AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Jeg er overvektig, og jeg bestemte meg, for noen måneder siden, å ta kontakt med fastlegen min angående overvekten for å kanskje få noen råd og sette opp en plan eller noe for hvordan jeg skal spise og trene. Jeg har ikke mye erfaring med det fra før, så derfor oppsøkte jeg lege. Men det jeg reagerte litt på, det var at fastlegen min først og fremst foreslo noen slankepiller til meg, som gjorde at kroppen tok opp mindre fett fra maten jeg spiste. Jeg satt der og hadde store forhåpninger og gledet meg til å endelig få hjelp til å sette opp en plan for hvordan min livsstil skulle endres, og så kommer fastlegen og først og fremst foreslår slankepiller til meg? Det må da være mye sunnere med trening og riktig kosthold da? Var dette riktig av min fastlege? Hva burde jeg gjøre, burde jeg bytte fastlege? Og jeg er en litt stille og sjenert person, så det var muligens derfor jeg ikke sa noe til fastlegen der og da om hva jeg syntes om slankepille-forslaget. Takker for svar! Anonym poster: ae3b52a9a5e12176d06e4c47eab3e56b
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Fastleger har jevnt over svært lite kunnskap om kosthold, så det måtte eventuelt vært en henvisning som var alternativet.
Lillevaffel Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Ok. Jeg pratet med helsesøsteren på min skole, og hun ba meg om å kontakte fastlegen min. Jeg trodde både helsesøsteren og fastlegen hadde kunnskap om dette, men da tok jeg tydeligvis grådig feil, og ting jeg har lært om disse helsefolkene har vel vært ubrukelig! Eller så har jeg vært forferdelig uheldig.
Gjest Twelve12 Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Nei jeg syns ikke dette er riktig av fastlegen. Kjemikaler er aldeles ikke 1. stopp dersom det finnes andre alternativer. Ta kontakt med en ernæringsfysiolog. Også mange treningssenter har kosthold som del av programmet.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Her kan du få hjelp: http://www.friskvernklinikken.no/vektreduksjon.189082.no.html Anonym poster: e22d62e794038980d1944679cda9aa25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå