AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har nylig fått diagnosen. Det er noe jeg har slitt med i flere år men det siste har det blitt værre og derfor først nå oppsøkt lege. Ble henvist til røntgen, den var fin, og så til fysioterapaut. Dette er vist ikke noe som han helbredes. Fikk kun en øvelse jeg skulle gjøre for å trene rompe og hofte, dette skal hjelpe på muskelen som kommer i klem. så det er ikke nødvendig for meg å besøke fysioterapaut flere ganger.. øvelsen er den der man ligger på rygg og skyter hofta oppover. Ellers trening og styrking av rumpen generelt skal hjelpe. Jeg føler ikke at det blir noe bedre da. Har gjort dette nå hver dag i 2 mnd og i tillegg trener jeg hyppig på treningssenter og er i full aktivitet ellers. og rompa er ganske stram. Er det noen som har blitt bedre av slike øvelser? Anonym poster: cf44fddc0e964814b77f87cc71a08b8a
mariatherese Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 For min del bare ga det seg etter noen år. En sjelden gang kan jeg kjenne det nå, men det er ikke ofte. Nå er jeg mer aktiv, kanskje har det hatt noe å si. Jeg har bare måtte lært meg å ta det rolig når jeg får vondt, og så prøve igjen. Det finnes ett treningsapparat jeg ble anbefalt av både lege og personlig trener, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Man sitter og presser beina ut og inn. Ehm.. Altså. Se for deg at du sitter på en stol, med beina litt fra hverandre. Det er en skyvemaskin som gjør at du kan presse beina ut, slik at beina og deg former en stor V. Du kan også ta øvelsen den andre veien, slik at utgangsposisjonen er en stor V, og så presser du beina innover. Aner ikke om det var forståelig. Jeg får vondt i hofta av den øvelsen så jeg gjør den ikke, men fikk den iallefall anbefalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå