Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Nikki09
Skrevet

Jeg har ei 14 dager gammel jente som er forferdelig tørr i huden. Jeg har lest og mener å huske at de sa på sykehuset at man ikke skal smøre de med fuktighetskrem, men det kan da umulig være behagelig å være så tørr. Hun flasser skikkelig på lår og mage spesielt. Har babyolje i vannet når hun bades men ser ikke ut til at det hjelper. Kan jeg smøre ho? Og evt med hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde alle nyfødte flasser litt siden de skifter hud? Er hun sår da?

Hva sier de på helsestasj evt? Personlig tar jeg litt babyolje i hendene og smører det på ben,armer og mage til baby, men min på 2 mnd har slutta å flasse nå.Han flasser på hodet da..

• Liker 1
Skrevet

Min første flasset allerede andre dag på barsel, og da fikk jeg beskjed om at vi kunne smøre baby inn med babyoljen som de hadde der. Skal gå fint det :)

Anonym poster: 902e0e28296bec206e4f2a11d9a18c0b

Skrevet

Babyolje er mineralolje og det gjør ingenting for huden. Ville heller smurt med Cocosa, fås på helsekosten.

Anonym poster: 9dc5da12261c7ca271322a3f4a220287

Skrevet

Vanlig olivenolje er også bra for spedbarnhud.

Skrevet

Eg las i ei av dei maaange bøkene at ein ikkje skal bruke olje og fuktighetskrem dei første vekene. Trur ikkje det var skadeleg eigentleg, men huda skal flasse av uansett så det hjelp vel kanskje lite?

Min er 2 mnd og er ferdig med hamskiftet ;-) Kun litt i hovudet no. Brukar olje i badevatnet ein sjeldan gong og ingenting anna.

Skrevet

Babyolje er mineralolje og det gjør ingenting for huden. Ville heller smurt med Cocosa, fås på helsekosten.

Anonym poster: 9dc5da12261c7ca271322a3f4a220287

Ikke alle babyoljer er mineraloljer. Jeg har Libero sin på badet, og den inneholder ikke mineralolje.

Forøvrig så er det ikke uvanlig at babyer flasser litt. De gjennomgår et hamskifte iløpet av den første måneden.

Skrevet

Jepp, babyoljer er forskjellige. Den vi har inneholder ingen mineraloljer. :)

Jenta vår flasset ganske mye i starten, men vi smurte ingenting. Hadde litt olje i badevannet eneste, men det utgjorde ikke så mye i det store og det hele siden vi bare badet en gang i uken.

Disse små har jo tross alt ligget i vann i 9 måneder. Da hadde vår hud også flasset. :ler:

Skrevet

Jeg ville ikke brukt noe som helst, det går over av seg selv. Nyfødte har umoden hud og blir i tillegg tørre av overgangen fra vann til luft. Etter noen uker får de den fine babyhuden :)

Skrevet

Hvis huden bare er tørr og flasser, ville jeg ikke gjort noe med den. Men mine jenter har begge hatt sprekker i huden, og det har blødd litt (f.eks rundt håndleddet og anklene). Da har jeg smurt med enten olje eller den bryst-salven (som jeg nå ikke husker hva heter).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...