AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Er jeg dum som ikke tar angrepille når jeg har hatt ubeskyttet sex, mens jeg er i en "sikker periode" (får mensen om ca 4 dager) og han trakk seg ut før han kom? Noen som har blitt gravid i en slik situasjon som det her? Anonym poster: 7534b1c41947cbe1d1e04e48a3977cd2
Strixvaria Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Hoppe av i svingen er ikke akkurat prevensjon, for å si det pent. Hva er galt med å bruke kondom, dersom du ikke vil gå på piller? Kondom er den sikreste prevensjonen, og den eneste som beskytter mot STDs. MANGE blir gravide på den måten der (særlig yngre som tenker at "det er ikke så farlig da, så lenge han ikke kommer inni meg liksom")
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Hoppe av i svingen er ikke akkurat prevensjon, for å si det pent. Hva er galt med å bruke kondom, dersom du ikke vil gå på piller? Kondom er den sikreste prevensjonen, og den eneste som beskytter mot STDs. MANGE blir gravide på den måten der (særlig yngre som tenker at "det er ikke så farlig da, så lenge han ikke kommer inni meg liksom") Anonym poster: 7534b1c41947cbe1d1e04e48a3977cd2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Hoppe av i svingen er ikke akkurat prevensjon, for å si det pent. Hva er galt med å bruke kondom, dersom du ikke vil gå på piller? Kondom er den sikreste prevensjonen, og den eneste som beskytter mot STDs. MANGE blir gravide på den måten der (særlig yngre som tenker at "det er ikke så farlig da, så lenge han ikke kommer inni meg liksom") Ja, det vet jeg, det er derfor jeg spør. Men jeg skrev dette i forbindelse med at jeg er i en "sikker periode". Det hadde sikkert vært veldig lett om kondom fungerte like bra for alle, men det gjør det ikke. Anonym poster: 7534b1c41947cbe1d1e04e48a3977cd2
Strixvaria Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Ingen perioder er 100% sikre. Er du eller han allergisk(e)? Jeg tåler ikke p-piller selv (hvertfall ingen av de jeg har prøvd hittil), og da blir kondom en selvfølge, selv om "typen" whiner om at "det er så mye bedre uuuuteeeen!". Jeg vil ikke bli gravid, og da blir det kondombruk eller nada sex (og da blir det selvsagt kondom..)
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Ingen perioder er 100% sikre. Er du eller han allergisk(e)? Jeg tåler ikke p-piller selv (hvertfall ingen av de jeg har prøvd hittil), og da blir kondom en selvfølge, selv om "typen" whiner om at "det er så mye bedre uuuuteeeen!". Jeg vil ikke bli gravid, og da blir det kondombruk eller nada sex (og da blir det selvsagt kondom..) Han sliter med ereksjonen med kondom og jeg blir mye fortere sår (selv om jeg blir våt nok). Så da blir ikke sexen noe særlig med kondom. Jeg kan ikke bruke p-piller, har testet minipillen, men fikk dobbel mensperiode på de så det orka ikke jeg særlig lenge. Anonym poster: 7534b1c41947cbe1d1e04e48a3977cd2
Noteknekk Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Sannsynligheten for at du blir gravid på den måten er jo mindre enn ellers, men borte er den ikke. Så om du er dum avhenger jo om du er villig til å ta konsekvensene av en graviditet. Hvis graviditet er uønsket så er det ikke direkte smart i alle fall.
Strixvaria Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Han sliter med ereksjonen med kondom og jeg blir mye fortere sår (selv om jeg blir våt nok). Så da blir ikke sexen noe særlig med kondom. Jeg kan ikke bruke p-piller, har testet minipillen, men fikk dobbel mensperiode på de så det orka ikke jeg særlig lenge. Anonym poster: 7534b1c41947cbe1d1e04e48a3977cd2 Men dette er jo ikke noen optimal løsning. Statistisk sett er det en viss sannsynlighet for at du på et eller annet tidspunkt blir gravid dersom dette er prevensjonsløsningen deres. Men jeg synes også det høres rart ut at han sliter med ereksjonen pga. kondom - dere tar jo ikke på den før han skal inn i deg?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Men dette er jo ikke noen optimal løsning. Statistisk sett er det en viss sannsynlighet for at du på et eller annet tidspunkt blir gravid dersom dette er prevensjonsløsningen deres. Men jeg synes også det høres rart ut at han sliter med ereksjonen pga. kondom - dere tar jo ikke på den før han skal inn i deg? Dette er ikke noen varig løsning altså, men det ble gjort slik nå. Jeg vil la kroppen min få en pause før jeg tester ut evt nytt annet prevensjonsmiddel. Vi har avstandsforhold så vi sees ikke så ofte. Altså, han sliter ikke med å få ereksjon, men med å holde på den etter at kondomen kommer på. Anonym poster: 7534b1c41947cbe1d1e04e48a3977cd2
Nektarin Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Uten at du dokumenterte eggløsning denne syklusen så vet du faktisk ikke om du var i en "sikker periode". Eggløsningen kan komme senere av og til, og det kan faktisk skje selv om du aldri har hatt forsinket mens før. Statistikken er på din side, men om du ikke ønsker å bli gravid så bør du se etter en prevensjonsløsning som fungerer for deg. Innbiller meg at angrepillen ikke hjelper etter eggløsning, og da er det ingen vits. Men husker ikke sikkert og er for lat til å Google det for deg
Strixvaria Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Dette er ikke noen varig løsning altså, men det ble gjort slik nå. Jeg vil la kroppen min få en pause før jeg tester ut evt nytt annet prevensjonsmiddel. Vi har avstandsforhold så vi sees ikke så ofte. Altså, han sliter ikke med å få ereksjon, men med å holde på den etter at kondomen kommer på. Anonym poster: 7534b1c41947cbe1d1e04e48a3977cd2 Den eneste måten å være sikker på etter å ha hatt ubeskyttet sex er å vente noen dager/et par uker (hvordan nå enn dette gjøres - her er jeg litt blank) og så ta en graviditetstest. Men dette bør ikke gjentas uten prevensjon. Det med kondombruk sitter oppe i hodet på mannfolka også, det er en vanesak. (:
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Den eneste måten å være sikker på etter å ha hatt ubeskyttet sex er å vente noen dager/et par uker (hvordan nå enn dette gjøres - her er jeg litt blank) og så ta en graviditetstest. Men dette bør ikke gjentas uten prevensjon. Det med kondombruk sitter oppe i hodet på mannfolka også, det er en vanesak. (: Sex med kondom er annerledes. Har du penis? Neivel, så ikke uttal deg. Skjønner ikke at mannen din finner seg i å måtte dra på regnfrakk hver gang, han får du holde godt på Anonym poster: 5e8d54d33c84e1c5a5d060e00439fd81
Strixvaria Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 Sex med kondom er annerledes. Har du penis? Neivel, så ikke uttal deg. Skjønner ikke at mannen din finner seg i å måtte dra på regnfrakk hver gang, han får du holde godt på Anonym poster: 5e8d54d33c84e1c5a5d060e00439fd81 Selvsagt er det annerledes med kondom, det er tross alt en gummigreie man trer på. Tror du ikke det kjennes annerledes ut for kvinner når mannen bruker kondom også eller? Men hva man gjør ut av det er opp til den enkelte I stedet for å whine om at det er så mye bedre uten/tungvint/gruuuusomt eller hva nå enn det måtte være å uffe seg over, så får man i situasjoner hvor dama faktisk ikke tåler piller være mann nok til å "ofre seg" dersom man vil ha sex og ikke er keen på å risikere å få en unge. Snakk om å gjøre bagateller til verdensproblemer.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #14 Skrevet 15. oktober 2012 Selvsagt er det annerledes med kondom, det er tross alt en gummigreie man trer på. Tror du ikke det kjennes annerledes ut for kvinner når mannen bruker kondom også eller? Men hva man gjør ut av det er opp til den enkelte I stedet for å whine om at det er så mye bedre uten/tungvint/gruuuusomt eller hva nå enn det måtte være å uffe seg over, så får man i situasjoner hvor dama faktisk ikke tåler piller være mann nok til å "ofre seg" dersom man vil ha sex og ikke er keen på å risikere å få en unge. Snakk om å gjøre bagateller til verdensproblemer.. Spiral. Enkel og grei løsning. Anonym poster: 5e8d54d33c84e1c5a5d060e00439fd81
Strixvaria Skrevet 15. oktober 2012 #15 Skrevet 15. oktober 2012 Spiral. Enkel og grei løsning. Anonym poster: 5e8d54d33c84e1c5a5d060e00439fd81 Å få varige skader i underlivet? I think not.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2012 #16 Skrevet 15. oktober 2012 Spiral. Enkel og grei løsning. Anonym poster: 5e8d54d33c84e1c5a5d060e00439fd81 Jepp. Kondom suger, de som legger opp til å bruke det over lang tid kan virkelig ikke være særlig glade i sex/ønsker innerst inne å bli gravide. Hilsen kvinne
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #17 Skrevet 15. oktober 2012 Å få varige skader i underlivet? I think not. For noe tull, dette er utrolig liten sannsynlighet for, så ikke godkjent som unnskyldning Som sagt, du har en flott mann Anonym poster: 5e8d54d33c84e1c5a5d060e00439fd81
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2012 #18 Skrevet 15. oktober 2012 Å få varige skader i underlivet? I think not. Dummeste jeg har hørt.
MissCoverdale Skrevet 15. oktober 2012 #19 Skrevet 15. oktober 2012 Google pfc pearly! Jeg brukte den i et par år da jeg ikke er noen fan av hormonprevensjon. Med den ble jeg også veldig kjent med kroppen og syklusen min og nå duger det helt fint å hoppe av i svingen + sikre perioder:) Men jeg har en stabil syklus med veldig tydelige tegn på hvor jeg er i syklusen, og det er heller ikke krise om vi blir gravide.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #20 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ble gravid selv om vi satset på hoppe av i svingen i en sikker periode... Men jeg blir visst meeeget lett gravid kan det virke som.. Anonym poster: 066b25a1076272189fd541878b8688f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå