Gå til innhold

Julebord - Hva har man på beina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på mitt først julebord med jobben, og jeg sitter å stusser over hva man egentlig har på beina. Det vil jo være snø(bor i nord-Norge), og jeg må gå til og fra, så noe pumps eller småsko kommer jeg jo til å slå meg forderva i. Og pådra meg forfrysing. Så hva har man på beina da...?

Anonym poster: 58f27ef6cd3cabb5562e6d69c904ca0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier alltid å ha hæler. Ta med deg skoskift, man går ikke med vinterstøvletter på julebord.

• Liker 3
Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

-

Endret av Caroline55
  • Liker 1
Skrevet

Som belle_ sa; ta med deg skoskift. Ta de fine skoene i en pose eller i vesken og gå til og fra i vinterskoene dine.

Skrevet

Ta med deg skofskift og ev. andre varme klær.

Jeg drar ullongs utenpå den fine strømpebuksa, ullgenser og varmt nok utenpå. Vintersko.

Jeg skifter på stedet til finere sko og drar av meg ullstrømpebuksa.

Anonym poster: 0fc55c44bc38e2dcc7ad38c14bf2d5e5

• Liker 1
Skrevet

Svaret er enkelt. Du drar i vinterstøvletter, og har med deg pensko i en pose / i veska.

Jeg er veldig høy, så av pensko foretrekker jeg selv støvletter uten noe særlig hæl, eller flate ballerinasko i svart silke. Men du kan selvfølgelig kjøre pumps/mer høyhæla - dog er dette vondere å danse i.

Dette finner du fint ut av selv :P

Så jeg skal gå hele kvelden å drasse på en plast veske fra rimi med sko-skiftet i?:P Kan jo ikke akkurat sette den fra meg noe sted. Vil ikke være garderobe. Tror heller ikke jeg eier en veske stor nok til å få et par sko nedi.

(Ballerinasko må nå være minst like kaldt som pumps e.l.?)

Har tenkt på støveletter da men føler liksom ingenting passer. Og jeg har kun sorte/mørke støveletter, og når kjolene også er mørke så ser jeg ut som en goth'er:P

Skrevet

Så jeg skal gå hele kvelden å drasse på en plast veske fra rimi med sko-skiftet i?:P Kan jo ikke akkurat sette den fra meg noe sted. Vil ikke være garderobe. Tror heller ikke jeg eier en veske stor nok til å få et par sko nedi.

Har tenkt på støveletter da men føler liksom ingenting passer. Og jeg har kun sorte/mørke støveletter, og når kjolene også er mørke så ser jeg ut som en goth'er:P

Det må jo være ett eller annet sted å legge fra seg jakker o.l., de forventer vel ikke at dere skal gå rundt å bære på yttertøyet hele kvelden?

• Liker 4
Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

-

Endret av Caroline55
  • Liker 5
Skrevet

Alle jeg kjenner kommer selvfølgelig i vanlige sko til julebord dersom det er vinter, eller man har høye hæler.

Skoene man har tenkt til å gå inne med, har man med seg enten i veska eller i en helt vanlig pose, som man kan henge fra seg når man kommer.

Forstår ikke mennesker som skal lage problemer ut fra noenting! Det finnes faktisk større problemer her i verden. Skjerp deg, TS.

Anonym poster: 102cfd791267ce0755e4d179634da0c8

• Liker 2
Skrevet

Det må jo være ett eller annet sted å legge fra seg jakker o.l., de forventer vel ikke at dere skal gå rundt å bære på yttertøyet hele kvelden?

Nå vet jeg ikke helt hvor det blir å holdes julebordet, men sist jeg var på julebord hang vi jakkene på stolene fordi det skakkarslige klesstativet var fult for lenge siden:\

Ehm, hvis du ikke er i stand til å hverken gå i penskoene til festen, og er for overfladisk til å ta de med i en pose (som ikke trenger å være "rimi" pose, men kan være svart), så får du bli hjemme da, og se hvor gøy det er :P Da slipper du å pinlig måtte komme med en POSE - åh, gid a meg :P

Åh gid a meg så overdramatisk! Det er heelt feil å ikke komme i pensko, men det er bedre å drasse rundt på en plastpose? Høres hyklerisk ut for min del.

Alle jeg kjenner kommer selvfølgelig i vanlige sko til julebord dersom det er vinter, eller man har høye hæler.

Skoene man har tenkt til å gå inne med, har man med seg enten i veska eller i en helt vanlig pose, som man kan henge fra seg når man kommer.

Forstår ikke mennesker som skal lage problemer ut fra noenting! Det finnes faktisk større problemer her i verden. Skjerp deg, TS.

Anonym poster: 102cfd791267ce0755e4d179634da0c8

Ja, henrett meg med nakkeskudd fordi jeg spør om råd på et forum. Kjære vene :glare:

Det er da et helt kurant spørsmål; jeg vil ikke gå i småsko fordi de er glatte og kalde, jeg må jo gå. Det må da finnes alternative sko til småsko, men som regnes som pensko, når det er vinter og man bor i Nord-Norge? Det er det jeg prøver å spørre om. Skam meg at jeg ikke kan så mye om mote at jeg ikke vet om alternativer. Fysjom!

Skrevet

Det går også an å ta taxi, det tror jeg faktisk finnes selv i nord-norge.

Anonym poster: bfe7d26e87e7240a3277ac20c4d64e99

• Liker 2
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Det må jo være et sted man setter fra seg sko og jakker?

"Alle" tar jo med seg sko på julebord, man kan ikke ha moonbots til kjolen eller gå på snø og is i dyre selskapssko.

Skrevet

Kjøp en større veske, legg posen med støvlettene under bordet/stolen. Du finner ut av det etterhvert.

Anonym poster: 6d0ed81a36ea886b96b2e535b85809c3

Skrevet

Spør om en veninne/kamerat/familiemedlem kan kjøre og hente deg den kvelden :) Er du heldig kan du bli sluppet av ved døra og da trenger du ikke annet enn finskoene!

Anonym poster: 6b0521beb8c61d6d02ca29d899d0605a

Skrevet

Skal på mitt først julebord med jobben, og jeg sitter å stusser over hva man egentlig har på beina. Det vil jo være snø(bor i nord-Norge), og jeg må gå til og fra, så noe pumps eller småsko kommer jeg jo til å slå meg forderva i. Og pådra meg forfrysing. Så hva har man på beina da...?

Jeg kommer fra det ytterste nord. Faktisk så langt nord at vi ligger på en øy og smykker oss med betegnelsen "Verdens nordligste by". Her finnes det biler i massevis, både venner og familie har biler og mulighet til å kjøre meg til døra. Eller så kan jeg bestille meg en taxi.

Eller så drar jeg på meg selskinnsskoene og Fjällräven-parkasen og går, med inneskoene i en fantastisk oppfinnelse: skoposen. Den er finere enn en Rimi-pose og sjansen for at den blir forbyttet er minimal. Vel framme på festlokalet henger jeg av meg jakken på det designerte området, noen ganger er det faktisk ryggen på stolen. Og er det ikke en egen plass å gjøre av skoene så setter jeg de inntil en vegg eller under bordet der hvor jeg sitter.

Snakk om å krisemaksimere!

Anonym poster: ff59fb90c0284c682ae9bb938d287191

• Liker 9
Skrevet

Jeg kommer fra det ytterste nord. Faktisk så langt nord at vi ligger på en øy og smykker oss med betegnelsen "Verdens nordligste by". Her finnes det biler i massevis, både venner og familie har biler og mulighet til å kjøre meg til døra. Eller så kan jeg bestille meg en taxi.

Eller så drar jeg på meg selskinnsskoene og Fjällräven-parkasen og går, med inneskoene i en fantastisk oppfinnelse: skoposen. Den er finere enn en Rimi-pose og sjansen for at den blir forbyttet er minimal. Vel framme på festlokalet henger jeg av meg jakken på det designerte området, noen ganger er det faktisk ryggen på stolen. Og er det ikke en egen plass å gjøre av skoene så setter jeg de inntil en vegg eller under bordet der hvor jeg sitter.

Snakk om å krisemaksimere!

+1

• Liker 2
Skrevet

Fine støvletter er fint! Og om du er redd for å gli og falle, finnes det fine brodder du kan få kjøpt som er bare å dra på og av og som er så små at du får dem nedi penvesken :-D

Du ser ikke ut som en gother dersom du styler opp antrekket med smykker i f.eks. litt farger? Og om du kanskje har et fargerikt belte og en fargerik clutch-veske? Eller hva med en liten nål? Du kan også velge å ha enten hårbøyle eller øredobber i en festlig farge, eller hva med å sprite opp neglene litt?? (men NEI, ikke kjør på med alt dette, MAKS to fargerike tilbehør)

Skrevet

AB #15 her. Her er broddene AB over sannsynligvis prater om. Geniale til festbruk! Det finnes også sandpapir du kan klistre under sko med dårlig grep dersom det bare er litt glatt.

Skrevet

Jeg går alltid med støvletter, pene klassiske lave støvletter. Vi har alltid julebordet som at vi reserverer bord på en restaurant (vi er bare 20 stk på min arbeidsplass) så henger vi i baren på samme restaurant resten av kvelden etter middagen, og må da holde/bære kåpa med meg hele tiden i baren,og den henger på stolen ved middagen. Jeg gidder ikke å måtte ha en pose med støvletter også å passe på / bære på om jeg skulle hatt penskoa på.

Anonym poster: 16432e5dc70f550e54029d0a949aa6f4

Gjest Tigress
Skrevet

Det er vel nok ikkje støvlettane som gjer goth-inntrykket, men resten, dersom svarte støvlettar er heilt håplaust... Eg trur dei aller fleste som skal på julebord i Noreg tek finskoa i ein pose, og støvlettar på seg. Og 70% av dei støvlettane er visst svarte, så då er vi mange gotharar på veg til julebord her til lands!

Kan hende finn du ein pose som ikkje er frå Rimi også, kva med ein sprek gul ein frå Prix? Eller kan hende du finn ein som er ganske nøytral?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...