Gå til innhold

Sy på stropper på brudekjole?

Anbefalte innlegg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Åå! Dette er utrolig vanskelig, dette med kjoler. Har prøvd kjoler i tre butikker nå, har også prøvd en brukt. Likte veldig godt flere ulike fasonger, så sliter med å velge. Men det største problemet mitt er at omtrent alle kjolene er stroppeløse!!

Jeg kunne tenkt meg enkle (men med litt bredde) stropper på kjolen, gjerne i blonder. Noen som har erfaring med å få montert stropper på stroppeløse kjoler? Lurer sånn om på om fasongen på en kjole som er ment til å være stroppeløs ikke passer sammen med stropper. Om den er for lav i ryggen eller feil i brystet liksom.

Lurer på å kjøpe den brukt kjolen, har en tante som kan sy og har sagt seg villig til å stille opp med det, men hvor kan jeg få tak i stoff som passer seg som stropper på en brudekjole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er som deg, jeg ville absolutt ha en stroppete kjole. var på Solgunns boutique på Lillestrøm, og hun som eier den er superdyktig syerske og kom med en drøss gode tips til hva slags stropper som kunne syes på de ulike kjolene, hun var helt fabelaktig!

jeg hadde igrunn allerede funnet drømmekjolen min hos Abelone (måtte bare ta en ekstra runde for å være sikker)

Brudekjole_med_b_4eeb1ab39f3a7_200x200.jpg

så jeg slapp hele syprosessen, men hos Solgunn - og sikkert hos flere - hadde de massevis av tips altså, så alt er mulig :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Nydelig kjole du har valgt Petalouda!

Er sikker på brudesalonger vet hva som kan sys på av stropper, men det bleir jo litt rart å ta med enbrukt kjole, spørre om råd og få en tante til å ta syingen?

Kan jo eventuelt gå til salongen hvor kjolen er kjøpt ny (kanskje har de den inne til og med, så jeg kan sprøre før jeg kjøper) og spørre hva de skal ha for å sy på stropper og hva de anbefaler :)

Skrevet

Det finnes en butikke (fantes iallefall) på Grønland i Oslo sentrum som heter Rainbow Fashion - der har de enorme mengder stoff (innvandrerbutikk) til en billig penge - anbefales på det varmeste :)

Kjolen jeg linket til er ikke helt min, men min ligner veldig :)

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole på solgunns og skal sy på blondeermer. De nåler det fast på prøvingen og det gikk helt fint, så fint ut :) Tror det går å sy på stropper på de fleste kjoler, bare spør i salongen når du prøver

Skrevet

Mange av de såkalt stroppeløse har stropper som følger med kjolen som kan sys på om ønskelig. Det var ihvertfall min erfaring da jeg kjøpte kjole. Min har det og stroppene matcher selvfølgelig kjolen nå når de er påsydd. Blir veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...