Gå til innhold

16 og gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg er en jente på bare 16 år og hadde samleie for 2-3 uker siden. Nå har jeg begynt å bli en del kvalm og har kastet opp et par ganger, vondt i ryggen, trøtt og konstant sulten. Moren min reagerte selv veldig sterkt på graviditeten når hun var gravid med meg. Perioden min er allerede noen dager forsinket og jeg har regelmessig så den pleier ikke være det.

Er sykt redd for at jeg er blitt gravid, men tok en hjemmetest dagen jeg egentlig skulle hatt mensen, den slo ut negativ, men har hørt slike tester kan være feil..??

Hva gjør jeg nå? Idag merket jeg en mørk utflod... har jeg fått mensen tilbake eller er det noe annet? Hvor snart bør jeg kontakte legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testen kan være feil. Det du må gjøre er å ta en ny test. Og deretter kontakte legen uansett hva denne testen sier. Jeg hadde også snakket med moren min, og fått støtte. Men du vet jo best hvilket forhold du har til din mor.

Dersom det ikke er graviditet kan det være snakk om kjønnssykdommer som må behandles så tidlig som mulig.

(mørk utflod er ikke mens, og mens er ingen garanti for at alt er i orden)

Skrevet

har du også fått høstinfluensa ja?

Skrevet

Ta en ny test så fort som mulig. Jeg var i samme situasjon som deg, negativ test dagen mensen skulle komme, fikk en blødning som lignet mens men som var unormalt kort, og testet bare "for sikkerhets skyld" noen dager senere - da var den positiv. Trenger ikke være det hos deg, men det er bedre å teste og vite enn å gå og lure.

Og en annen ting. Det er ikke verdens undergang å bli ufrivillig gravid. Abort trenger hverken være smertefullt eller gi deg psykiske problemer, hvis det er det du finner ut at du vil gjøre. Velger du å beholde barnet, vil livet ditt endre seg, men du vil ikke angre på det. Det viktigste er å ta en test og får det klarlagt, og så finne noen man kan fortelle det til som er voksen og ser ting fra et annet perspektiv.

Anonym poster: 7d7c092af06d087fa78787b62115ef22

• Liker 1
Skrevet

Du må nok bare ta en test til, ts. Og snakk med moren din! Det hjelper alltid å ha noen å støtte seg til! Masse lykke til, uansett hvordan det går! :klem:

Skrevet

Ta en test til! Lykke til :) Enig med de andre her om at du bør snakke med noen også.

Skrevet

hadde helst dratt til legen jeg ,ts, sånn at han kan være sikker og kan råde deg videre.

Anonym poster: f48c3e735d0363c6f2b68a67c9addcbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...