Gå til innhold

Stipend og skolespørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal egentlig være ferdig med min bachelor til våren. Grunnet situasjoner i mitt privatliv som har "forstyrret" min skolegang, så må jeg ta opp ca 6 fag neste høst (og kanskje vår). Lurer på om jeg vil få noe stipend fra lånekassen da?

Anonym poster: 79ae2ed581c507b9b4911335bf2ca69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du får ikke stipend for å ta opp fag du har tatt før (forutsatt for at du fikk stipend for dem)

Anonym poster: 8f05bf71f6dba6d99ae99da2085d6023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får ikke stipend for å ta opp fag du har tatt før (forutsatt for at du fikk stipend for dem)

Anonym poster: 8f05bf71f6dba6d99ae99da2085d6023

Har fått stipend i disse 3 årene ja.. Hvis jeg skal få fullført bachleoren min, så må jeg jo ta dette på heltid. Er jo litt rart om jeg ikke får stipend eller lån for dette, da jeg umulig kan leve uten stipend og ta fag på heltid..

Anonym poster: 79ae2ed581c507b9b4911335bf2ca69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått stipend i disse 3 årene ja.. Hvis jeg skal få fullført bachleoren min, så må jeg jo ta dette på heltid. Er jo litt rart om jeg ikke får stipend eller lån for dette, da jeg umulig kan leve uten stipend og ta fag på heltid..

Anonym poster: 79ae2ed581c507b9b4911335bf2ca69a

Det er jo ikke rart i det hele tatt hvis du allerede har fått lån for fag du ikke har fullført.

Anonym poster: 9477d9cfe50f10104d99c74ebe77b7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Ring til lånekassen og hør! :)

Vet at man kan fryse studielån og slikt og at det er noe om man må stoppe studiene midlertidig og noe. Men er ikke sikker på hvordan det er! Men ring til dem og hør. De kan nok svare deg. Ville jo være litt rart om du ikke fikk noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det rart at jeg bare får lønn én gang i måneden for arbeidet jeg har gjort, og ikke to?

Anonym poster: 1f8cc788d7db19360aa904cf8b667be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fått stipend/lån for samme fagkode tidligere, og vil derfor (selvfølgelig) ikke få det igjen. Hvis du tar opp seks fag, antar jeg at det betyr at du vil ligge 60 stp. i minus, og da hadde du ikke fått stipend/lån selv om det hadde vært fag du tidligere ikke har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått stipend/lån for samme fagkode tidligere, og vil derfor (selvfølgelig) ikke få det igjen. Hvis du tar opp seks fag, antar jeg at det betyr at du vil ligge 60 stp. i minus, og da hadde du ikke fått stipend/lån selv om det hadde vært fag du tidligere ikke har tatt.

Øh, jo, så lenge du ikke har bestått kan du få støtte for samme fag forutsatt at du ikke ligger mer enn 60 studiepoeng (60 er ikke mer enn 60) bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...