. Jeg trodde også at årsstudium ikke er like mye "verd" som en master. Det ser proffere ut hvis du har en mastergrad, og man får også automatisk høyere lønn.. derav er det kjedelig å bare ta et årsstudim. Å ta en helt ny bachelor blir plutselig veldig mye igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Ninni-

Det der er nok spørsmål du må stille til den høyskolen som tilbyr det masterstudiet du ønsker deg. Så kan de utifra de fagene du har nå fortelle deg hva du evt. må fylle på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk god veiledning fra BI når det gjaldt fag og det å fylle ut huller. Må nevnes at jeg valgte nettstudier.

Anonym poster: 43f3d557d648b5a55f042289ede2312c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enkelte fag du kan ta som kan kvalifisere deg til mastergrad...

Har du en fritt sammensatt grad? eller er den fra et utdanningsprogram? I såfall skal det jo finnes en master du kvalifiserer til :-)

Et årsstudium i denne sammenhengen er nok litt bortkastet ja, det er jo på grunnfagsnivå, noe som blir veldig generelt og for liten faglig tyngde på.

Anonym poster: c2679214640c88cd6f69a266e5675fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...