AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Hei! Sønnen min fyller ett år i november, så nå har jeg for alvor begynt å tenke på hvilke kaker og slikt vi skal ha. Det blir så mye som 25 gjester fordelt på tre selskap, så må jo ha en del. Tenker en ostekake, en oreokake, en sjokoladekake, en bløtkake og muligens muffins. Høres dette ut som et "dekkende" kakefat, eller synes dere det mangler noe? Det blir bløtkake i stedet for marsipankake pga. allergi. Men så var det til mitt hovedspørsmål, og det er om noen har en god oppskrift på sjokoladekake? Tenker da langpannekake, for jeg tenkte å kutte den opp og lage et tog av den, slik at det blir "barnekaken" med seigmenn, nonstol etc. Mørk sjokoladekake med mørk sjokoladeglasur (ikke sånn smørkrem med kaffesmak, men mørk sjokoladesmak) er det jeg synes er best. Og hvis noen har en "oppskrift" for hvordan å lage toget finest mulig.. Tenkte å lime delene med sjokoladeglasur, for så å helle glasur over toget. Høres det lurt ut? Har aldri laget barnebursdagskake jeg, så vil gjerne at det skal bli bra.. Anonym poster: 1990004ae10c10739a8a8fe94c9a1883
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Alternativt så baker jeg boller og har på ulike farger på glasuren som gutten kan få som "sin" kake. Det blir jo litt mer mat i enn kake. Hva tenker dere? Anonym poster: a2907e7679d0739d39d2efe03db47a21
skruf Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 I ettårsdagen til minstejenta bakte jeg langpannesjokoladekake med glasur laget av litt smeltet smør, melk, en liten skvett kaffe (for litt moccasmak), kakao og melis. Pyntet med kakestrøssel og geletopper. Lagde også ei fromasjkake med gelelokk (har noen i familien som holder seg unna mel). I tillegg stekte jeg vafler (satte frem nyrørt jordbærsyltetøy) og bakte grove horn som jeg smurte med div pålegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå