AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 For litt over to uker siden, hadde jeg spysyken og spydde 4-5 ganger den dagen jeg begynte på uke nr 3 på pillebrettet. Jeg spydde første gang ca en halvtime etter at jeg hadde tatt pillen. Jeg tok de resterende 6 pillene på brettet, og begynte på sukkerpillene og fikk mensen som normalt. I dag tok jeg pille nummer 5 på et nytt brett (uke nr1), og skulle egentlig spørre om jeg nå var safe til å ha sex igjen.... MEN så fikk jeg migreneanfall og spydde i dag... Det var ikke mye, og bare én gang, og det var ca 4-5 timer etter jeg tok pillen. Er det safe nå eller hva? Hjelp!! Anonym poster: 8d29e1e6d19ba9e604b50f054d630cd5
Dolly-Duck Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 nei, om du skal ha sex nå så må du bruke kondom
Gjest gressløk Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 I bruksanvisningen min står det at hvis man kaster opp før det har gått 6 timer, så skal man ta en ny. Da ville jeg tatt en ny. Det er vel verst i uke 2, men jeg ville tatt en ny uansett, siden det står at man kan gjøre det. For å være på den sikre siden.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 I bruksanvisningen min står det at hvis man kaster opp før det har gått 6 timer, så skal man ta en ny. Da ville jeg tatt en ny. Det er vel verst i uke 2, men jeg ville tatt en ny uansett, siden det står at man kan gjøre det. For å være på den sikre siden. En ny pille? Altså neste pille på brettet? Har det noen effekt nå som det er 6 timer siden jeg spydde? Og da blir jo uken en dag kortere, har det noe å si? Takk for svar:) Anonym poster: 8d29e1e6d19ba9e604b50f054d630cd5 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Ser nå at det står 4 timer i bruksanvisningen min, og jeg spydde ca 4,5 timer etter. Er det risky eller går det greit? Anonym poster: 8d29e1e6d19ba9e604b50f054d630cd5
Gjest gressløk Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Ja, siden den du tok tidligere i dag, kanskje ikke gir ordentlig effekt. Det beste er å ta den like etterpå, men så lenge det er samme dagen så ville jeg tatt en ny pille nå. Nei, uken skal ikke bli kortere. Du må ta pillen fra et nytt brett, eller hoppe over neste sukkerpilleperiode, slik at perioden ikke blir for kort. Jeg fikk beskjed av legen min om at det er lurt å ha et pillebrett i reserve, som man kan ta piller fra i f.eks slike tilfeller.
Gjest gressløk Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Ser nå at det står 4 timer i bruksanvisningen min, og jeg spydde ca 4,5 timer etter. Er det risky eller går det greit? Anonym poster: 8d29e1e6d19ba9e604b50f054d630cd5 Det tør jeg ikke si noe om. Kommer jo an på hvor fort du tar opp medisiner også. Det kan jo til en viss grad være individuelt. Hadde jeg vært usikker så ville jeg tatt en ny. Det er uansett ikke farlig.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Ja, siden den du tok tidligere i dag, kanskje ikke gir ordentlig effekt. Det beste er å ta den like etterpå, men så lenge det er samme dagen så ville jeg tatt en ny pille nå. Nei, uken skal ikke bli kortere. Du må ta pillen fra et nytt brett, eller hoppe over neste sukkerpilleperiode, slik at perioden ikke blir for kort. Jeg fikk beskjed av legen min om at det er lurt å ha et pillebrett i reserve, som man kan ta piller fra i f.eks slike tilfeller. Ok, så jeg kan ta neste pille på brettet, og hoppe over sukkerpillene? Sånn at uken blir en dag kortere, men at jeg hopper over neste sukkerpilleperiode? Er litt usikker på om jeg vil få ny resept en måned for tidlig, syns de er så strenge på det på helsestasjonen jeg går til! Anonym poster: 8d29e1e6d19ba9e604b50f054d630cd5
Gjest gressløk Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Ja, det kan du. Da forskyver eller hopper du bare over en periode, noe som er helt greit. Dette fordi at det har ingenting å si om syklusen blir lengre, men den skal ALDRI bli kortere en de aktive pillene på et brett. Hvis jeg absolutt ikke hadde flere brett, så ville jeg bare hoppet over en periode. Så blir dte bare en uke forskjell på når du trenger ny resept. Men jeg har nå hentet ut flere pakker om gangen også, og man kan jo miste resepter og brett og alt uansett, så jeg tror ikke det har noe å si. Har i alle fall gått helt fint når jeg har hentet nye resepter før jeg egentlig trengte det. En måned er uansett ingenting. Si at du har mistet resepten din.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Ja, det kan du. Da forskyver eller hopper du bare over en periode, noe som er helt greit. Dette fordi at det har ingenting å si om syklusen blir lengre, men den skal ALDRI bli kortere en de aktive pillene på et brett. Hvis jeg absolutt ikke hadde flere brett, så ville jeg bare hoppet over en periode. Så blir dte bare en uke forskjell på når du trenger ny resept. Men jeg har nå hentet ut flere pakker om gangen også, og man kan jo miste resepter og brett og alt uansett, så jeg tror ikke det har noe å si. Har i alle fall gått helt fint når jeg har hentet nye resepter før jeg egentlig trengte det. En måned er uansett ingenting. Si at du har mistet resepten din. Tusen takk for svar!! Da tar jeg morgendagens pille nå og hopper over sukkerpillene om tre uker. Da er jeg safe med en gang, med tanke på at jeg spydde opp den første pillen i den siste uken på forrige brett også? Anonym poster: 8d29e1e6d19ba9e604b50f054d630cd5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå