Gå til innhold

Cipralex, trappe ned..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på 10 mg i 5 år nå, og vil slutte. Hvordan trapper jeg ned best mulig?

Har begynt på 5 mg nå, 2 dagen :)

Hvor lenge bør jeg gå på 5 mg før jeg går over til 2,5 mg osv.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har gått på 10 mg i 5 år nå, og vil slutte. Hvordan trapper jeg ned best mulig?

Har begynt på 5 mg nå, 2 dagen :)

Hvor lenge bør jeg gå på 5 mg før jeg går over til 2,5 mg osv.?

Dette er noe du gjør best i å avklare med legen din, fremfor å stole på svar fra fremmede på et forum.

Gjest WendyClear
Skrevet

Nedtrapping av medisiner skal gjøres i samhandling med legen som skriver ut medisinen til deg.

Skrevet

Tviler på legen min har gått på Cipralex ;) Dessuten så er det vel samme nedtrappings opplegg for alle? Så lenge man ikke slutter tvert så har det ikke noe og si tror jeg da......

Gjest WendyClear
Skrevet

Så du mener at en som har gått på Cipralex har mer kunnskap om medisinen enn en lege? Det kan ikke skade å ta en tur til legen for rådgiving selvom det er samme dosering for de aller fleste. Eventuelt kan du dra innom apoteket å snakke med en farmasøyt.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg hadde nok også måtte gå på cipralex om jeg ikke hadde bedre vett enn at jeg sluttet på medisiner uten å snakke med legen min fordi "han ikke har gått på dem". Må være deprimerende og være så dum.

Skrevet

Haha..nå var det jeg som ville begynne på de i utgangspunktet da, er ikke sånn at jeg MÅ ha de :D

Dessuten merker jeg ikke noen forskjell nå på 5 mg, er bare litt kvalm..men det regner jeg med gir seg etter toppen 2 uker :)

Skrevet

Hei,

Tråden er ryddet. Jeg stenger denne tråden da vi ikke kan vite hvillken kompetanse som ligger bak svarene. Nedtrapping av medisiner bør skje i samråd med lege. Ta kontakt med legen din!

mvh ninuska_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...