Gå til innhold

Omregistrering innad familie


Gjest Darthoven

Anbefalte innlegg

Gjest Darthoven

Herregud så lite informasjon det finnes om dette!

Men slik jeg har forstått det så er det bare at selger (far/mor) skriver under vognkort del 2, så skriver man selv under, også sender man inn. Ser at denne må være sendt inn maksimalt to dager etter at man har mottatt bilen..men..jeg har jo allerede bilen. Dessuten er vognkortet skrevet under for ett par uker siden, og jeg regner med å sende det inn i morgen. Går det?

Og så må man tegne forsikring innen en viss tid regner jeg med? Også er det bare tut og kjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omregistreringsavgift må også betales. Det vil vel komme regning på denne.

Du må tegne forsikring for å kunne kjøre bilen, og bilen blir ikke ferdig omregistrert hvis du ikke har gyldig forsikring.

Omregistrering fra foreldre til barn er som en helt vanlig omregistrering,

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Omregistrering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som trillrund sier. Send inn vognkort del 2, tegn forsikring i ditt navn, betal regning du får i posten.

Det er kun gratis mellom foreldre og barn ved fullt skifte, ikke når foreldrene er i live.

Anonym poster: d39c4ba98372d6c7485fdd25eea74f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Omregistreringsavgift må også betales. Det vil vel komme regning på denne.

Du må tegne forsikring for å kunne kjøre bilen, og bilen blir ikke ferdig omregistrert hvis du ikke har gyldig forsikring.

Omregistrering fra foreldre til barn er som en helt vanlig omregistrering,

http://www.vegvesen..../Omregistrering

Takk. Jaja, jeg vet at jeg må betale omregeistrering, med mindre jeg kverker fattern. Men spørsmålet var ikke det..spørsmålet var om jeg kan sende inn vognkortet del 2 mer enn to dager etter at det ble underskrevet?

Det står nemlig i regelverket at vognkortet må sendes inn maks 2 dager etter at det ble skrevet under, og maks to dager etter at bilen ble overtatt. Vi skrev under for ett par uker siden, og jeg tenker sende inn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen får vognkortet i retur pga datoen. Det må mer slurv til for å få vognkortet i retur. Send det inn med god samvittighet. Grunnen for at det står at man skal melde eierskifte raskt, er for at motorvognregisteret til enhver tid skal være oppdatert, men ingen blir hengt om man leverer senere.

Hilsen en som jobber i statens vegvesen.

Anonym poster: d39c4ba98372d6c7485fdd25eea74f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer nok etter dagshumøret til den personen som tar imot vognkortet. Jeg fikk det i retur med lapp om at jeg måtte søke om nytt vognkort å skrive under igjen, så levere det igjen med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok etter dagshumøret til den personen som tar imot vognkortet. Jeg fikk det i retur med lapp om at jeg måtte søke om nytt vognkort å skrive under igjen, så levere det igjen med en gang...

Jeg kan selvfølgelig ikke svare for alle i hele landet, men det der hørtes håpløst unødvendig ut. Sikker på at du ikke hadde glemt å signere eller fylle ut andre obligatoriske felter?

Dato er ikke et obligatorisk felt på eierskiftemeldingen, så i teorien kan vi legge inn salgsmeldinger som er årevis gamle når folk ikke har skrevet dato. Det er veldig kjedelig å måtte returnere salgsmeldinger, så vi gjør det helst ikke. ;)

Anonym poster: d39c4ba98372d6c7485fdd25eea74f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Jeg kan selvfølgelig ikke svare for alle i hele landet, men det der hørtes håpløst unødvendig ut. Sikker på at du ikke hadde glemt å signere eller fylle ut andre obligatoriske felter?

Dato er ikke et obligatorisk felt på eierskiftemeldingen, så i teorien kan vi legge inn salgsmeldinger som er årevis gamle når folk ikke har skrevet dato. Det er veldig kjedelig å måtte returnere salgsmeldinger, så vi gjør det helst ikke. ;)

Anonym poster: d39c4ba98372d6c7485fdd25eea74f3c

Ah. Takk, godt å vite. Men i tilfelle jeg får det tilbake..hva da? Da må jeg skaffe et nytt vognkort del 2 og få fadern til å skrive under, skrive under selv og sende inn på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...