AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Er det noen andre her som svetter ut forkjølelsen/feberen? Jeg bruker å sette på varmen i huset, fyre i peisen og kle på meg masse. Drikke te, og bare være VARM. Da forsvinner forkjølelsen på under et døgn. Men har aldri hørt om andre som gjør det samme. Er det normalt? Anonym poster: 4e3515a067675efb5577070d2e02116b
Gjest Darthoven Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 http://www.cbn.com/cbnnews/healthscience/2009/February/New-Research-Sweat-Out-Your-Cold-/
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 http://www.cbn.com/cbnnews/healthscience/2009/February/New-Research-Sweat-Out-Your-Cold-/ Jeg tror ikke svette via trening er noe for meg. Men hva med vanlig varmesvetting? Anonym poster: 4e3515a067675efb5577070d2e02116b
Gjest Darthoven Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Jeg tror ikke svette via trening er noe for meg. Men hva med vanlig varmesvetting? Anonym poster: 4e3515a067675efb5577070d2e02116b De snakker vel om utvidelse av blodårer osv..så jeg regner med at det har noe med selve varmen å gjøre, ikke svettingen eller treningen, så skulle anta det gikk litt for det samme? Jeg vet ærlig talt ikke..orker ikke sette meg så veldig inn i det akuratt nå. Men det er interessant, så om ingen andre gjør det, så skal jeg prøve å huske denne tråden når jeg har lest meg opp Edit; Jeg ser de nevner noe om adrenalin og hormonelle forskjeller som oppstår under trening generelt, så det er godt mulig at selve treningen gir effekt likevel.. Personlig synes jeg det funker best å bare leve som normalt når man blir litt forkjøla. Har ikke hatt en skikkelig forkjølelse på 15 år, og det må vel være det beste? Nemlig det å ikke bli forkjøla i det hele tatt. Sunn kost, trening = godt immunforsvar. Ikke sette seg til når man merke litt tett nese eller sår hals. Endret 18. oktober 2012 av Darthoven
Minya Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Å svette ut forkjølelser eller sykdom ved å varme opp kroppen, er jo omtrent som å fremkalle en falsk feber. Feber er kjent for å ta knekken på mange influensa- og forkjølelses-symptomer nettopp fordi bakteriene eller virusene som forårsaker disse er lite resistente mot høyere temperaturer enn normal kroppstemp. Jeg har selv brukt metoden og for meg fungerer den helt fint.' Om det er vanlig eller "normalt" kan jeg ikke svare på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå