Gå til innhold

Taktikker, tips og tanker om parkering i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som sliter med det samme? Bor sentralt i Oslo og kjører til jobb litt utenfor. Ender ofte med at jeg betaler for månedskort også, da det er så utrolig slitsomt å bruke tre kvarter hver dag på å finne parkeringsplass, ofte langt unna der jeg bor.

Jeg har lært meg at det gjelder å finne et kryss, og bare bli stående der til noen kjører ut. Om man kjører rundt og rundt så går man ofte glipp av plasser, da det tyter inn en bil i løpet av få sekunder.

Noen andre som sliter med dette, og kanskje har funnet noen gode parkeringsplasser (bor mellom sthanshaugen og aleksander kiellandsplass)?

Hvordan er det om vinteren? Regner med at det er ekstra håpløst da? Brøytekanter, folk som bare lar bilen stå hele vintern osv.

Anonym poster: 8c3684adbc9ffd4fc37b40e6ecf3d572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen andre som sliter med dette, og kanskje har funnet noen gode parkeringsplasser (bor mellom sthanshaugen og aleksander kiellandsplass)?

Dette er det området i Oslo som har færrest p-plasser i forhold til antall biler, så det er ikke et område man har bil uten å ha behov for det.

Det letteste er å merke seg de plassene som er parkering forbudt med underskilt som 8-16, og sørge for å komme dit feks 5 min før 1600 og sikre seg en plass. Samme med de plassene som er betalparkering frem til 17 osv. Regner med du har satt deg inn i de generelle reglene for parkering, i forhold til kryss, forgjengerfelt osv?

Til vinteren blir det litt færre plasser, pga snøen stjeler noe plass. Og kjøp deg en liten spade til bilen, så du kan grave ut bilen, etter brøytebilen har vært der. (Kjekt å ha dersom du kjører deg fast også.)

Anonym poster: 47fb149d1d0c1a37becb61bdd926430e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Dette er det området i Oslo som har færrest p-plasser i forhold til antall biler, så det er ikke et område man har bil uten å ha behov for det.

Det letteste er å merke seg de plassene som er parkering forbudt med underskilt som 8-16, og sørge for å komme dit feks 5 min før 1600 og sikre seg en plass. Samme med de plassene som er betalparkering frem til 17 osv. Regner med du har satt deg inn i de generelle reglene for parkering, i forhold til kryss, forgjengerfelt osv?

Til vinteren blir det litt færre plasser, pga snøen stjeler noe plass. Og kjøp deg en liten spade til bilen, så du kan grave ut bilen, etter brøytebilen har vært der. (Kjekt å ha dersom du kjører deg fast også.)

Anonym poster: 47fb149d1d0c1a37becb61bdd926430e

Ja, altså vi skal flytte. Men fikk en bil billig nå, så det måtte bare bli sånn. Kan parkeringsregler ja. Spade har jeg, men skulle gå greit med en så praktisk "by-bil" som Gelandewagon :) Får bare parkere et annet sted da. Mistenkte at området er svært bil-tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker bilen, reis kollektivt. Et voila, problem løst.

Anonym poster: cc7a5beb793f737841557093d8cfcee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...