Gå til innhold

Restaurant anbefalinger i Bergen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kriterier:

-vi er jenter i begynnelsen av 20 årene

-Bergen sentrum

-koselig sted hvor man kan prate (vi har ikke sett hverandre på lenge)

-"alt mulig" restaurant

-ikke fort dyrt

Forslag? :)

Anonym poster: 6ade87225bd5b96e48701f3a23904577

Videoannonse
Annonse
Gjest mari kontrari
Skrevet

Ut i fra kriteriene du setter ville jeg vurderte:

- Zupperia

- Pingvinen (reserver bord om det er typ fredag ettermiddag. NB: Husmannskost-type mat)

- Kafé Spesial (pizza, pasta, dagens suppe + diverse fisk- og kjøttretter. Godt utvalg i øl.)

- Café Opera (mer kafé, men fint å sitte lenge, og de har flere middagsretter i tillegg til lunsjmeny)

- Pygmalion

Ellers er det flere rimelige steder å velge mellom blant annet i Marken, men det fordrer at dere begge har lyst på f.eks. Indisk eller finner noe dere vil ha på Aura. (litt mer sånn lasagne, pai, gryte type mat. Bra på vegetar)

...Også vil jeg legge til at det er best mat på stedene som ikke har "litt av alt" som regel. Zupperia kan for eksempel være litt blandet - noe er godt, noe er litt masseprodusert, antakelig fordi de prøver å ha "alt".

Skrevet

Anbefaler også Zupperia, den restauranten (eller de, siden de nå har 3 i Bergen) er det jeg savner mest med å bo i Bergen :)

Skrevet (endret)

eller indisk.

Endret av ledah
Skrevet

Jeg elsker sushi og bruker å gå på, Sumo, Red sun og Nama.

Straigotti, ligger mellom Sumo og Pastasentralen, de har god italiensk mat. Bruker å gå der med venninner på skravlekvelder. Er en litt mer voksen plass, men rimelig.

Skrevet

Matbørsen er veldig populært for tiden, men kan være ganske høyt støynivå der til tider hvis det er mye folk. Men der har de både Zupperia, tapas, sushi/asiatisk og italiensk å velge mellom.

Skrevet

Jeg bare elsker Salsa! Så vanvittig god mat! Hyggelig betjening og fine steder (to restauranter i Bergen) Uansett hva dere velger til hovedrett måååå dere prøve Salsas frosne sjokoladesdessert. Nyyyydelig.

Hjemmeside: http://isalsa.no/

Anonym poster: bc593bd433e6ef778a902e828b536a34

Gjest Gjest_Erica
Skrevet (endret)

Må jo anbefale den amerikanske restauranten Friday i Byparken i Bergen. Gode burgere og annet, og som en hver amerikansk restaurant er det gratis påfyll av brus.

Du får en helt OK middag for 250-300 kr., så helt billig er den jo ikke...

Endret av Oda1982
Skrevet

Barfot ved kinoen er veldig koselig, det er ikke så stort, men maten er god og det er stort sett så rolig at man kan ha en god samtale (med mindre man kommer torsdag eller fredags kveld). Naboen som ligger i nærheten er også ett fint sted, litt dyrere, men i kjelleren har de mer "pub"-mat og er hakket billigere :)

Skrevet

Naboen! Sitt oppe for en litt fjong og god rett - sitt nede for en billigere og enklere, men like fullt veldig god rett.

Anonym poster: 3e170b5ea262df1109f560910b019845

Skrevet (endret)

Prisene på restauranten hos Naboen er ikke så veldig dyre synes jeg. Alt fra 230-260 kr for en hovedrett,men du får kjøpt pubmenyen der og, trenger ikke å spise den i kjelleren ;) Jeg anbefaler naboen på det sterkeste! :) De har god mat både i restauranten og i kjelleren, i tillegg til at det er rause porsjoner ;).

www.grannen.no

Barfot ved kinoen er veldig koselig, det er ikke så stort, men maten er god og det er stort sett så rolig at man kan ha en god samtale (med mindre man kommer torsdag eller fredags kveld). Naboen som ligger i nærheten er også ett fint sted, litt dyrere, men i kjelleren har de mer "pub"-mat og er hakket billigere :)

Endret av ledah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...