Gå til innhold

Brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet litt om brystreduksjon og ang. cup str osv? Trenger tips ang det...

Jeg er 18 år og har bh-str 85 F, veier 85 kg og er 1.69 cm høy. Jeg vurderer sterkt brystreduksjon pga. plagene som brystene mine gir meg. Men jeg er så usikker ang. arr og hvilken str. jeg bør redusere til. Jeg har tenkt på en full D-cup...

Har du noen tips eller råd å gi meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å redusere brystene er en stor og kompelisert operasjon, mye mer komplisert enn å øke de. Man får også ganske store arr. Jeg tror det er en strek under hvert bryst, pluss en strek på midten av hvert bryst fra undersiden og opp til midten. Det er fullt mulig jeg tar feil her eller at de har funnet nye måter å gjøre det på, så dette må du ikke stole helt på.

85F er ikke så stort at det er absolutt nødvendig, med mindre du har veldig store plager. Har du prøvd å gå til en ordentlig undertøysbutikk for å bli målt? Hvis du bruker en BH som passer ordentlig til deg kan det faktisk fjerne noe av plagene.

Det å gå litt ned i vekt kan også redusere brystene, og da slipper man også arr (håper ikke du tar dette feil, du ser sikkert flott ut, det er bare et noe som kan fungere). Selv om store pupper gjør f.eks. jogging noe vanskeligere, så kan det løses ved en god sportsbh (f.eks. shock absorber), eller andre treningsformer. Det er også slik at mange klinikker ikke vil utføre brystreduksjon om man har en bmi på 30 eller mer. Du ligger på 29 (en kilo mer og du er på 30), så det er også noe å ha i bakhodet før en eventuell operasjon.

Operasjon skal være absolutt siste utvei, så du må undersøke om andre ting fungerer først. Dette er ikke noe å ta lett på! Om du virkelig ønsker det er det en god ide å bestille time til konsultasjon. Der kan legen forklare mye bedre hva som er risikoen og om du er egnet for reduksjon.

Håper dette svaret hjalp deg litt :)

Anonym poster: df467d4a1aca5cadb09b5df57656827e

Skrevet

Jeg ville gått ned i vekt før jeg hadde vurdert reduksjon. Dessuten er ikke 85 F gigantisk. Går du ned 15 kilo så sitter du kanskje igjen med en D-cup.

Skrevet

Tusen takk for svar til begge! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...