Gå til innhold

Ønsker ikke sykehustime

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har fått en time på poliklinikken på sykehuset til en undersøkelse. Jeg er henvist fra fastlegen. Det er ikke noe alvorlig, kun en undersøkelse for å bekrefte/avkrefte om jeg har en ufarlig sykdom.

Nå ønsker jeg ikke denne timen. Kan jeg ringe og si det? Altså ikke avbestille og få en ny time noen uker senere, men si at jeg ikke er interessert i å møte til timen eller å få ny time.

Håper på svar. Ønsker ikke formaninger om at jeg bør møte til en time jeg har fått, da jeg har tenkt gjennom dette. Ønsker kun tilbakemelding på om det er mulig å si fra meg timen helt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du det.

Men du er jo litt mindre intelligent om du lar være å ta sjekken.

Anonym poster: ba879fb98526646099ac102404e24484

Gjest gressløk
Skrevet

Avbestill timen, da spør de samtidig om du vil ha en ny. Da svarer du nei. De har alltid kø på slike steder, så det er bare en fordel for dem at du ikke ha timen din. Ofte er det så lange ventelister på slike steder at mange av de som får time har ordnet problemet sitt et annet sted, eller problemet har blitt borte av seg selv uansett. Dette er de nok vandt med.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Avbestill timen, da spør de samtidig om du vil ha en ny. Da svarer du nei. De har alltid kø på slike steder, så det er bare en fordel for dem at du ikke ha timen din. Ofte er det så lange ventelister på slike steder at mange av de som får time har ordnet problemet sitt et annet sted, eller problemet har blitt borte av seg selv uansett. Dette er de nok vandt med.

Tusen takk for godt svar! Vet du om fastlegen som henviste meg får vite om at jeg ikke har benyttet meg av timen?

Gjest gressløk
Skrevet

Tusen takk for godt svar! Vet du om fastlegen som henviste meg får vite om at jeg ikke har benyttet meg av timen?

Han får ikke beskjed om det. Men det er vanlig at fastlegen får et skriv om hva som ble gjort på poloklinikken, så han vil jo ikke få noe derfra. Men hvis dere ikke har noe avtale om oppfølging utover denne henvisningen, så vil vel dette være verst for deg som ikke får svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...