Gå til innhold

Fortitudes treningsdagbok!


fortitude

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å skrive treningsdagbok da. Syns det er veldig greit å ha et sted å skrive ned fremgang osv. Har prøvd med blogg alt for mange ganger, og det ender alltid med at jeg slutter eller glemmer av det.

Kan vel kanskje begynne å fortelle litt om meg selv?

Jeg er ei jente på 21 år, jobber som frisørlærling, og da er det jo greit å vedlikeholde kroppen litt, med tanke på skader man kan få innen yrke. Har jobbet som det i 2,5 år, og senebetennelse i høyre håndledd har jeg allerede hatt...

Men over til litt mer trening og kroppsrelatert. Jeg trener mandag til fredag, og har eget treningsprogram. Går over 12 uker, og etter uke 12 begynner jeg på uke 1 igjen. Da jeg begynte med programmet, veide jeg 67 kg, og hadde kroppsfett på 23%.

Gru-gleder meg til å veies og måles igjen etter uke 12, men det blir spennende å se hvordan det har gått :smilorange:

Edit: Skrev feil på vekt da jeg begynte. 67 kg, ikke 65 kg.

Endret av fortitude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte jeg skulle skrive hvordan treningen siden mandag har gått, siden jeg ikke har skrevet noe siden da.

Trente styrke på mandag og i onsdag, og kondisjon på tirsdag og i dag.

Har mistet bittelitt motivasjon i det siste, men tenkte over det mens jeg trente i dag faktisk, hva som egentlig motiverer meg. Det er mange som ser på bilder av kjendiser/andre mennesker som trener, og får motivasjon fra det, men har merket at det ikke fungerer for meg. Men har da endelig funnet ut hva som motiverer meg :biggrin:

Når det gjelder kosthold går det veldig bra, spiser det jeg skal, rent og sunt. Spiser et annet måltid på lørdager da, som pizza, burger, lasagne o.l. Men det skal da være lov å kose seg med et måltid, når man er flink ellers :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og spiser banan og drikker et glass melk etter dagens treningsøkt. I dag var det rygg og bryst, og det kjennes ut som om jeg kommer til å bli bittelitt støl i brystet. Når slutter man egentlig å bli støl? Blir ikke så ofte støl lenger nå, som i begynnelsen, men jeg har økter der jeg kjenner at "herregud, stakkars meg i morgen". Som regel er det bryst og bein det går utover.

Men treningsøkta i dag gikk egentlig veldig bra, til tross for at jeg er slapp. Har dager jeg våkner om morgenen, og er skikkelig slapp. Er som regel de dagene jeg jobber sent, så burde kanskje prøve å stå opp litt tidligere de dagene, enn det jeg gjør nå :rolleyes:

Så nå skal jeg hoppe i dusjen, ordne meg, reise en tur på butikken, så bærer det vel på en liten shoppingrunde før jobb kanskje.

Endret av fortitude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med dagens treningsøkt, og må si jeg er svært fornøyd med meg selv!

Økte vekta på brystpress, og klarer endelig noen diamond-pushups med strake bein. :biggrin:

Liker å se fremgang i treningen, og får mer motivasjon.

Begynner også å få litt magemuskler, og gleder meg til fettprosenten er lav nok til at de syntes godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi, ser det er lenge siden jeg oppdaterte sist. Forrige uke gikk veldig dårlig treningsmessig. Utenom mandag da, treningsøkten den dagen var jeg kjempe fornøyd med! Våknet opp på tirsdag med vond hals, tett nese og feber. Dum som jeg er skulle jeg ta meg en treningsøkt allikevel, og ble enda verre. Selvfølgelig hadde jeg en ferieuke fra jobb, så det er jo typisk å bli syk da.

Men treningsøktene den uka her har gått veldig bra. Har trent bein i dag, og kjenner det gitt ;)

Veide meg forresten i dag tidlig, og veier nå akkurat 61 kg. Så har gått ned 6 kg siden jeg begynte med treningen. Og nå er det bare 2,5 uke til jeg skal måle fettprosenten igjen! Gru-gleder meg fortsatt, og håper virkelig på å ha gått ned. Hadde vært kjipt om jeg hadde gått ned i muskler og ikke fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, lite oppdateringer. Men treninga går fortsatt bra. Jeg tenkte jeg skulle begynne på et annet program, etter jeg er ferdig med det her. Skal prøve en av filmene til Jillian, hun som trener de på slankekrigen. Så vi får se hvordan det går :)

I dag har jeg kondisjon, og skal på senteret og trene. Gleder meg faktisk til å trene i dag, pleier å føle meg bedre etter det, så får håpe dette gjelder i dag også. Kan vel være så ærlig å si at jeg ikke har det helt bra hjemme med samboer om dagen, selv om det er lite treningsrelatert.

I slutten av neste uke er det måling av fettprosent og veiing igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Som vanlig, sen oppdatering :P

Men .. det er ikke lenge til jeg skal veie meg og måle fett% igjen. Jeg gruer meg mer nå, med tanke på at jeg har vært litt slapp den siste uka når det gjelder å spise nok og ofte nok. Treningen går som vanlig bra, og på mandag hadde jeg en challenge som er på treningsprogrammet jeg bruker nå.

Den går ut på å ta 400 rep. så fort som mulig. I dette tilfellet 100 push-ups, 100 inwerted rows, 100 sit-ups og 100 knebøy. Sist jeg tok den, for 4 uker siden, bruke jeg akkurat 10 minutter. På mandag brukte jeg 09:53, så har forbedret meg med 7 sekunder :biggrin: Noe jeg er fornøyd med.

Nå er det bare en treningsøkt igjen i morgen, en ny challenge, så er det veiing og måling på lørdag. Så vi får se!

Endret av fortitude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått fra 67 kg til 61 kg, og 23% kroppsfett til 21% kroppsfett på 12 uker. Jeg er fornøyd! Hadde faktisk ikke trodd jeg skulle gå ned så mye som 2%, trodde jeg i verste fall skulle ha gått opp. Men da går det hvertfall riktig vei med at jeg går ned i fett og ikke muskler.

:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...