Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har jammen skjult det godt, det tok en stund før jeg oppdaget at han drikker hver gang han har det vondt, hver gang han har en dårlig dag, hver gang han vil slappe av, og deg går et par sekspakning minst 4-5 ganger i uka. Når han har drukket litt blir han respektløs og ekkel, når han har drukket seg opp litt så blir han en skikkelig ustabil dritt. Det har gått så langt at jeg har sagt at han ikke får drikke når jeg er der, for jeg orker rett og slett ikke hvor ekkel han blir. Dessverre ringer han meg ofte når han har drukket og kjefter på meg, blir helt stressa når jeg ser han ringer, redd jeg har sagt noe galt. Hva gjør jeg nå? Han snakker ALDRI om følelser eller hvordan han har det, bare hiver seg på alkoholen. Fremtiden ser svart ut hva? Jeg har ofte påpekt at han har et stort problem når han kan drikke 5 dager i uka, til merkbar beruselse med personlighetsskifte, da har han et alkoholproblem. Han sier da "det er stor forskjell på alkohol liker og alkoholiker, alkoholproblem har man når man er tom for alkohol haha". Hva svarer man da, hva skal man si? En gang presterte han å se meg dypt i øynene og si at jeg er grunnen til at han drikker, men han tilgir meg. Føler meg i klørne på ham, hver gang vi slår opp pga rusen, ender jeg tilbake der. Han jobber på havet så når han er hjemme har han god tid til å pleie alkoholismen. Han blir dritforbanna når jeg sier at han er det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang presterte han å se meg dypt i øynene og si at jeg er grunnen til at han drikker

Hvis dette er sant, og du virkerlig elsker han så må du slå opp.

Men egentlig tror jeg ikke noe på det. Alkoholikere trenger også noen å kose med, og hvis det gjør deg godt å ofre deg for han, så er det svært generøs kjærlighet.

Ting tyder på at du kan få det bedre uten han enn med han. Så er det opp til deg hva du vil. Jeg tror det er smartest å slå opp, og aldri se seg tilbake. Sette en strek, og aldri møte han mer eller kommunisere mer.

• Liker 5
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

her er det nok ingen annan utveg enn å gå. fort!

Skrevet (endret)

Enten velger du dine langhalsede venner (les: alkoholen) eller så velger du meg? Her har han sitt ultimatum.

Men som jeg beskrev i en annen tråd vil jeg si at både utroskap og tung alkoholisme er mye av det samme. Når det skjærer seg er de flinke en periode, før de en eller annen gang finner tilbake til det gamle mønsteret sitt igjen. : /

Endret av Pene sko...
  • Liker 3
Skrevet

ts her, jeg VET at det ikke er min feil at han drikker, han har hatt det slik som nå i 7 år, det fortalte hans bror meg. Det hadde jeg tenkt å ha med i hovedinnlegget, men jeg glemte det. Jeg vil bort fra fyren, trenger å bygge styrke til å rive meg bort..

Gjest Darthoven
Skrevet

Er det noe spørsmål engang? Du forlater selvsagt fyren. Han plager deg uten grunn, han er alkoholiker, han er en drittsekk. Neste gang du innleder et forhold med noen så prøver du å være LITT kritisk, slik at du ikke ender opp med et rassehøl en gang til.

Skrevet

Fyrer eier jo ikke respekt for deg, -hva vil du med han?

Han prioriterer ikke deg, men drikkinga. At han beskylder deg for å være årsaken til drikkinga vitner bare på at han vet det er galt, men finner en unnskyldning for dette. Det er alltid godt å fraskrive seg ansvar, men det igjen vitner på ett annet problem, nemlig at han ikke innser sine feil.

Neste gang han er på sjøen (kan du håpe på at han ramler overbord og drukner), pakke sakene dine og komme deg videre med livet ditt.

Anonym poster: d0c821c798e069101d5bdd316af45cbe

Skrevet

Ts, det blir ikke bedre. Han har vært slik i 7 ÅR, tror du han plutselig gir seg? Det er bare det at han hele tiden finner på nye unnskyldninger, nye måter å unnskylde drikkinga med, han bare driter i deg.

Anonym poster: 47a42d53b90cfabe4ebe5434791be48d

• Liker 3
Skrevet

TS, voks en ryggrad og gå - du vet selv at du fint er i stand til det, så kom deg vekk.

Anonym poster: b4e088930580b47668950ec6a021ebd7

Gjest Baremeg
Skrevet

Hva er det med de her mannfolkan som jobb på havet. Har selv en ex som hadde alkoholproblemer helt til han traff meg. Jeg nektet han å drikke og han visste jeg gikk ifra han om han gjorde det. Men nå er han visst på fylla igjen, etter bruddet med meg.

Kom deg vekk fra han ! Typisk humor slik som din har, hadde han og!

Hjernedød!

Skrevet

Hva er det med de her mannfolkan som jobb på havet. Har selv en ex som hadde alkoholproblemer helt til han traff meg. Jeg nektet han å drikke og han visste jeg gikk ifra han om han gjorde det. Men nå er han visst på fylla igjen, etter bruddet med meg.

Kom deg vekk fra han ! Typisk humor slik som din har, hadde han og!

Hjernedød!

Vet ikke, jeg har selv en eks som jobbet på rigg ute i nordsjøen, jeg nektet ham også til slutt å drikke med meg, fordi han oppførte seg som en dritt. Det verste er at jeg tror det er noe utbredt.

Etter at det ble slutt, første han gjorde kvelden det ble slutt, var å drikke seg så full at dagen etter måtte jeg hente ham på sykehuset for han hadde blitt pumpet og var både gul og blå, knekte ribbein og hele pakka. Parkerte ham hjemme, ringte hans mor, og dro min vei. Fyren var 40..!!!!

Anonym poster: 47a42d53b90cfabe4ebe5434791be48d

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Øh, er det nå det er lov å skrive "dump han"..? For det mener jeg virkelig her; et slikt forhold er langt i fra sunt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...