Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil reise til varmere strøk etter jul. Kanskje tidligst slutten av mars men før juni. I år skal jeg for første gang reise med en gutt som begynner på skolen høsten 2013. Dette er en mormor/barnebarntur.

Han er ikke en typisk badegutt, så jeg trenger tips til et sted vi kan reise, hvor vi i tillegg til sol og bad, kan oppleve noe. Grotter, ruiner, fiske eller andre ting som kan være av intr. for en liten gutt. Disse utfluktene må være mulig å ta som dagsturer. Gjerne sånn at vi kan ta en buss når det passer oss.

Har noen krav til ferien. Det bør ikke være så mye mer enn 4 -5 timer med fly. Ikke for lang transfer. Ønskelig med et hotel som ikke er for stort og hvor vi kan få frokost. Ikke et typisk partysted.

Han har vært mye i Tyrkia, så i år må vi et annet sted.

Håper på noen kreative svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det ikke vert for kravet om varme ville jeg foreslått Nordland!

Hvis du tar sjangsen på at været kan variere og ikke være steikende sommer så vil jeg si at Jugoslavia (jeg er såpass gammel at det heter Jugoslavia) er et bra tips.

Ellers så er det vel få varme steder som ikke er lagt opp til bading :klo:

Skrevet

Vi vil også kunne bade, men det må være noe annet også. Så Nordland var jo artig. Godt noen har humor.

Men vi skal også kunne bade!!!

Skrevet

Hva med Tenerife? Der kan du være med på utflukter til vulkanen Teide, båtturer (bl.a. båt med glassbunn der dere kan se fisker osv.), Loro Park m/over 300 dyrearter og delfinshow og Siam Park som er en stor, flott vannpark. Dette burde da være spennende for 5-åringen!

Skrevet

Supert forslag. Det tror jeg jammen jeg skal gå for.

Sender deg en PM med flere spørsmål.

Skrevet

Gran Canaria er stabilt varmt, har sioux city, palmitos parken, badeland, tivoli, minigolf osv. Arguinguin er veldig rolig, Maspalomas er rolig, Puerto Mogan er litt dyrere, Playa del Ingles har både barefamilier og festing, Puerto Rico er veldig festete.

Ellers så har jo Egypt megahoteller med badeland osv, og der kan man jo også besøke pyramider, bade med delfiner osv om han synes sånt er spennende.

Skrevet

Etter å ha snakket med reisebyråer, så har valget nå falt på Gran Canaria, Las Palmas by. Der får vi både strand og opplevelser som passer for en på 5 år.

Tusen takk til dere som svarte. Nå gjenstår det å finne rett hotel og avreisetidspunkt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Åh, han kommer sikkert til å glede seg masse! Du er en snill mormor!

(Var selv på Kanariøyene da jeg gikk i første klasse. Det jeg husker aller best var et slikt arkadespill der man skulle dunke hammeren i hodet på plastfrosker. Det skal ikke mye til for å glede de små! :laugh: )

Endret av Chloe-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...