Gå til innhold

Brudevals.. Hva er greia?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det bare meg som synes det er kleint og klisje? På grensen til flaut..

Og hva er den nye greia med den nye og mer moderne vrien? Må si jeg lo så tårene trilla første gangen jeg så det, men nå har jo så og si alle det?

Hva mener dere?

Blir det teit å droppe brudevalsen?

Anonym poster: 9c06d3aef4bb7976fc64f8e165b48e73

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Portvinpiken

Jeg synes du godt kan droppe brudevalsen om du ikke synes noe om det, men det er jo en ganske godt innarbeidet tradisjon så mange vil nok vente på den for å åpne dansegulvet ;-).

Personlig synes jeg ikke det er teit eller kleint med en aldri så liten hyggelig brudevals, men selv kommer vi ikke til å ta den "helt ut" i den moderne formen...

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
teatimee

Og hva er den nye greia med den nye og mer moderne vrien? Må si jeg lo så tårene trilla første gangen jeg så det, men nå har jo så og si alle det?

Ble litt nysgjerrig nå. Hva er den "moderne vrien"? Lenge siden jeg var i bryllup.

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaprifolen

Jeg synes brudevalsen (eller annen form for dans, svært få av oss valser jo) er en koselig skikk! :)

Disse funny-dance-greiene synes jeg også var hysterisk bra første gangen jeg så det, og prøvde å få med meg mannen min på det, men han ville ikke, gitt.. :fnise: I dag hadde ikke jeg heller giddet, nettopp fordi det er så mange som gjør det, i mer eller mindre vellykkede former.. :)

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg synes brudevalsen (eller annen form for dans, svært få av oss valser jo) er en koselig skikk! :)

Disse funny-dance-greiene synes jeg også var hysterisk bra første gangen jeg så det, og prøvde å få med meg mannen min på det, men han ville ikke, gitt.. :fnise: I dag hadde ikke jeg heller giddet, nettopp fordi det er så mange som gjør det, i mer eller mindre vellykkede former.. :)

Hvor gamle er dere?

Anonym poster: 8551fed7a5a4ff031510aedc13d117bc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petalouda

hvis du med de der nymotens greiene mener sånne fun fun-greier der man vrikke rog dnser i ren diskostil har ikke jeg heller sansen for sånt.

jeg liker tradisjonen med brudevals, syns det er stas når de åpner dansen. men det er like stas om de velger en helt rolig type "klinedans" istedet dersom de ikke er noen valsere, eller om de fex danser swing om det er deres greie. Man bør velge litt utifra personlighet syns jeg, og ikke utofra ideen om at man skal være mest mulig spesiell for å skille seg ut.

vi skal gjøre det litt annerledes, vi skal danse vals for å åpne kakebordet. Men det er fordi vi skal ikke ha vanlig bryllupsfest, vi skal ha mottagelse som avsluttes tidlig :)

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest fr21_5ffdsa

Er det bare meg som synes det er kleint og klisje? På grensen til flaut..

Hva mener dere?

Blir det teit å droppe brudevalsen?

Anonym poster: 9c06d3aef4bb7976fc64f8e165b48e73

Vi hadde ingen brudevals. Jeg skjønte heller ikke vitsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaprifolen

Hvor gamle er dere?

Da vi giftet oss, mener du? 21 og 24. Men hva har det med saken å gjøre?

Jeg kan forøvrig vals, men har bare vært i ett bryllup hvor brudeparet faktisk valset, og det var en... Vel... Sjarmerende affære?:fnise: Mye lange bein fra brudgommen, har noen morsomme bilder!:ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg så den flotteste valsen noensinne i et bryllup i sommer.

brudeparet danset en eller annen klassisk dans (ikke vals) ..bruden så ut som en blanding av en ballerina og en danser i en spilledåse. Først danset de sakte til denne klassiske musikken før de bukket og neiet til publikum.. alle trodde dansen var ferdig, men musikken gikk videre dobbelt så fort. Så danset de i samme tempo som sangen... også fortere og fortere.. Hvor de tilslutt bare stoppet helt opp.. og neiet til hverandre..så gikk brudgommen ut og faren til bruden inn..også danset de to sammen akkurat de samme trinnene som paret danset første omgang.

Utrolig artig å se.. ikke et eneste trinn var feil og det så ikke halveis ut i det hele tatt. Danset minnet meg om slik dans man ser i filmer som handler om renessansen... med store parykker og kjoler..ala maskerade..

Anonym poster: ae0c253961e6ea52d0d8573bf52f43dd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anglofil

Vel, vi vaiet egentlig bare til musikken og hadde vel ingen ordentlig brudevals sånn sett. Men tja, synes det er koselig, det er mange tradisjoner som kanskje er rare og fine på en gang.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Da vi giftet oss, mener du? 21 og 24. Men hva har det med saken å gjøre?

Jeg kan forøvrig vals, men har bare vært i ett bryllup hvor brudeparet faktisk valset, og det var en... Vel... Sjarmerende affære? :fnise: Mye lange bein fra brudgommen, har noen morsomme bilder! :ler:

Ja - eller hvor gamle nå da. Grunnen til spørsmålet er at du generaliserte så veldig og skrev at "svært få av oss valser jo", og da gikk jeg ut i fra at du mente folk generelt. Men du mente kanskje dere og deres omgangskrets :-).

I min generasjon som ikke er så veeeeldig gammel (jeg er 40) så er det nemlig ikke uvanlig at folk kan danse vals.

Derfor hadde det med "saken å gjøre". Altså ren nysgjerrighet fra min side om aldersgruppen på dette forumet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaprifolen

Ja - eller hvor gamle nå da. Grunnen til spørsmålet er at du generaliserte så veldig og skrev at "svært få av oss valser jo", og da gikk jeg ut i fra at du mente folk generelt. Men du mente kanskje dere og deres omgangskrets :-).

I min generasjon som ikke er så veeeeldig gammel (jeg er 40) så er det nemlig ikke uvanlig at folk kan danse vals.

Derfor hadde det med "saken å gjøre". Altså ren nysgjerrighet fra min side om aldersgruppen på dette forumet.

Nja, jeg mente egentlig ikke at så få kan danse vals generellt, men at få faktisk danser brudevals i bryllupet sitt!:) But then again, de fleste som har tradisjonelle bryllup er jo unge, kanskje brudevalsen er mer standardisert hos de som gifter seg rundt 40+?:)

De fleste har en "vår låt" eller lignende, som sjelden går i valstakt, og at det dermed blir en vanlig "stilledans"!:) Det var det jeg mente!:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nja, jeg mente egentlig ikke at så få kan danse vals generellt, men at få faktisk danser brudevals i bryllupet sitt! :) But then again, de fleste som har tradisjonelle bryllup er jo unge, kanskje brudevalsen er mer standardisert hos de som gifter seg rundt 40+? :)

De fleste har en "vår låt" eller lignende, som sjelden går i valstakt, og at det dermed blir en vanlig "stilledans"! :) Det var det jeg mente! :)

Nå vet ikke jeg hva du mener med "ung" ;-), men jeg har vært i bryllup til folk mellom 28 og 39 år (for meg ser det ut som at veldig mange er rundt 30 når de gifter seg), og jeg kvalifiserer ikke akkurat det som gammelt da ;-). Alle bryllup jeg har vært i har man hatt tradisjonell brudevals i valsetakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest lisha

Jeg syns brudevalsen er en veldig fin tradisjon :)

Vi skal ha brudevals, en fin vals med fin koregrafi, som jeg skal lage selv :)

Og den moderne vrien, syns jeg er artig, men det passer ikke til mannen min!

Men jeg skal ha pappa-datter danse også etter vår brudevals, og der skal vi gjøre den moderne vrien - det blir kjempeartig :) (må bare lære meg å redigere/ klippe-lime/ sammen de forskjellige sangene til en melodi.. ) En slike type dans reflekerer oss veldig!

Endret av lisha
Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaprifolen

Nå vet ikke jeg hva du mener med "ung" ;-), men jeg har vært i bryllup til folk mellom 28 og 39 år (for meg ser det ut som at veldig mange er rundt 30 når de gifter seg), og jeg kvalifiserer ikke akkurat det som gammelt da ;-). Alle bryllup jeg har vært i har man hatt tradisjonell brudevals i valsetakt.

Sorry, men med ung i forhold til bryllup mener jeg under par-og-tredve... No offence... :sjenert:

Men, forskjeller finnes jo!:) Noen kan ikke, andre vil ikke!:) Kanskje valsen faller enda lettere ut i mine miljøer fordi det er så mange musikere, som dermed kanskje har større behov for å danse til en viss låt?:) Synes uansett det er koselig, når man ser at brudeparet trives med det!^_^

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Irja

Haha. Når paret plutselig bryter ut i fugledansennå tar helt av. Flaut!! Hvertfall halvparten av de som var med i "tre bryllup" på TV3 gjorde dette og alle sa "vi skal gjøre noe litt utenom det vanlige med brudevalsen" er da ikke utenom det vanlige når annehvert brudepar gjør det. Jeg synes bare det er skikkelig pinlig.

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
CathFoto

Vi dropper det, vil ikke at min kjære skal gå og grue seg hele dagen for noe som ikke er viktig for oss. Vi er 32 og 33 når vi gifter oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chrissie

Syns det er koselig med brudevals (som ikke trenger å være vals) i brylluper der det skal danses. Hos oss blir det ikke brudevals, av den enkle grunn at vi ikke skal ha tradisjonell "fest", bare middag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...