Gå til innhold

sinnsvakt deprimert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner ingenting av humøret mitt har slitt med depresjon ca to mnder nå, måtte avbryte kurset jeg gikk på og flyttet hjem til faren min. Ble først bedre av det, tryggere rammer etc, men nå er jeg like deppa igjen. Jeg sover og da har jeg det bra, men alt i våken tilstand er angst og paranoia og depresjon. Jeg føler jeg har null kontroll, har en psykolog i det offentlige som ikke bryr seg nok til å ringe opp igjen....hvordan kan jeg ta grep om situasjonen , hva kan jeg gjøre selv? Noen som har noen råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Gjest LostCase
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din så snart som mulig. Helst i morgen tidlig! De plikter å hjelpe deg.

Jeg vet ikke hvor mye du vet om depresjon og slikt, men da jeg ble deprimert for første gang leste jeg veldig mye om det. Både bøker og på nettet. Jeg syntes det hjalp å se at det er normalt å ha slike følelser og jeg syntes det var godt å lese om andre som også hadde det slik. (Det høres ikke bra ut, for man vil jo ikke at noen skal ha det så vondt, men da vet man at man ikke er alene med å ha det vondt).

Da jeg virkelig er nedfor setter jeg ikke så store krav til meg selv. Jeg prøver å slappe av og ta hensyn til meg selv. Gjør noe du liker å gjøre, selv om det kanskje ikke er noe som virker lystbetont akkurat nå. Sov mye og prøv å få litt frisk luft. Jeg vet at de sier man skal komme seg ut, gå turer ol. men da jeg var lengst nede hadde jeg ikke sjans til å komme meg ut i skog og mark. Jeg hadde nok med å komme meg fra senga til sofaen. Se på tv og prøv å koble ut alle tanker.

Håper du får det bedre snart!

Det BLIR bedre!

:klem:

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg skal ta kontakt med dpsen imorgen!! Jeg føler meg litt letter hvis at jeg innser at det er en psykdom som gjør at humøret mitt svinger, at det bare er sånn at det går opp og ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...