Gå til innhold

Navlepiercing

Fremhevede innlegg

Skrevet

heia :) Jeg tenkte å ta navlepiercing, men er litt usikker. Jeg går til fysioterapaut og der må jeg gjøre øvelser der jeg ligger på magen, og det kan jeg ikke viss jeg har en navlepiercing. Så jeg er litt usikker på om jeg skal ta eller ikke. Har du/dere noen råd eller mening? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan ligge på magen selvom du har navlepiercing!

Skrevet

Jeg har lest og hørt av andre at man kan ikke det etter man har tatt fordi man er øm på mage, men du er helt sikker på at jeg kan ligge på magen? :)

Skrevet

Du skal ikke ligge på magen eller ha noe som skaper ubehag på piercingen (buksekanter etc) de første 4 ukene, og helst ikke etter dette heller helt til det er grodd. Men jeg har funnet ut at det går an å ligge på magen så lenge man ligger HELT stille og ikke beveger kroppen noe særlig :P

Skrevet

Når jeg er hos fysioterapuaten så gjør jeg øvelser på magen, men jeg kan kanskje bare spør henne om vi kan droppe de øvelsene? ;)

Gjest lillekattepus
Skrevet

heia :) Jeg tenkte å ta navlepiercing, men er litt usikker. Jeg går til fysioterapaut og der må jeg gjøre øvelser der jeg ligger på magen, og det kan jeg ikke viss jeg har en navlepiercing. Så jeg er litt usikker på om jeg skal ta eller ikke. Har du/dere noen råd eller mening? :)

Du kan selvfølgelig ligge på magen selv om du har navlepiercing! Det du tenker på er kanskje det at du må være litt mer forsiktig den første tiden etter at du har tatt piercingen?

Når jeg tok navlepiercingen min hadde jeg gymnastikk på skolen og tok sit-ups bare noen dager etterpå. Det som er viktig er at du kjenner etter selv, og gir deg når du merker at det er på tide. Piercingen vil være litt øm og sår den første tiden, derfor er det lurt å la den hvile litt.

Man får beskjed om at man ikke skal gjøre "ditt og datt" etter at man har tatt den, men så lenge du er veldig forsiktig skal det nok gå bra. Følg med på kroppen din, og gi deg hvis du får vondt eller føler ubehag i navlen!

Jente, 20.

Skrevet

Det er så lenge siden jeg tok så jeg husker ikke hvordan det var de første ukene. Men etter en tid når alt er grodd var det hvertfall null problem for meg å ligge på magen.

Skrevet

Jaja, ligge på magen kan man selvsagt etter den er grodd. Men regnet vel med at hun tenkte på første tiden etter den er tatt. Da skal man ikke sitte bøyd i ryggen, ta situps eller noe som helst for stangen skal helst ikke flytte på seg, bortsett fra når hun renser den. Blir mye større risiko for infeksjon.

Jeg hørte ikke helt etter på hva som ble sagt og tenkte at "meh, får ikke infeksjon jeg vett", men der dreit jeg på draget og har fått infeksjon av mye krumsitting og soving på magen.

Skrevet

Jeg trur jeg skal ta å høre med fysioterapauten min jeg ;)

Skrevet

Du kan ta et kompressplaster (sånn firkanta hvitt med kompress i midten og tape rundt) over navlen når du skal til behandling, og så ta det av når du kommer hjem.

Funker kjempefint. :)

Men prøv å ordne det sånn at du har lengst mulig tid fra du tar piercingen til du skal ha neste fysiotime, aller helst 2-4 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...