Gå til innhold

Hva kan jeg erstatte jogging med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga asmatisk bronkitt kan jeg ikke løpe ute lenger. Jeg har fortsatt magefett og hoftefett jeg vil bli kvitt, men hva kan jeg da erstatte løpingen med? Trener ikke på studio for har ikke råd, og leiligheten er ganske liten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg foreslå å gå tur?

Anonym poster: df755102372af6e417ef7f0d7f701658

• Liker 1
Skrevet

Jeg må jo gå himla lange turer for at det skal erstatte løping, og jeg har ellers en del å gjøre :(

Skrevet

Jillian Michaels DVD-er har funket fint for meg. Kjøpte meg yogamatte til 100 kr også bruker jeg to vannflasker jeg fylle med vann.

Anonym poster: 6830badf2515395669e1c8383fd4dcac

Skrevet

Jeg vil tro at å gå tur i skogen og i fjellet kan ha like god effekt som jogging. Hvis du går litt fortere enn hva du pleier, samtidig som du passer på å gå i litt tøffere terreng med noe oppoverbakker, tror jeg du kan forbrenne like mye som å jogge. Det er også mye bedre for kroppen å gå/løpe i terrenget enn langs veien.

• Liker 1
Skrevet

Spinning/svømming!

Anonym poster: c8c04a895fa208d6c6ccbff874179c6f

Skrevet

Spinning/svømming!

Anonym poster: c8c04a895fa208d6c6ccbff874179c6f

Hun har jo ikke råd til treningssenter...

Anonym poster: ab83061154001937c8fae58a19311504

Skrevet

Hva tenker du selv da? Det er fint å gå som folk sier, kanskje har du ski når snøen kommer? Men om du ikke kan få opp pulsen i hele vinter kommer kondisen til å synke. Den synker fort uten vedlikehold!

Har du virkelig vurdert dine prioriteringer? Er det absolutt umulig å investere tid og penger enten på et treningsmedlemskap eller på en tredemølle e.l. hjemme?

Anonym poster: ab83061154001937c8fae58a19311504

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan jo ikke gå fort og hardt ute, da er lungene mine like ille ute som når jeg jogger. Og jeg jogger i terreng, ikke på vei.

Som sagt har jeg liten plass i hjemmet, så har ikke plass til noe yoga, det er jeg veldig sikker på. Prøvde å gjøre buttbible hjemme en gang, og det gikk ikke. Om yogaen krever mer plass er det umulig.

Pengeprioritering er det ingenting å si noe på. Pengene mine går kun til bensin, mat og husleie. Og da er jeg totalt blakk.

Tror dere det er mulig å få litt utbytte av å jogge på stedet? Hvis dere skjønner hva jeg mener. Da kunne jeg gjort det inne og ikke risikert lungene mine helt :) men vet ikke om det har noe effekt. Hva tenker dere?

Gjest Daenerys
Skrevet

Hoppetau (må ikke bruke tauet), sykkeltur, lang gåtur? Alt som får opp pulsen kan hjelpe, å jogge på stedet som du sier har jo en effekt :)

Skrevet

Så det du sier, er at du:

- utelukker alle former for gåing

- ikke kan trene på trenigssenter fordi du ikke har råd

- ikke kan trene hjemme fordi det er for liten plass.

Du ser vel selv at alle unnskyldningene gjør at du utelukker alle treningsformer?

Anonym poster: 0a4fb890bc15733acd3851de5809b0bc

• Liker 3
Skrevet

Vil d

Så det du sier, er at du:

- utelukker alle former for gåing

- ikke kan trene på trenigssenter fordi du ikke har råd

- ikke kan trene hjemme fordi det er for liten plass.

Du ser vel selv at alle unnskyldningene gjør at du utelukker alle treningsformer?

Vil du egentlig trene?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan jo ikke gå fort og hardt ute, da er lungene mine like ille ute som når jeg jogger. Og jeg jogger i terreng, ikke på vei.

Som sagt har jeg liten plass i hjemmet, så har ikke plass til noe yoga, det er jeg veldig sikker på. Prøvde å gjøre buttbible hjemme en gang, og det gikk ikke. Om yogaen krever mer plass er det umulig.

Pengeprioritering er det ingenting å si noe på. Pengene mine går kun til bensin, mat og husleie. Og da er jeg totalt blakk.

Tror dere det er mulig å få litt utbytte av å jogge på stedet? Hvis dere skjønner hva jeg mener. Da kunne jeg gjort det inne og ikke risikert lungene mine helt :) men vet ikke om det har noe effekt. Hva tenker dere?

Når jeg gjør yoga bruker jeg ikke større plass en yogamatten. Kan ikke tro at du bor så trangt at du ikke kan praktisere yoga?

Skrevet

Har da ikke utelukket all mulig trening jeg? Jeg bor i en hybel på 40kvm som er delt opp i 7!!! rom. Altså, det er verdens dårligste romløsning, og det gir derfor ingen plass siden vi har dyttet inn møbler og oppbevaring inn her (følger ikke med bod eller noe til kåken, så vi har en del oppbevaringsmøbler som tar plass).

Det finnes ikke et eneste området i kåken hvor jeg kan legge meg ned og ligge rett ut med beina, det er for kort overalt. Og man trenger vel plass til hele kroppslengden sin for å gjøre yoga? Hvis ikke kan jeg sikkert prøve det ja.

Har ikke utelukket gåing, jeg går gjerne men kan ikke få opp pulsen ute når det er kaldt ute for da får jeg bronkitt og bruker 4 uker på å bli frisk igjen. Gåing er ikke like effektiv som jogging, så SORRY for at jeg vil ha noe som er like effektivt. Frister ikke veldig å gå opp i vekt igjen i vinter liksom.

Hoppetau var en god idé Daenerys :) Uten hoppetau selvfølgelig, trenger jo ikke tauet for å gjøre øvelsene :)

Minitrampoline kunne funket, men vi har det veldig lavt under taket. Lavere enn standarden siden dette en gang var en oppbevaringskjeller. Men kanskje jeg skal prøve det når vi får større plass.

Nå driver vi å ser etter annet sted å bo, men det tar tid og jeg trenger bare noe smått (men effektivt) å drive med frem til jeg får plass foran tv'en.

Hvorfor tuter folk ut med "Vil du ikke trene?" når jeg utelukker pulstrening ute, når det er det jeg sa i hi at jeg ikke kunne pga astmaen? Jeg hadde da ikke åpnet denne tråden hvis jeg ikke ville finne et alternativ. Kan da ikke noe for at jeg er i en litt dårlig situasjon plass-messig og helse-messig?!

Skrevet

Du kan helt sikkert bytte mellom å jogge på stedet, hoppe "hoppetau", stjernehoppsak og bokse i luften (veldig tungt! husk å stå nede med rumpa), høye kneløft og spark i rumpa. Da bør du bli anpusten :)

Skrevet

Du kan helt sikkert bytte mellom å jogge på stedet, hoppe "hoppetau", stjernehoppsak og bokse i luften (veldig tungt! husk å stå nede med rumpa), høye kneløft og spark i rumpa. Da bør du bli anpusten :)

Oi, dette var jo supersmart. :) Takk!

Skrevet

Har ikke prøvd denne selv, men jeg la merke til en mini stepmaskin på XXL sist jeg var innom. Den er liten, og du står og tråkker på den, nesten som om du går opp ei trapp. Tar lite plass, den hadde samme str som ei mindre pappeske, kan sikkert dytte den under bordet når den ikke er i bruk. Den har ikke handtak eller noe sånt som går opp i høyden.

Husker ikke pris nå, men den var ikke dyr.

Tror det skal være mulighet for å få opp pulsen med den, samtidig som den er bra for rumpe og lår.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke prøvd denne selv, men jeg la merke til en mini stepmaskin på XXL sist jeg var innom. Den er liten, og du står og tråkker på den, nesten som om du går opp ei trapp. Tar lite plass, den hadde samme str som ei mindre pappeske, kan sikkert dytte den under bordet når den ikke er i bruk. Den har ikke handtak eller noe sånt som går opp i høyden.

Husker ikke pris nå, men den var ikke dyr.

Tror det skal være mulighet for å få opp pulsen med den, samtidig som den er bra for rumpe og lår.

Det skal jeg jaggu sjekke ut. Har ikke bord man kan skyve noe under siden det er en kiste, men finner sikkert et annet sted å ha den om den er i fin størrelse :) ellers får den bare stå fremme evt :P

Skrevet

Har du sett hva idrettslagene i området tilbyr?

Mange idrettslag har aerobic timer, styrke timer osv.

Det koster jo, men ikke i nærheten av så mye som et treningssenter. Typisk pris er 4-500 kr/semesteret (10-12 uker)

Anonym poster: e3fb4a317f20506984a607c450e404e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...