Gå til innhold

Mørkeblond/askeblond hjemmefarge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her dere!

Jeg er på jakt etter en fin hjemmefarge i askeblond. Altså en kald farge. Har dere noen forslag?

Har det siste året hatt lyse striper i håret, og vil nå tilbake til min opprinnelige farge. Frisøren faget håret litt sandaktig, så det er ikke så lyst nå. Men ettervekten begynner å bli litt drøy, og jeg har ikke råd til frisørtime, så jeg vil prøve hjemmefarging. Min store skrekk er gult/oransje hår, så fargen jeg prøver ut MÅ være kald.

Forslag? :)

Anonym poster: 8162cd8823fbe10c7bdea709c30b70b9

Videoannonse
Annonse
Gjest roseduft
Skrevet

Her dere!

Jeg er på jakt etter en fin hjemmefarge i askeblond. Altså en kald farge. Har dere noen forslag?

Har det siste året hatt lyse striper i håret, og vil nå tilbake til min opprinnelige farge. Frisøren faget håret litt sandaktig, så det er ikke så lyst nå. Men ettervekten begynner å bli litt drøy, og jeg har ikke råd til frisørtime, så jeg vil prøve hjemmefarging. Min store skrekk er gult/oransje hår, så fargen jeg prøver ut MÅ være kald.

Forslag? :)

Anonym poster: 8162cd8823fbe10c7bdea709c30b70b9

NB: ble litt lengre innlegg enn først antatt, kjenner meg bare så igjen i det å falle for fristelsen av å farge håret selv - billigere og rask "oppfriskning" av håret.. Men når det gjelder den kalde og askegrå nyansen..så er det ikke lett.. Misunner de med mørkt hår som slipper dette styret :ler:

Så..etter selv å ha gått på uendelig med hjemme-hår-fargings-tabber, da det alltid har blitt gyllent/gult/oransje, for så å lovd meg selv at jeg ALDRI skal farge det selv igjen, så har jeg falt for fristelsen alikevel ett par ganger, og ANGRET meg halvt i hjel!

Jeg vil råde deg på det aller sterkeste og la være, spar heller opp litt penger og unn deg frisøren.

Du vil da få fargen kald og fin som du ønsker, uten å måtte risikere noe som helst (for blir det ikke bra hos frisøren, kan du alltids klage - og slippe betale, eller få ny gratis time ;)

Evnt book time hos en lærling, du får da halv pris på farge og gratis stussing av håret! Evnt klipp om ønskelig :) omtrent alle frisørsalonger har lærlinger den dag i dag! :)

Kan tilføye at jeg prøvde meg på en farge for noen uker tilbake, som var askeblond og som overhodet ikke skulle gi gyllne nyanser i håret - pga en ny og forbedret ingrediens bla bla, så falt jeg for fristelsen og kjøpte denne fargen - for den var på 50% på Cubus som ny-lanseringstilbud !

Tror du det ble som jeg ønsket? :fnise: nei.. ble gult/oransje i bunnen, som er det friske håret, ettervekst....så ikke ut! Resten av håret ble en anelse for kaldt, mer blått...

Nei kjære vene, unn deg frisøren :) :) :)

Gjest kittycat
Skrevet

hva farge har du fra før av? jeg har opprinnelig mørk blondt og bleket det mye til lysblondt. Nå forrige gang brukte jeg Garnier Mousse hårfarge, nr 7 - nøytral blond. Om jeg får gule toner bruker jeg lillashampo og leave-in spray fra Bjørn Axen. Effektive og gode produkter som du får hos Vita :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...