Gå til innhold

TreningsRESULTATER...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :) Jeg blir veldig glad for svar ! :blomst:

Jeg er ei jente på 17 år, og har begynt å trene aktivt igjen for 3 måneder siden.

Jeg trener 3-4 ganger i uka, 1 1/5 -2 timer.

Jogger til sammen 1 time på elipsemaskin og 30-40 min styrke

Samtidig spiser jeg sunt, mye grønnsaker og masse vann..

Og jeg har også kuttet ned på kaloribomber" som ris og friterte ting.

Men jeg ser ingen resultater. Verken jeg eller andre.

Derfor lurer jeg på hva deres erfaringer er, hvor lang tid tok det for dere å se resultater? Det er så ufattelig umotiverende .. :(

Anonym poster: 04859809602e0c97f536c5ab00178a23

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Du spiser jo kjempesunt og trener veldig mye!

Jeg ville si at du burde ha sett gode resultater innen nå.. Anbefaler deg enten en tur til legen og en time med personlig trener! Dette er (forhåpentligvis) fargfolk som vet hva de snakker om, og som kan råde deg bedre enn vi på KG.. Det er nemlig en million mulige forskjellige grunner til at du ikke ser resultater, og alle har forskjellige erfaringer..

Her kommer det rein synsing fra min side:

1. Du er blind, og ser ikke at du faktisk har forandret deg! Det er vanligst blandt personer med spiseforstyrrelser som anoreksi, men også relativt vanlig blandt oss som ikke er syke. Vi er rett og slett så vant med vårt eget speilbilde, at vi ikke tenker over forandringene

2. Du trener så hardt og spiser så lite at kroppen din ikke klarer å bygge muskler, men heller bryter både muskler og fett ned, sånn at du bare har krympa litt overalt

3. Du spiser mer enn du tror, og er derfor på samme nivå som før

4. Du kan ha en stoffskiftesykdom

5. Du kan fortsatt være i en vekstfase

osv osv. alt dette er bare synsing

Dette var forresten KUN basert på at du ikke ser en fysisk forandring. Merker du noen forandring på kondisjonen? Kan du løpe raskere, lengre? Kan du løfte tyngre?

• Liker 4
Skrevet

Du spiser jo kjempesunt og trener veldig mye!

Jeg ville si at du burde ha sett gode resultater innen nå.. Anbefaler deg enten en tur til legen og en time med personlig trener! Dette er (forhåpentligvis) fargfolk som vet hva de snakker om, og som kan råde deg bedre enn vi på KG.. Det er nemlig en million mulige forskjellige grunner til at du ikke ser resultater, og alle har forskjellige erfaringer..

Her kommer det rein synsing fra min side:

1. Du er blind, og ser ikke at du faktisk har forandret deg! Det er vanligst blandt personer med spiseforstyrrelser som anoreksi, men også relativt vanlig blandt oss som ikke er syke. Vi er rett og slett så vant med vårt eget speilbilde, at vi ikke tenker over forandringene

2. Du trener så hardt og spiser så lite at kroppen din ikke klarer å bygge muskler, men heller bryter både muskler og fett ned, sånn at du bare har krympa litt overalt

3. Du spiser mer enn du tror, og er derfor på samme nivå som før

4. Du kan ha en stoffskiftesykdom

5. Du kan fortsatt være i en vekstfase

osv osv. alt dette er bare synsing

Dette var forresten KUN basert på at du ikke ser en fysisk forandring. Merker du noen forandring på kondisjonen? Kan du løpe raskere, lengre? Kan du løfte tyngre?

Tusen takk for svar ! :)

Jeg merker forandring på kondisjonen og styrke ja, jeg klarer å drive mye lengre enn det jeg har gjort før.

Jeg har bedt moren min om å si ifra når jeg spiser for mye/for lite, og hun har bare sagt i fra en gang om at jeg har spist for mye.

Godt å høre at det er ikke normalt i andres øyne også !

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Så lenge du opplever foranding i kroppens fysiske form, er jo det utrolig bra for helsa di!

Men er du overvektig?

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du opplever foranding i kroppens fysiske form, er jo det utrolig bra for helsa di!

Men er du overvektig?

Det er kanskje den eneste trøsten jeg har , hehe :P

Fastlegen min sa (i en annen sammenheng) at jeg var litt over gjennomsnittet, men ikke direkte overvektig.

Skrevet

Å endre kroppens utseende tar tid! Ikke gi opp, fortsett å trene og spise sunt, og nyt godt av de forandringene du merker underveis, at du blir sterkere og mer utholden, så kommer fasongendringen etterhvert :)

• Liker 2
Skrevet

Hei alle sammen :) Jeg blir veldig glad for svar ! :blomst:

Jeg er ei jente på 17 år, og har begynt å trene aktivt igjen for 3 måneder siden.

Jeg trener 3-4 ganger i uka, 1 1/5 -2 timer.

Jogger til sammen 1 time på elipsemaskin og 30-40 min styrke

Samtidig spiser jeg sunt, mye grønnsaker og masse vann..

Og jeg har også kuttet ned på kaloribomber" som ris og friterte ting.

Men jeg ser ingen resultater. Verken jeg eller andre.

Derfor lurer jeg på hva deres erfaringer er, hvor lang tid tok det for dere å se resultater? Det er så ufattelig umotiverende .. :(

Anonym poster: 04859809602e0c97f536c5ab00178a23

Får du ikke resultater så gjør du noe feil. Det er ikke stygt ment, men trener du skikkelig styrke og spiser riktig, så kommer resultatene som perler på tråd. Om det så kun er at du øker i styrke. Jeg har økt 120 kilo i beinpress på 1,5 mnd feks (tar nå 220 kilo på reps), og det har jeg gjort fordi jeg hele tiden har utfordret meg selv. Lagt på mer vekt og trent hardere. Ser stor forskjell på rumpa, har fått skikkelige leggmuskler, lårmuskler, synlig biceps. Det har ikke kommet gratis :) Har fortsatt alt for høy fettprosent, så den må fikses med diett, men nå er det treninga jeg fokuserer på.

Mange jenter er "redde" for å pushe på og legge på vekt, så de kuker rundt på lav vekt i ukesvis og skjønner ikke hvorfor ingenting skjer. Hvor mye har du økt i hver styrkeøvelse? Trener du hard nok cardio? Logger du treningen? Ser du forbedring i treningen? Vet du om du har gjort framskritt?

3 måneder er ganske lang tid, så resultater burde du ha sett for lenge siden om du hadde gjort "alt rett". Hva er målet ditt? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt enig i svaret til addict her. Noen endringer må du ha registrert som bedre form og sterkere kropp. Hvis det er endringer i form av ned i vekt eller cm så har jeg litt av samme problemet. Trener og trener, blir sterkere og sterkere, men fettprosenten vil ikke rikke seg. Jeg kan ikke spise mindre enn det jeg gjør, men kanskje det da kommer av sammensetningen av det jeg spiser.

Hva er målet ditt ja? Hvor bør fokuset ditt ligge?

Du spiser sunt og trener mye. Det i seg selv er jo kjempebra.

Skrevet

Får du ikke resultater så gjør du noe feil. Det er ikke stygt ment, men trener du skikkelig styrke og spiser riktig, så kommer resultatene som perler på tråd. Om det så kun er at du øker i styrke. Jeg har økt 120 kilo i beinpress på 1,5 mnd feks (tar nå 220 kilo på reps), og det har jeg gjort fordi jeg hele tiden har utfordret meg selv. Lagt på mer vekt og trent hardere. Ser stor forskjell på rumpa, har fått skikkelige leggmuskler, lårmuskler, synlig biceps. Det har ikke kommet gratis :) Har fortsatt alt for høy fettprosent, så den må fikses med diett, men nå er det treninga jeg fokuserer på.

Mange jenter er "redde" for å pushe på og legge på vekt, så de kuker rundt på lav vekt i ukesvis og skjønner ikke hvorfor ingenting skjer. Hvor mye har du økt i hver styrkeøvelse? Trener du hard nok cardio? Logger du treningen? Ser du forbedring i treningen? Vet du om du har gjort framskritt?

3 måneder er ganske lang tid, så resultater burde du ha sett for lenge siden om du hadde gjort "alt rett". Hva er målet ditt? :)

Takk for svar ! :)

Målet mitt er å gå ned i vekt (15 kg) og ja jeg logger treningen.

Jeg har en gjennomsnittspuls på 170 etter at jeg har brukt elipsemaskinen i en halv time.

Når det kommer til styrke så synes jeg at jeg gjør det bra.

Jeg tar for eksempel 50 kilo på crunchmaskinen ( jeg tar 10 løft i 10 omganger)

Jeg ser at de fleste som kommer til treningsstudioet tar lavere vekt enn meg, selv de som er bedre trent enn det jeg er

Skrevet

Uansett hvor sunt man spiser, og hvor mye man trener så er man alltid avhengig av å forbrenne mer enn hva man putter i seg for å gå ned i vekt. Har du regnet noe på dette? :)

Skrevet

Jeg ville prøvd å dele opp treningen, ikke trene styrke og kondisjon samme dag.

Skrevet

Takk for svar ! :)

Målet mitt er å gå ned i vekt (15 kg) og ja jeg logger treningen.

Jeg har en gjennomsnittspuls på 170 etter at jeg har brukt elipsemaskinen i en halv time.

Når det kommer til styrke så synes jeg at jeg gjør det bra.

Jeg tar for eksempel 50 kilo på crunchmaskinen ( jeg tar 10 løft i 10 omganger)

Jeg ser at de fleste som kommer til treningsstudioet tar lavere vekt enn meg, selv de som er bedre trent enn det jeg er

La meg nå se...

Du er 17 år, og er fremdeles i utvikling.

Du er normalvektig, men ønsker likevel å gå ned 15 kg.

Hva med å snu tankegangen din litt, og fokusere på å være sterk og sunn i stedet for å se deg blind på cm og vekt?

Anonym poster: 189f67c7acf4266fa9c4f313175cfe30

Skrevet

Jeg ville prøvd å dele opp treningen, ikke trene styrke og kondisjon samme dag.

Enig, spesielt hvis du "jogger" før styrke - da greier du ikke gi alt på styrkedelen.

Og kom deg bort fra apparatene, hvertfall noen av de. Å ta crunches i maskin har liten hensikt (å ta sit-ups/crunches generelt har liten hensikt), det finnes mange gode, alternative øvelser for magen. Tren tungt, og tren riktig. Knebøy/frontbøy, benkpress og andre baseøvelser med riktig teknikk kan føre deg langt.

Det er nemlig veldig, veldig lett å trene styrke fullstendig feil ved å bare puse med de ulike apparatene.

Og vært stolt over deg selv, du er kjempeflink! :)

Skrevet

Enig, spesielt hvis du "jogger" før styrke - da greier du ikke gi alt på styrkedelen.

Og kom deg bort fra apparatene, hvertfall noen av de. Å ta crunches i maskin har liten hensikt (å ta sit-ups/crunches generelt har liten hensikt), det finnes mange gode, alternative øvelser for magen. Tren tungt, og tren riktig. Knebøy/frontbøy, benkpress og andre baseøvelser med riktig teknikk kan føre deg langt.

Det er nemlig veldig, veldig lett å trene styrke fullstendig feil ved å bare puse med de ulike apparatene.

Ja, bort fra maskinene! Hender jeg tar de om det er masse folk rundt ved frivektene og bruker de på øvelser hvor det er viktig å gjøre det riktig (har ødelagt skulder).

En ting som funker på magemuskla hvertfall er den hvor man står på kne med henda på ei vektstang, ruller fremover og drar deg tilbake ved hjelp av magemuskla! Første gangen jeg gjorde det syns jeg ikke det funka så veldig - Helt til dagen etterpå =P

Skrevet

Kan ikke få presisert nok hvor viktig teknikk og god instruksjon er når man skal bruke frivekter! Greit nok at man skal pushe seg hardere enn man tror man klarer, men for all del, vær sikker på at du har teknikken og styrken inne. Har man ikke det, ender det garantert i skader, som kanskje kan bli varige.

Skrevet

Hvorfor har ikke situps noen hensikt? Det er ikke en av de mest kjente øvelsene uten grunn!

Men man må forstå at situps er en mer teknisk øvelse enn man skulle tro og det er ikke en mage-isoleringsøvelser.

Mage og rygg er kanskje de viktigste områdene å trene, men jeg skal innrømme at det finnes langt flere mageøvelser enn bare sit up.

Støtter jeg fullt ut på knebøy. Det er ikke en så vanskelig øvelse som mange tror. Det er ikke et nederlag å trene med lette vekter til teknikken sitter. Resultatene vil komme uansett.

Jeg anbefaler likevel å få instrukser fra noen som kan øvelsen.

Dersom man er teknisk dårlig skyldes det i sikkert 80-90% av tillfellene dårlig bevegelighet og/eller det å ikke være teknisk bevisst. Sistnevnte løses med å få de riktige "que"-ene av treneren.

Skrevet

La meg nå se...

Du er 17 år, og er fremdeles i utvikling.

Du er normalvektig, men ønsker likevel å gå ned 15 kg.

Hva med å snu tankegangen din litt, og fokusere på å være sterk og sunn i stedet for å se deg blind på cm og vekt?

Anonym poster: 189f67c7acf4266fa9c4f313175cfe30

Det er nettopp det jeg gjør (har verken målt vekt eller cm før jeg begynte), men det jeg vil oppnå er jo en kropp jeg trives i..

Skrevet

Uansett hvor sunt man spiser, og hvor mye man trener så er man alltid avhengig av å forbrenne mer enn hva man putter i seg for å gå ned i vekt. Har du regnet noe på dette? :)

Jepp, passer på å ha kaloriunderskudd i forhold til det jeg egentlig skal få i meg i forhold til alder og høyde +++

Skrevet

Hvorfor har ikke situps noen hensikt? Det er ikke en av de mest kjente øvelsene uten grunn!

Men man må forstå at situps er en mer teknisk øvelse enn man skulle tro og det er ikke en mage-isoleringsøvelser.

Fordi om man skal fjerne ekstra kg på magen, så funker det ikke å sitte å ta hundre situps.

Ikke funker det om man har lyst på store og markerte magemuskler heller.

Disse to grunnene er hovedgrunnene til at veldig mange sitter og tar situps i timesvis i strekk (noe satt på spissen muligens :P)

Skrevet

Fordi om man skal fjerne ekstra kg på magen, så funker det ikke å sitte å ta hundre situps.

Ikke funker det om man har lyst på store og markerte magemuskler heller.

Disse to grunnene er hovedgrunnene til at veldig mange sitter og tar situps i timesvis i strekk (noe satt på spissen muligens :P)

Hvis situps ikke gir magemuskler, hva er det som gir magemuskler,da ? :P

Situps trener jo de 6 kvadrataktige musklene i magen, og en kjenner det ganske kraftig i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...