Gå til innhold

Uhell


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Har du vært skikkelig uheldig noen gang?

Bil/båt/fly/fotgjenger/syklist eller annet: har du hatt nestenuhell eller vært oppi en situasjon som ble skikkelig smertefull/skremmende...endte med dødsfall? Unnamanøvre som endte i grøfta? Påkjørsel? Bilkrasj? Båtbrann el.l.?

---

1.

Jeg ble som fotgjenger sneiet av speilet på en stor van i høy hastighet en gang.

Jeg skulle gå over de hvite stripene og bilen var mange meter unna. Jeg så sjåføren inn i øynene og regnet med at han ville stoppe for meg....og jeg gikk altså ut i veien. Han så meg desverre ikke og jeg reddet meg unna i et kjempebyks i siste liten.

Vedkommende forsvant igjennom en rundkjøring og ble borte, men da jeg hadde gått noen hundre meter kom bilen etter meg i full fart. Han var sjokkert og spurte hvordan det hadde gått med meg og ba så mye om unnskyldning: "det var ikke meningen!!!", han hadde bare vært veldig stressa og hadde dårlig tid...skulle på jobb...og så hadde han hørt dunket og speilet sto "på halv tolv".... Han kunne ha kjørt meg ned, gitt. Skummelt.

Jeg hadde vondt i albuen i noen uker etterpå. (som fikk fullt fargekart på seg, men ingenting var brukket, så jeg anmeldte det ikke)

2.

Jeg skulle reise videre med fly etter mellomlanding. Alt var klart. Vi satt fastspent og klare for å lette.....minuttene gikk, nesten en halvtime gikk, og vi sto fremdeles stille, så viste deg seg at mekanikerne hadde funnet en stor feil i motoren... Jeg takket gudene for at flyet ikke hadde tatt av. Vi ble busset til et annet fly og reiste videre uten flere nestenuhell, men jeg satt med hjertet i halsen på turen videre gitt.

3.

Har hatt et nestenuhell i bil også. Vinterføre, tung nysnø og dårlig brøyting. Bilene (min også) begynte å skli ukontrollert i en slak bakke og jeg holdt på å bli klemt mellom to trailere i fart. DA tenkte jeg at "dette går ikke bra! - dette er slutten på livet mitt"...

Jeg rattet til høyre og venstre for ikke å snurre helt rundt og jobbet iherdig med alt jeg hadde for å klare å holde meg på veien, unna bilene, unna grøftene, og jeg må ha gjort noe rett der, for jeg kom meg igjennom kaoset uten en skramme hverken på meg eller bilen, men jeg skalv som et aspeløv i vinden...og måtte stoppe på en bussholdeplass og trekke pusten dypt. Komme til meg selv igjen. Det var nære på.

Hva med deg?

Har du en historie å fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og hesten jeg red ble påkjørt en bil i høy fart på en landevei. Hesten ble så skadet i foten at selv en rådyr operasjon stod ikke til å redde den, han måtte bruke 1-2 år helt i ro, altså han kunne ikke en gang gå ut med de andre hestene, IKKE stresse på boks eller i luftegården. For en varm varmblodshest var det ikke noe alternativ, jeg valgte å avlive ham. Sjåføren meldte seg aldri.

Ble påkjørt av en fyllekjører, bilen min total, jeg fikk et slag i hode som gjorde at jeg omtrent fikk varig hodepine etter det, fyllekjøreren ble dømt.

Ellers ikke noe..

Anonym poster: 658ca91fcd027bf44a19dfae1420aa6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var helt fersk og hadde akkurat fått lappen. Stod og venta på grønt i et lyskryss og jeg skulle svinge til venstre, det kom biler i mot også men jeg tenkte ikke på at jeg hadde vikeplikt for de. Kjørte til venstre så fort jeg fikk grønt og den som kom motgående var veldig veldig nære på å kjøre rett i meg :(

Kjørte også alt for fort gjennom en sving inn i en slik undergang/tunnel midt på vinteren en gang, det var speilblankt og bilen gled over i feil kjøreretning og gled sidelengs (dette var før det var vanlig med ABS bremser) gjennom denne lille tunnelen - utrolig flaks at det gikk bra og at det ikke kom noen andre biler..

Har heldigvis aldri vært innblandet i en ulykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg stort over at ikke flere har hatt uhell, men jeg er sikker på at det må finnes flere her inne. :lur:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg er en som typisk har mye uflaks...

1. Jeg skulle sykle hjem fra jobb og ble påkjørt av en bil. Heldigvis stoppet de og ringte etter ambulanse, men de turte ikke å se ordentlig hvordan det gikk med meg, de stod bare og gråt nesten hysteriske. Svimte av innimellom, men husker jeg synes det tok så lang tid før ambulansen kom.. Og jeg har aldri vært kaldere, enda det var på slutten av sommeren. Gikk tross alt bra, kom unna med noen sting her og der, alvorlig hjernerystelse og brukket nese.

2. Kjørteni et flettefelt, og en fyr med henger forsøkte å gasse på for å komme forbi med henger rett før veien smalnet og ble til en fil. Jeg var sikker på at jeg skulle bli knust mellom ham og tunnelveggen, men jeg slapp unna med noen bulker.

3. Jeg kjørte på en svingete vei, og kom rett rundt en 45 graders sving (kan man si det?) da det var en svær varebil som foretok en forbiljøring og var på tur mot meg. Heldigvis hadde jeg lav fart pga svingen og fikk kastet meg ut i ei busslomme. Han hadde høy fart og jeg har en bitteliten bil, så det ville ikke lovet særlig bra. Jeg hadde høyt adrenalin og satt og skalv i en halvtime etterpå fordi det var så nære på.

Har ellers hatt sånne småulykker, men disse er de skumleste. Har også endt opp i en speilblank lang bakke (bare tykk is med vann på), men jeg så det ikke før jeg ikke kunne stoppe. Det var bare å tråkke inn clutchen og la det stå til, for når jeg prøvde å bremse, skjenet jeg bare til siden. Har også fått ei flaske under bremsen, så tomme flasker har jeg aldri i bilen lenger. Har havnet i feil kjørebane pga våt veibane og dårlige dekk også, men motgående bil klarte nesten å stoppe, så det ble bare en liten bulk.

Huff, rart jeg tør å kjøre mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...